• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag jobbar ju också i butik, och det här är ännu ett kvitto för min tes att det är lätt och billigt att få kunder att känna sig nöjda (och att de butiker som har ett notoriskt rykte om att vara otrevliga måste vara retarderade).

Bra jobbat Erikssons!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Kul! Goodwill är alltid bra

Men en sak bara, dina bandstift med? o_O Märkte att mitt ena var böjt nu när jag bytte till nato. Borde gå på garantin? Har Sinn dålig kvalité på sina bandstift generellt eller? 556a här.
 
Kul! Goodwill är alltid bra

Men en sak bara, dina bandstift med? o_O Märkte att mitt ena var böjt nu när jag bytte till nato. Borde gå på garantin? Har Sinn dålig kvalité på sina bandstift generellt eller? 556a här.

Vet inte hur det är med kvaliteten på deras stift men jag märkte att båda mina var böjda vid senaste bandbytet, så jag säkrade upp för att eventuellt slippa tappa klockan i backen. Fast då är ju min klocka nästa 1,5 år gammal och mycket kan ha hänt med dom hos tidigare ägare.
 
Blir en dubbelpost här eftersom jag redan skrivit detta som ett eget inlägg.

Var inne hos Erikson Ur (@Richard Dahlgren) igår för att köpa två nya springbars till min Sinn 556i då de böjts lite under de månader jag haft klockan. Daniel (?) tog emot och sa att han kunde fixa det åt mig om jag kunde tänka mig att lämna ifrån mig klockan en stund. Hade tänkt byta dom själv men eftersom han frågade så why not?! Lämnade ifrån mig klockan och fick ett inlämningskvitto i utbyte. Promenerade sedan iväg till det lokala kebab-schabbet och proppade i mig en kebabtallrik med pommes.

Väl tillbaka i butiken och med klockan på armen igen gjorde jag mig redo för att betala för kalaset. Då viftar han bort det och säger att han bjuder på det.
- Vaddå bjuder på det, ska du inte ha betalt?!

Nu kanske ni tycker att det är en piss i Mississippi att bjuda på två stift och arbetet men för mig så innebar det att Erikssons pluskonto fylldes på ännu en gång. Det slår liksom inte fel. Varje gång jag är förbi butiken så blir jag bemött som om det hänge klasar med tusenlappar ur mina byxfickor.

Med ett sånt bemötande VILL man ju handla en klocka av dom bara för att gynna urmakeriet.

Återigen, asbra jobbat Erikson Urhandel.

Simma lugnt!
 
Senast ändrad:

Greven

Audemars
Kul! Ett bevis på att service och kundmottagande handlar om helhetsupplevelse ned till de små detaljerna. Jag förstår din glädje, och en fin gest från Eriksson att bjuda på något som de skulle kunna ta en hundring för. Nu har du och säkert några till, jag till exempel, börjat överväga att göra ett klockinköp där i framtiden.
 

Blackmore

Panerai
Har precis köpt en Sinn 556i hos de (över telefon), känns tryggt.

När man talar om trollen, Daniel (vill jag minnas att han heter) från Eriksons Urhandel ringde precis och sade att min klocka är på väg. Förhoppningsvis anländer den imorgon.

Har blivit väldigt trevligt och korrekt bemött både via den ursprungliga mailkontakten och via telefon.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Gick förbi Erikssons urhandel på lunchen. Fick titta lite på klockor och fick med mig kvällslektyr. Tack!

image.jpg
 

SimonML

Omega
Har vägarna förbi hufvudstaden imorgon och tänkte titta förbi @ROB-1832 och hoppas kunna klämma på några olika alternativ till nästa köp ;) Förhoppningsvis är de lika trevliga som det ryktats om :)
Mvh Simon
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Var inne på Erikson Urhandel i sumpan idag för att höra om ett värderingsintyg. Jätte trevlig säljare (Richard) som gav bra hjälp. Fick dessutom klämma på lite Sinn och Omega. Toppen!
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bergströms, GBG.
Ny tjejsäljare, inte träffat henne tidigare i alla fall. Väldigt trevlig, erbjöd sig ringa de andra Bergströms för att höra om klockan jag klämde på fanns inne med en annan tavla. Det har typ aldrig hänt där förr, försökte ju köpa en SD4000 där tidigare i år och då var de rätt ointresserade av att hjälpa till.
 

Kasper

Friends of KS
Nymans Ur Västerås

Otroligt trevlig personal som alltid är hjälpsam och låtit mig klämma på många olika klockor fast jag klarlagt att jag inte varit intresserad av köp vid det tillfället osv. Sa att jag även var intresserad av att testa en Panerai varpå de frågade om jag ville att de beställde dit en från Stockholm, bara så att jag kunde testa. Helt enkelt toppklass!

Rob Engström

Ganska trevlig personal. Fick hjälp av en tjej att testa en Pelagos och pratade lite om den nya. Hon var hjälpsam och pratade på men jag störde mig lite på att hon hela tiden betonade "Pelagos" något otroligt, annorlunda än hur jag uttalade det, som att hon försökte rätta mig, detta pågick genom hela samtalet. Mycket möjligt att jag uttalade det fel (men det tror jag inte.) Kanske bara är jag som läser in lite mycket i situationen och att hon helt enkelt uttalade det annorlunda utan att försöka rätta mig :D
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Bergströms, GBG.
Ny tjejsäljare, inte träffat henne tidigare i alla fall. Väldigt trevlig, erbjöd sig ringa de andra Bergströms för att höra om klockan jag klämde på fanns inne med en annan tavla. Det har typ aldrig hänt där förr, försökte ju köpa en SD4000 där tidigare i år och då var de rätt ointresserade av att hjälpa till.

Hon är bustrevlig. Tittade på en LUC Chopard för en tid sedan och var både kunnig och framförallt villig att ta sig tiden.
Den butiken behövde ett lyft och med henne har de fått det.
 
Topp