• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hublot-tråden

E9D2363D-4CDD-419A-870E-084FAC58E3E1.jpeg
Big Bang Saturday
Grymt fin! Väcker osunda känslor

Är Hublot ett märke att satsa på? Tycker det är mkt pengar..skulle ju alla dagar i veckan välja Rolex
Enkelt, om du gillar = köp :) Om ''att satsa på'' betyder att se klockan som en investering finns det ju betydligt bättre alternativ att välja mellan. Jag skulle säga köp det du gillar, bär man inte en klocka man gillar utan bara ser det som en investering blir det ganska tråkigt i slutändan ;) Hublot gör coola klockor, jag har själv haft en BigBang och det enda tråkiga är att deras resale value inte är det bästa.

Är Hublot ett märke att satsa på? Tycker det är mkt pengar..skulle ju alla dagar i veckan välja Rolex
Har haft några Rolex genom åren men sålt dom ganska snabbt eftersom de helt enkelt är för tråkiga för min smak. Är man OWG är en sub eller dj ett kanonval men jag vill gärna ha en bredd i min samling med lite mer udda och spännande klockor. För mig är det helt obegripligt att så många på forumet har en samling enbart bestående av olika 6-siffriga Rolex men troligtvis ser de lite mer ekonomiskt på klocksamlandet än vad jag gör.

Har haft några Rolex genom åren men sålt dom ganska snabbt eftersom de helt enkelt är för tråkiga för min smak. Är man OWG är en sub eller dj ett kanonval men jag vill gärna ha en bredd i min samling med lite mer udda och spännande klockor. För mig är det helt obegripligt att så många på forumet har en samling enbart bestående av olika 6-siffriga Rolex men troligtvis ser de lite mer ekonomiskt på klocksamlandet än vad jag gör.
Det där med att ha nästan identiska klockor kommer jag aldrig att förstå mig på. Lite som att ha sju Ferraris eller sju Lambos. Ombyte förnöjer.

Det här är ju lika spännande som att se Kristina Lugn meditera:
993.jpg

Är ute efter ett nytt gummi till min Big bang. Finns det någon översikt med Hublots olika gummiband? Har inte lyckats hitta på Hublots hemsida
F4D62C98-5466-497E-915B-6EE762EB209A.jpeg
Jag har letat med online, men inte hittat tyvärr när jag letade efter alligator strap till min Big Bang. Du kan alltid besöka AD om du har möjlighet, de har säkerligen katalog med tillbehör och prisuppgifter

Det beror på vad du är ute efter:
Andrahandsvärde?
Skrytfaktor?
Hantverk?
Något annorlunda?
osv...
Undrar faktiskt också. När jag köper en klocka tänker jag mycket på andrahandsvärdet. Bryr mig inte så mycket om skrytfaktorn. Känns dock som en klocka som är svår att sälja vidare om man skulle tröttna (vilket jag alltid gör efter ett tag med en och samma klocka) ? :)

Lite generella observationer jag gjort om begagnatmarknaden av Hublot: Tittar man på beggade hubbar, exempelvis på detta forum så tycks de bli sittande relativt länge. Ska man sälja en Hublot så bör man vända sig utomlands.

Själv var det ekonomiska (delvis) en faktor när jag införskaffade min. Åtminstone så vill man ju inte lida oerhörd ekonomisk förlust. (Klockor blev nyligen mitt intresse, så jag räknar absolut inte på något sätt att gå med vinst). Köpa nytt är ju givetvis självmord för detta märke. Jag har ingen direkt uppfattning om hur mycket listpriset går att pruta på. Min gissning: en hel del.

Därför vill jag delge att:
watchfinders.co.uk erbjöd mig samma trade-in pris för min Hublot som jag begagnat köpte den för i Sverige. Kronan är nu låg, så självklart spelar ju det också in, då din trade-in blir mot ur i samma valuta.

Min uppmaning till den som går i Hublot-tankar är att om man är sugen så kör! Kyl för rätt pris, köp beggad ifrån Sverige och var beredd på det meck som det innebär att få iväg uret till exempelvis UK att för att få igen pengarna snabbt!

Vad kostar ett gummiarmband till en Hublot Classic Fusion ?
Måste man köpa spänne till eller går det att återanvända spännet från det existerande gummibandet ?

Tillbaka
Topp