• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Gjorde dessutom misstaget att springa förbi där idag. Behövde få ett boettlock öppnat för att bekräfta ett urverksnr lite snabbt.
Jag frågade snällt om de kunde göra det, men icke. "Byta batteri kan jag göra, men inte öppna den."
Jag sa bara att jag borde förstått bättre och gick därifrån.
De har i särklass Sthlms sämsta servive, alla kategorier.
Sprang som en tok upp til Franks ur och där var det som vanligt aldrig några problem. Fick en kaffe och väntade 2 min, fick alla uppgifter, tackade och gick därifrån.

J
Man kan ju undra hur de skulle byta batteri utan att öppna den? ;)

Man kan ju undra hur de skulle byta batteri utan att öppna den? ;)
Tja:
Seiko_Quartz-218g.jpg

(sorry, ett utslag av min lätt sjuka humor)
//Bosse

Krons var faktiskt trevliga emot mig när jag köpte ett Nato till min SKX för ett år sen. Bytte från originalgummit osv. Hade lite brådis inför en resa annars hade jag såklart beställt men då var de trevliga och hjälpsamma iallafall.

Nu tror jag att det alltid beror vem man träffar på. De man känner får man bra bemötande av men det finns i alla butiker personal som är ovan och som inte vet vem du är. Då kanske de inte begriper att den där extra tjänsten utanför ramarna faktiskt är något de kan göra och dessutom till minimal eller ingen kostnad. Det är väl därför i princip alla AD här får både hiss och diss.

Nu tror jag att det alltid beror vem man träffar på. De man känner får man bra bemötande av men det finns i alla butiker personal som är ovan och som inte vet vem du är. Då kanske de inte begriper att den där extra tjänsten utanför ramarna faktiskt är något de kan göra och dessutom till minimal eller ingen kostnad. Det är väl därför i princip alla AD här får både hiss och diss.
"Inte vet vem du är". Och vad spelar det för roll? Att få bra bemötande av folk man är bekant med är en baggis förutsatt att man är "normaltrevlig". Förstår inte hur folk kan tycka att en butik har bra bemötande bara för att de anställda är någorlunda trevliga. Det är väl för fan en självklarhet att man ska vara trevlig?

Har tidigare bara haft erfarenhet från ADs när jag handlat eller provat klockor men måste säga att personalen på Rob Engström är helt fantastiska. Superklantig som jag tydligen är tappade jag min 116610 i ett stengolv från 2.5m höjd. Fick ett oerhört bra bemätande på Rob både från urmakare och säljare. 1-3 veckors förväntad väntetid blev 2 dagasr väntetid och till ett mycket lägre pris än vad jag hade befarat.

Var inne på Krons Ur idag för att prova nya Oyster 39mm 114300, Explorer 1 och Submariner no date samt för att se hur butiken blev efter ombyggnaden. Fick ett mycket trevligt och bra bemötande.

Var för ett par dagar sedan förbi Engströms i Jönköping. Uppfattade tyvärr inte den mörkhåriga tjejens namn men vilket bemötande! Positiv upplevelse är bara förnamnet! :)

Daniel på Jälmers Ur i Borås, även han suverän att ha och göra med!

Ringde Lindebergs Ur i Eskilstuna för att kolla om de hade ett silikonband till min Luminox, vilket de tyvärr inte hade.
Ställer frågan när de kan ta hem ett band, och få som svar att de inte gör enstaka beställningar utan måste få till en mängd innan de gör det (troligen för att tjäna en slant på frakt?). Då undrar jag, skriver de ner kundernas önskemål och beställer när ett visst antal har nåtts, eller hur håller de koll på det?
Tycker oavsett att det är för jävl.. att inte få något bra svar, ska jag ringa varje månad och kolla läget när jag behöver bandet nu?
Inte undra att fler och fler, och bl.a. jag, beställer på nätet. Bättre priser, bättre leveranstid, går att lämna tillbaka om man inte är nöjd (hos Lindebergs måste man ha kommit överens om öppet köp, annars tar de inte tillbaka en klocka).
Undrar vad Luminox tycker om de AD som jobbar på det sättet.

Var inne hos Erikson Urhandel igår för att köpa två nya springbars (visst heter det så?) till min Sinn 556i då de böjts lite under de månader jag haft klockan. Patrik (?) tog emot och sa att han kunde fixa det åt mig om jag kunde tänka mig att lämna ifrån mig klockan en stund. Hade tänkt byta dom själv men eftersom han frågade så why not?! Lämnade ifrån mig klockan och fick ett inlämningskvitto i utbyte. Promenerade sedan iväg till det lokala kebab-schabbet och proppade i mig en kebabtallrik med pommes.

Väl tillbaka i butiken och med klockan på armen igen gjorde jag mig redo för att betala för kalaset. Då viftar han bort det och säger att han bjuder på det.
- Vaddå bjuder på det, ska du inte ha betalt?!

Nu kanske ni tycker att det är en piss i Mississippi att bjuda på två stift och arbetet men för mig så innebar det att Erikssons pluskonto fylldes på ännu en gång. Det slår liksom inte fel. Varje gång jag är förbi butiken så blir jag bemött som om det hänge klasar med tusenlappar ur mina byxfickor.

Med ett sånt bemötande VILL man ju handla en klocka av dom bara för att gynna urmakeriet.

Simma lugnt!

Senast ändrad:
Jo dom är bra grabbar där :) var inne och tittade på en ezm3 där. skulle sälja en klocka för att finansiera den, så han lade undan den ett dygn då det var den sista som fanns kvar. Nu drog sig min köpare ur, men jävligt schysst av dom att hålla den :)

Kul att höra! En annan fick pynta 150kr hos AD för att sedan hitta stiftjäveln på jobbet. Nåväl, nu har man ett extra..

Shit, det är ju typ material för 10kr. Fantastiskt. :)

Håller dock med om att de verkar bra! Bara pratat med dem på telefon några gånger men de verkar trevliga och verkar ha bra koll.

Tillbaka
Topp