Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker att helt svarta Unico alt de med guldtoner (om man får uttrycka sig så) är mer än OK. Ovan tycker jag är lite väl skrikig, men en smaksak såklart..Ny modell av Unico i röd safir, hiss eller diss? Själv gillar jag den, men som Hublot ägare är man självklart lite partisk![]()
![]()
Tycker den ser för plastig ut. Är inget stort fan safircase.Ny modell av Unico i röd safir, hiss eller diss? Själv gillar jag den, men som Hublot ägare är man självklart lite partisk![]()
![]()
Sjukt fet.Ny modell av Unico i röd safir, hiss eller diss? Själv gillar jag den, men som Hublot ägare är man självklart lite partisk![]()
![]()
Jag har precis köpt en 41mm Big Bang kronograf 2017 års modell (se föregående sida) och den sitter perfekt på mina relativt smala handleder. 40mm maxicase Rolex bärs ungefär lika stort som denna upplever jag det.Tjena, har fått ett intresse för en Hublot Big Bang Chronograph Cersmic 41mm som säljs i Borås begagnad (https://www.blocket.se/alvsborg/Hublot_Big_Bang_Chronograph_Ceramic_2014_75694195.htm?ca=11&w=3)
Vad tycker experterna om denna som köp? För mig är den perfekt i storlek, och gillar modellen skarpt.
Den klocka jag bär mest idag är en Submariner No Date som ni vet är 40mm. Har ganska små handleder, så tror 41mm är perfekt på ”Hubben”.
Har förstått att Hublot står sig dåligt i andra hand, därför känns priset på denna klocka vettigt och tilltalar betydligt mer än att köpa en ny. Den borde ha gjort sitt största tapp? Eller är den erkänt svårsåld, modellen som sådan?
Känns ju trist med ett ETA-verk, men är ärligt talat mest ute efter utseendet, känslan och statusen
Hur ofta servar man en sådan här? 3-5år läste jag någonstans, känns det vettigt?
Nu hostas det kanske i sällskapet men kollar även på en LV Tambour Moon Chronograph, men då känns ”Hubben” som mer klocka så att säga. LVn är dessutom 44mm vilket känns lite stort på mina handleder.
Tack!
Tack så mycket! Precis den feedback jag önskade, bygger förtroende inför ett köpJag har precis köpt en 41mm Big Bang kronograf 2017 års modell (se föregående sida) och den sitter perfekt på mina relativt smala handleder. 40mm maxicase Rolex bärs ungefär lika stort som denna upplever jag det.
Vad gäller denna 2014 års modell du länkar till är jag lite osäker om referensen skall vara 342 och inte 341? Men är det fullset med cert. skall ju äktheten gå att verifiera via Hublotista.Tycker att det verkar vara ett helt OK pris och det bör dröja ett par år innan service blir aktuellt i alla fall.
ETA urverk är pålitligt och sitter i mängder av high end klockmärken förutom Hublot
Du verifierar klockan elektroniskt med hjälp av ett cert (kort) och en kortläsare med USB koppling. Från och med 2017 är det NFC kort som gäller dock. Referensen 341 och 342 är i princip samma klocka. Jag har dock fått för mig att 342 har svart datumdisk och 341 har vit datumdisk, men det är absolut ingenting jag kan bekräfta med säkerhet och jag kan ha missuppfattat detta ocksåTack så mycket! Precis den feedback jag önskade, bygger förtroende inför ett köp
Inte helt med på vad du menar med 341, 342. Men kan det vara en ”typo” av handlaren?
Hur går jag tillväga för att verifiera äktheten via Hublonista?
Ursäkta om jag ställer nybörjarfrågor men är inte super insatt i Hublot-världen![]()
Ah, ok jag förstår. Men det kan jag göra först när jag köpt klockan? Eller bör jag göra det i butiken?Du verifierar klockan elektroniskt med hjälp av ett cert (kort) och en kortläsare med USB koppling. Från och med 2017 är det NFC kort som gäller dock. Referensen 341 och 342 är i princip samma klocka. Jag har dock fått för mig att 342 har svart datumdisk och 341 har vit datumdisk, men det är absolut ingenting jag kan bekräfta med säkerhet och jag kan ha missuppfattat detta också
Det bör säljaren redan gjort eftersom att det är mycket enkelt, du kan alltid fråga om detta innan köp. I sådana fall bör det vara helt OKAh, ok jag förstår. Men det kan jag göra först när jag köpt klockan? Eller bör jag göra det i butiken?
