• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Bergströms i GBG är i alla fall bra när det gäller att justera länk på Omega gratis och hjälper mig prova dyra klockor utan knussel. Har inte haft några större ärenden ännu men intryck än så länge är på plus-sidan.

Bergströms i GBG är i alla fall bra när det gäller att justera länk på Omega gratis och hjälper mig prova dyra klockor utan knussel. Har inte haft några större ärenden ännu men intryck än så länge är på plus-sidan.
Har vänt mig till dom vid vissa frågor, tycker dom verkar ha bra koll där och tar sig tid för att kunna ge utförliga svar. Kanske är Göteborgaren i sig som är trevlig ;)

Klockmaster Globen uppfattar jag som seriösa och kunniga(borde starta eget för att inte dras med i skiten) men fan vad tråkigt det är att besöka klockmaster i övrigt.. varför sälja klockor om man inte har intresset.
Alla Klockmasterbutiker har inte samma ägare. Globen och Fältöversten har samma ägare men Linjeholmen är ett annat bolag.

Alla Klockmasterbutiker har inte samma ägare. Globen och Fältöversten har samma ägare men Linjeholmen är ett annat bolag.
De kanske inte borde dela namn med de mindre seriösa butiksdrivarna menar jag. När jag var in på en klockmasterbutik på ett köpcentrum utanför Gävle trodde jag att jag råkat komma till ur och penn eller något ännu värre, det i sin tur gör ju att man kanske inte går in på klockmaster globen i och med det dåliga intrycket man fick.

Hiss till Klockmaster Globen som alltid jobbar stenhårt för KS. Otaliga passarounds har arrangerats därigenom, passaround på Breitling Skyracer till extremt rabatterat pris, passaround på GShock Mudmaster roch Rangeman till kraftigt reducerat pris, passaround på Victorinox Inox, nuvarande passaround på Luminox (på en prototyp innan den ens lanseras) till kanonpris osv osv.
1bea2e03-5acf-4142-8013-b13b13b20e9e-jpeg.797963

Ikväll arbetade de till kl 22:00 för att gruppköpsklockorna från Baselworld 2018 ska kunna ha en chans att landa innan helgen. Cirka 50 klockor anlände idag och är redo att skickas redan imorgon tack vare att de arbetar häcken av sig. Allt detta för KS medlemmar. Utöver detta är Svante, Robban och Chris alltid tillmötesgående in i absurdum, lagar klockor som det nördgnälls på genom good will osv.

Även urmakeriet är erkänt duktiga, som exempel är deras polering så bra att till och med @JensBP vågar lämna in sina klockor.

Vi tar mycket för givet men Globen jobbar stenhårt för att vi ska ha det bra och det bör de få cred för.
Inte för att jag var med på årets gruppköp, men däremot på förra årets så jag kan bara hålla med. Supertrevliga även i år när jag var förbi med en annan klocka för att fixa länken på den. Topp i min bok!

Stort tack till Rob Engström för trevligt bemötande och fantastiskt arbete med min klocka.

Bad om en service samt en varsam polering, brydde mig inte om att ta bort repor men ville återställa finishen då den var semimatt med väldigt rundade kanter efter stt tidigare ägare drog av den med scotch brite med jämna mellanrum

Jag är väldigt nöjd!

Före och efter bilder:

image.png
image.png
image.jpeg
image.jpeg

Mvh Robin

Jäklar vad fint! Där har vi en gubbe som vet hur man polerar :)

De kanske inte borde dela namn med de mindre seriösa butiksdrivarna menar jag. När jag var in på en klockmasterbutik på ett köpcentrum utanför Gävle trodde jag att jag råkat komma till ur och penn eller något ännu värre, det i sin tur gör ju att man kanske inte går in på klockmaster globen i och med det dåliga intrycket man fick.
Fast då har du nog inte riktigt förstått konceptet med Klockmaster. De har vissa saker gemensamt (webshop, försäkringar mm) samtidigt som butikerna är fristående och varierar i utbud och annat. Det är ju inget ovanligt fenomen, samma sak med Stjärnurmakarna.

Fast då har du nog inte riktigt förstått konceptet med Klockmaster. De har vissa saker gemensamt (webshop, försäkringar mm) samtidigt som butikerna är fristående och varierar i utbud och annat. Det är ju inget ovanligt fenomen, samma sak med Stjärnurmakarna.
Det är det där som är risken med ren franchise-retail. Man får vissa stordriftsfördelar och ett visst varumärke men man blottar sig för risk pga andra franchisetagare.

Okej, jag förstår. Det finns ju säkert många som inte förstått konceptet till punkt och pricka vilket inte gynnar de mer seriösa butikerna om man redan fått dåliga vibbar av namnet klockmaster. Dumt att dra alla över samma kam men så fungerar ju hjärnan ibland.

Diss till Krons som vill ha 500 kr för att sätta på en länkbit för en Svensksåld Rolex.

Gör det själv bara. Hur enkelt som helst. En pasta carbonara är svårare att slänga ihop liksom.
Vill du inte göra det själv pga. bekvämlighet eller rädsla så är det bara att betala.
Och har du inte råd att betala så har du skaffat en för dyr klocka. Enkel logik från A till Ö :)
No offense, men förstår inte problemet.

Gör det själv bara. Hur enkelt som helst. En pasta carbonara är svårare att slänga ihop liksom.
Vill du inte göra det själv pga. bekvämlighet eller rädsla så är det bara att betala.
Och har du inte råd att betala så har du skaffat en för dyr klocka. Enkel logik från A till Ö :)
No offense, men förstår inte problemet.

Gud vad hungrig jag blev nu... pasta :hungry:

Tillbaka
Topp