• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Kunde eventuellt få hjälp av en forumbroder med panna till bra pris, så inväntar det lite :) tom säljaren på nymans sa att han kunde fixa bättre pris om jag väntade några dagar. Annars hade jag nog fått med mig en hem :D
Erbesto alltså. Enklare och billigare att köpa min 560 i så fall, kan ta betalt i Breitlings.

Är bara momsen betald så ingår länkbyten i det svenska välfärdsprogrammet. Sen spelar det inte roll om den är momsad i svensk butik eller på sin väg in i landet.
Fast om man behöver vänta ”några dagar” på rabatt från svensk AD så innebär det väl att momsen ryker? ;)
Ingår länk-kortning i så fall?
Nä, älskar den, burit den non stop i 3 veckor nu vilket med råge får anses vara personligt rekord.
Är dock sugen på tyngre grejer, typ all in Panerai.

Tycker 510 får lite mer liv i tavlan med sekundvisaren. Men helt omöjlig är jag inte, vad ska du ha för den?
30551880-7C52-46F8-A38B-874BC4412277.gif

Kan skicka med en folkis i paketet.

Fast om man behöver vänta ”några dagar” på rabatt från svensk AD så innebär det väl att momsen ryker? ;)

Nä, älskar den, burit den non stop i 3 veckor nu vilket med råge får anses vara personligt rekord.
Jag är inte säker på att jag vill förstå fullt ut.

Var inte fråga om nåt momsfiffel i mitt fall utan enbart att säljaren behövde få godkänt att lämna rabatter över en viss % :)

Det var ett skämt. Är ju en klassisk fuling att man kan ge bättre rabatt om någon kan vänta på rabatten. Exportera = dra bort momsen, importera därefter utan att betala moms vid införsel. = 25% rabatt.

Ett skämt dock, finns ingen seriös AD som gör så.
Självklart finns det inte en AD som gör så.

Vill tacka och samtidigt hissa Robert HerlinTidlösa ur som tog väl hand om min Omega samt min ångest över att behöva skicka den hela vägen från västkusten upp till Uppsala för en service. Ett arv från min avlidna farfar. Han bjöd även på en bild av den nedmonterad vilket uppskattades.

Bilagor

• IMG_7719.JPG
    IMG_7719.JPG
    211.6 KB · Visningar: 4
  • unnamed.jpg
    unnamed.jpg
    166.4 KB · Visningar: 4
Var i Stockholm i lördags och gick in på Krons och provade några olika Panerai och Rolex. ( och hängde/pratade bort en stund)
Trevlig personal och lite småmysig/trevlig butik. Så hiss till Kron's från mig.
Var även in hos Frank's och kikade runt, också trevlig upplevelse, även om butiken känns lite trång annars bara bra där med.

Nymans Ur i Stockholm
Bara bra erfarenheter, tidigare då jag bla provat WG Pepsin.

Idag var det dock extraordinärt på flera plan tycker jag. Min fru skulle hämta upp sin Rolex Air King ( köpt på Nymans) som varit inne på reparation. Hon lämnade in den för ca 10 dagar sedan och fick höra att den skulle vara klar 31/8! Så döm av förvåning när hon blir uppringd av urmakaren som säger att den är klar att hämta redan idag, han hade bytt en trasig fjäder i övrigt i perfekt skick enligt honom. Urmakaren sa dessutom att det var han som servade den för 3 år sedan vilket var lite kul.
Väl inne i butiken så fick hon hämta ut klockan utan att behöva betala en krona..
Det är bra service i mina ögon.

Sen kollade vi och provade Daytonas i både roseguld (både svart och rose tavla), helguld och platinum! Dessutom en sub i helguld mest för att få känna skillnad på caset.

Sen sa han att Rolex i PM (ingen nyhet) går att få fram relativt snabbt men att väntelistan på stålrolex är stängd tills vidare för det är så sjukt tryck att de inte har någon bra lösning på hur de ska göra med listan i framtiden.

Nymans Ur i Stockholm

Idag var det dock extraordinärt på flera plan tycker jag. Min fru skulle hämta upp sin Rolex Air King ( köpt på Nymans) som varit inne på reparation. Hon lämnade in den för ca 10 dagar sedan och fick höra att den skulle vara klar 31/8! Så döm av förvåning när hon blir uppringd av urmakaren som säger att den är klar att hämta redan idag, han hade bytt en trasig fjäder i övrigt i perfekt skick enligt honom. Urmakaren sa dessutom att det var han som servade den för 3 år sedan vilket var lite kul.
Väl inne i butiken så fick hon hämta ut klockan utan att behöva betala en krona..

Sen kollade vi och provade Daytonas i både roseguld (både svart och rose tavla), helguld och platinum! Dessutom en sub i helguld mest för att få känna skillnad på caset.

Sen sa han att Rolex i PM (ingen nyhet) går att få fram relativt snabbt men att väntelistan på stålrolex är stängd tills vidare för det är så sjukt tryck att de inte har någon bra lösning på hur de ska göra med listan i framtiden.

Vänta nu...
Den serverades för bara tre år sedan, och var precis på ännu en service. Det var inte så att de gjorde en miss, därav ingen kostnad denna gång...?

De har ju redan en lösning på de populära modellerna. Bundla dem med PM klockor.

Nymans Ur i Stockholm

Rolex i PM?

Menade som Sharetracker skrev alltså Rolex i ädelmetall när jag skrev Rolex i PM (aka precious metal). Jag trodde det var ett allmänt spritt uttryck, sorry om så ej är fallet.

Ang service för 3 år sedan så tror jag inte att något gick fel då utan snarare att klockan förmodligen blivit utsatt för yttre våld i form av att ha åkt i golvet ( klåfingriga småbarn) och därefter har en fjäder i urverket gått sönder och klockan slutat funka.

Hiss till Bergströms ur Uppsala
Var inne med tjejens klocka som satt lite taskigt. 2 justeringar senare satt den perfekt, jobbet bjöd de på. Mycket trevliga och hjälpsamma :)

Såg att Krons Ur (Nymans) börjat med att ta in klockor i inbyte vid köp av nytt.

Frågade vad jag skulle få i inbyte för min Datejust II med diamantavla. Denna hade köpts ny 2017 för 100k hos just Krons.

45k var svaret... Good or Bad? Låter er avgöra det.

Tillbaka
Topp