Kanon! Stort tack för hjälpen, uppskattas mycket!Det bör säkjaren redan gjort eftersom att det är mycket enkelt, du kan alltid fråga om detta innan köp. I sådana fall bör det vara helt OK
Personligen hade jag inte köpt nånting av Jälmers, har läst både det ena och det andra här på forumet.Ok, sagt och gjort. Har nu förstått att Jälmers inte är något man vill lämna till för service. Men köpa en begagnad klocka borde vara ok? Eller borde jag se upp med det också anser du @Torsten ?
Tack för feedback!
341 är väl den gamla modellen och 342 den nya? Sen är det fel gummi på den som Jälmers har. Skall vara som på din, med struktur snarare än slätt, till just big bang.Du verifierar klockan elektroniskt med hjälp av ett cert (kort) och en kortläsare med USB koppling. Från och med 2017 är det NFC kort som gäller dock. Referensen 341 och 342 är i princip samma klocka. Jag har dock fått för mig att 342 har svart datumdisk och 341 har vit datumdisk, men det är absolut ingenting jag kan bekräfta med säkerhet och jag kan ha missuppfattat detta också
Hmm, det där låter ju skumt. Om jag söker på341 är väl den gamla modellen och 342 den nya? Sen är det fel gummi på den som Jälmers har. Skall vara som på din, med struktur snarare än slätt, till just big bang.
Nej. Classic fusion har det släta gummit original, kanske fler modeller. Big bang har det dock inte.Hmm, det där låter ju skumt. Om jag söker på
342.SB.131.RX på Chrono24 har alla mycket riktigt bandet med struktur.
Hade 341 slätt band?
Ja, det är inte originalgummi på den, men det kan nog vara bytt till nytt om det gamla var slitit. Vet ej om 342 är ny mot 341, sitter ju ett nyare urverk (HUB4300) i min 341 jämfört med HUB1145 som det sitter i denna 342. Uppgifterna om färg på datumdisk jag skrev om ovan verkar inte stämma, det finns tydligen 342 med vit datumdisk med.341 är väl den gamla modellen och 342 den nya? Sen är det fel gummi på den som Jälmers har. Skall vara som på din, med struktur snarare än slätt, till just big bang.
Köp säljaren snarare än klockan på Chrono24, gör din research och använd trusted checkout om du tvivlar så är du safe.Tack, uppskattar er feedback jättemycket. Jag skall helt enkelt inte köpa klockan i Borås. Är ett kontrollfreak som vill ha ordning och reda.
Är det tryggt att köpa på Chrono24? Är ju en blandning av företag och privatpersoner där. Känns lite olustigt att köpa från t ex Spanien?
Vad kan man förväntas få ner en ny till? Läst om rabatter på 20-25%.
Befinner mig i Malaysia just nu, värt att kolla i Kuala Lumpur?
För stor.Vad säger experterna om Royal Watches i Göteborg? Har nu siktet på denna istället. Större, men helt ny. https://www.blocket.se/goteborg/Hub..._SX_130_RX_Oanvand_73220367.htm?ca=11&w=3
både @Swizz beat och @BasOmega har handlat där iafVad säger experterna om Royal Watches i Göteborg?
Vad säger experterna om Royal Watches i Göteborg? Har nu siktet på denna istället. Större, men helt ny. https://www.blocket.se/goteborg/Hub..._SX_130_RX_Oanvand_73220367.htm?ca=11&w=3
Stämmer, finns ännu fler forummedlemmar som gjort affärer där. Mycket seriöst intryck och väldigt flexibel säljare!både @Swizz beat och @BasOmega har handlat där iaf