ny tavla på g lrVi snackar service här. En i personalen från Nymans ser mig sitta utanför på bänken och kommer ut med en kopp kaffe.
Bra start på dagen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
ny tavla på g lrVi snackar service här. En i personalen från Nymans ser mig sitta utanför på bänken och kommer ut med en kopp kaffe.
Bra start på dagen.
Vi snackar service här. En i personalen från Nymans ser mig sitta utanför på bänken och kommer ut med en kopp kaffe.
Bra start på dagen.
Vi snackar service här. En i personalen från Nymans ser mig sitta utanför på bänken och kommer ut med en kopp kaffe.
Stamkund?
Bra start på dagen.
Storhetsvansinnet sitter i förstår jag.@wotan, nja! Köpt två klockor och delar till Rolex bara
Storhetsvansinnet sitter i förstår jag.
Hallå! Var i Falun finner jag den butiken/verkstaden?Måste säga att Bemötande och service på "nya" Urtid, gamla Tofts ur (?), varit helt kanon de gånger jag besökt butiken/verkstan i Falun. Bara gjort mindre grejor, trycktest, ruckning o dyl men alltid trevligt nördsnack, rimliga priser och snabba åtgärder.
Hallå! Var i Falun finner jag den butiken/verkstaden?
Vad härligt att höra att det finns någon annan som har i princip exakt samma uppfattning av återförsäljarna i göteborgsområdet.Nu har jag bara besökt Bergströms i Göteborg vid två tillfällen, men har båda gångerna blivit bemött otroligt bra. Två olika säljare dessutom. Senast kollade jag på en Black Bay efter att suktat efter den ett tag genom bilder. Han var mycket trevlig och snackade 15-20 minuter med mig om klockan, och sa att jag väldigt gärna får ta några foton med klockan på så jag kan fundera närmare hemma.
Klockmaster Hansson i Frölunda fick jag inte hjälp av alls. Jag hade tagit en nummerlapp trots att jag var ensam i butiken. Försökte få ögonkontakt med "stroppiga tanten" men det gick sig inte. Då stod jag ändå rakt över Tag Heuer-"buren" (ville jämföra den med Black bayen) i kostym i 15 minuter innan jag tröttnade och gick därifrån. Jarl Sandin är det alltid för mycket folk på för att jag ska trivas och samma med Magnussons Ur, där kommer jag knappt in i butiken.
Det blir en Black Bay hur som helst. Ligger på 28' hos Bergström men han var snabb med att säga att de kunde "justera priset lite". Vad kan jag förvänta mig pruta ner till?
Så random. När jag betalade för ett äkthetbevis, så justerade de länken gratis.Måste dissa @ROB-1832 , servade min DJ Rolex där för någon månad sedan. Nu tänkte jag köpa en ny tavla och korta länken på samma gång.
Kortade länken och hittade en trevlig tavla. När jag betalar tavlan på 5100:- får jag dessutom betala 250:- för kortning av länk. Det är jävligt snålt.....
Funderade på att köpa nya Oyster Perpetual på Rob som precis kommit in, men nu går jag någon annanstans.
Måste dissa @ROB-1832 , servade min DJ Rolex där för någon månad sedan. Nu tänkte jag köpa en ny tavla och korta länken på samma gång.
Kortade länken och hittade en trevlig tavla. När jag betalar tavlan på 5100:- får jag dessutom betala 250:- för kortning av länk. Det är jävligt snålt.....
Funderade på att köpa nya Oyster Perpetual på Rob som precis kommit in, men nu går jag någon annanstans.
Godtyckligt, ja.Så random. När jag betalade för ett äkthetbevis, så justerade de länken gratis.
Jupp, mitt Panerai verktyg fungerar jättebra till att justera Rolex länkarGodtyckligt, ja.
Problemet är väl dock att folk förutsätter att det ska vara gratis. Förutsätter man det så är det ju smartast att fråga innan man lämnar in den. Det är ju dessutom lätt att göra själv till skillnad från exempelvis trycktest.
Så random. När jag betalade för ett äkthetbevis, så justerade de länken gratis.
Du fick alltså betala för en tjänst som du ville ha? Ja det var ju riktigt skumt, kontakta ARN medan du är igång!
En AD borde väl vilja ha en långvarig relation med en nuvarande kund, då är dessa små saker en piss i Mississippi. (Med tanke på att jag gjorde ett spontanköp på över fem tusen). Absolut, jag förstår att de inte kan ge alla gratis tjänster hela tiden, det är inte hållbart för ett företag. Men de borde kunna se till helheten, eftersom jag redan är frekvent kund hos dem. Nästa gång frågar jag innan...Godtyckligt, ja.
Problemet är väl dock att folk förutsätter att det ska vara gratis. Förutsätter man det så är det ju smartast att fråga innan man lämnar in den. Det är ju dessutom lätt att göra själv till skillnad från exempelvis trycktest.
Nämde du att du är medlem på klocksnack? Det brukar hjälpa.En AD borde väl vilja ha en långvarig relation med en nuvarande kund, då är dessa små saker en piss i Mississippi. (Med tanke på att jag gjorde ett spontanköp på över fem tusen). Absolut, jag förstår att de inte kan ge alla gratis tjänster hela tiden, det är inte hållbart för ett företag. Men de borde kunna se till helheten, eftersom jag redan är frekvent kund hos dem. Nästa gång frågar jag innan...
Nämde du att du är medlem på klocksnack? Det brukar hjälpa.
De är och har alltid varit ett gäng rövhål som har jobbat där. Jag vägrar att gå in i PK-husets egna pissoar.Min enda erfarenhet av AD är Krons Ur i PK-huset som jag vände mig till för att få offert på service av en Omega Speedmaster Reduced. Möttes då av "ojojoj, den där vill ingen urmakare ta i med tång" och "det där urverket är ett trist ihopkok av olika saker vilket gör den EXTREMT dyr att serva". Även om det finns fog för viss kritik av hur Omega har kombinerat det utverket så är det inte ett kul bemötande när man precis har köpt sin första lite finare klocka. Jag hade hellre bemötts med ett "pga att urverket är byggt på X sätt så är det lite mer komplext än ett vanligt automatverk, men givetvis så hjälper vi dig".
Generellt så tycker jag att fler ADs (baserat på vad ni beskriver här) borde gå in på jaktbutiken Walter Borg i Stockholm, där har de fattat att en nöjd kund snabbt blir en trogen kund som över en livstid kommer att spendera åtskilliga tusenlappar på vapen, kläder och service. Det är inte svårare än så, även om det även i den branschen finns handlare som tror att man gillar att bli behandlad som en idiot.
Märkligt så olika uppfattning man kan ha. Krons är den butik i Stockholm som jag först och främst besöker pga deras trevliga personal!De är och har alltid varit ett gäng rövhål som har jobbat där. Jag vägrar att gå in i PK-husets egna pissoar.
J
Gjorde dessutom misstaget att springa förbi där idag. Behövde få ett boettlock öppnat för att bekräfta ett urverksnr lite snabbt.Märkligt så olika uppfattning man kan ha. Krons är den butik i Stockholm som jag först och främst besöker pga deras trevliga personal!