• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Diss till Magnussons ur/Qvickster vars hemsida är skitseg och när man försöker beställa går det inte (antagligen är den klockan jag vill ha slutsåld men står inget om det)

Även Tid och Doft samt Lindahls ur har den på hemsidan fast den är slut. Men Tid och Doft var iaf. trevliga och ringde upp och förklarade.

Diss till Magnussons ur/Qvickster vars hemsida är skitseg och när man försöker beställa går det inte (antagligen är den klockan jag vill ha slutsåld men står inget om det)

Även Tid och Doft samt Lindahls ur har den på hemsidan fast den är slut. Men Tid och Doft var iaf. trevliga och ringde upp och förklarade.

Jag köpte en Alpinist från Magnussons/qvicktime.eu, jag fick jättebra service av en tjej/dam som jag pratade i telefonen med innan beställningen. Gick ganska fort också. Är din klocka slutsåld så kan dem säkert beställa en till åt dig.

Hiss till Mårtenssons i Halmstad. Efter en lite trevande start med sommarjobbare som inte kunde sortimentet men som verkligen försökte fick jag bra hjälp. Kunnig person som tog sig tid, 10 klockor åkte säkert fram och ingen hets. Trots att jag kunde få min klocka ytterligare 1K billigare i Väla gjorde jag affären hos nämnda butik i Halmstad. Gillade den bättre om jag ska vara ärlig och för mig periodiseras inköpstillfällets upplevelse ut över ägandet om någon förstår vad jag menar... 1k är dessutom bara montering av 2 Rolexlänkbitar :)

Hiss till Mårtenssons i Halmstad. Efter en lite trevande start med sommarjobbare som inte kunde sortimentet men som verkligen försökte fick jag bra hjälp. Kunnig person som tog sig tid, 10 klockor åkte säkert fram och ingen hets. Trots att jag kunde få min klocka ytterligare 1K billigare i Väla gjorde jag affären hos nämnda butik i Halmstad. Gillade den bättre om jag ska vara ärlig och för mig periodiseras inköpstillfällets upplevelse ut över ägandet om någon förstår vad jag menar... 1k är dessutom bara montering av 2 Rolexlänkbitar :)
Eller två PP-skruvar.

Kan tycka det är aningen saftigt med 500kr för att dra en skruv i förhållande till vad trycktest tar tidsmässigt(som bara kostar 150kr.). Samtidigt kostar det att ha ett team på plats, redo att skruva på extra länkar för sommarsvullna handleder.

main-qimg-ee40fed3dc11de8b013289691a0b8add.png

Var inne hos Rob med min lilla bebis för att klämma på en klocka. Supertrevligt bemötande, klara besked och hjälp med barnvagnen i slussen, bättre än man får på de flesta retail-ställen faktiskt. Blir det köp blir det där.

Känner att jag behöver hissa Klockmaster Liljas i Trollhättan. Alltid trevligt bemötande av kunnig och hjälpsam personal! :)

Hissar Bergsrtöms Ur i Malmö, alltid lika trevliga och behjälpliga. Har hjälpt mig ett flertal gånger med att montera extra länkbitar, men aldrig tagit något betalt.
Tilläggas bör att jag köpt 2 nya Rolex ifrån dem:happyhappy:

Hiss till nymans ! Var där igår med frun och testade lite pannor och en och annan rolex. Grym service av en säljare vid namn Robin. Det bjöds på champagne och han trycktestade dessutom min AP helt gratis. Löjligt bra bemötande verkligen :)

Tillbaka
Topp