Grymt fin! Väcker osunda känslorBig Bang Saturday![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt fin! Väcker osunda känslorBig Bang Saturday![]()
Enkelt, om du gillar = köpÄr Hublot ett märke att satsa på? Tycker det är mkt pengar..skulle ju alla dagar i veckan välja Rolex
Har haft några Rolex genom åren men sålt dom ganska snabbt eftersom de helt enkelt är för tråkiga för min smak. Är man OWG är en sub eller dj ett kanonval men jag vill gärna ha en bredd i min samling med lite mer udda och spännande klockor. För mig är det helt obegripligt att så många på forumet har en samling enbart bestående av olika 6-siffriga Rolex men troligtvis ser de lite mer ekonomiskt på klocksamlandet än vad jag gör.Är Hublot ett märke att satsa på? Tycker det är mkt pengar..skulle ju alla dagar i veckan välja Rolex
Det beror på vad du är ute efter:Är Hublot ett märke att satsa på? Tycker det är mkt pengar..skulle ju alla dagar i veckan välja Rolex
Det där med att ha nästan identiska klockor kommer jag aldrig att förstå mig på. Lite som att ha sju Ferraris eller sju Lambos. Ombyte förnöjer.Har haft några Rolex genom åren men sålt dom ganska snabbt eftersom de helt enkelt är för tråkiga för min smak. Är man OWG är en sub eller dj ett kanonval men jag vill gärna ha en bredd i min samling med lite mer udda och spännande klockor. För mig är det helt obegripligt att så många på forumet har en samling enbart bestående av olika 6-siffriga Rolex men troligtvis ser de lite mer ekonomiskt på klocksamlandet än vad jag gör.
Jag har letat med online, men inte hittat tyvärr när jag letade efter alligator strap till min Big Bang. Du kan alltid besöka AD om du har möjlighet, de har säkerligen katalog med tillbehör och prisuppgifterÄr ute efter ett nytt gummi till min Big bang. Finns det någon översikt med Hublots olika gummiband? Har inte lyckats hitta på Hublots hemsida
![]()
Jag var inne och kollade nyligen på priser hos Jarl Sandin, alligator/gummi strap går loss på >5K, men grymt snyggt!Tänkt ta en sväng inom Jarl Sandin och se vad som finns och priser
![]()
Stenhård, strapet är gjort av äkta båtsegel och bezel av teak tree läste jag på Hublot! Grym skärgårdsklocka i sommarJa den här var ju somrig.
![]()
Jäklar! Det var en ful rackare!Ja den här var ju somrig.
![]()
Hmm, lite udda att blanda teak och kevlar/kol-segelStenhård, strapet är gjort av äkta båtsegel och bezel av teak tree läste jag på Hublot! Grym skärgårdsklocka i sommar![]()
Undrar faktiskt också. När jag köper en klocka tänker jag mycket på andrahandsvärdet. Bryr mig inte så mycket om skrytfaktorn. Känns dock som en klocka som är svår att sälja vidare om man skulle tröttna (vilket jag alltid gör efter ett tag med en och samma klocka) ?Det beror på vad du är ute efter:
Andrahandsvärde?
Skrytfaktor?
Hantverk?
Något annorlunda?
osv...
Minst sagt, men det är ju från smått utflippade Italia Independent kollektionen av Lapo Elkann och är väldigt begränsad upplaga. Trä bezel lär ju inte heller åldras särskilt välHmm, lite udda att blanda teak och kevlar/kol-segel
En på varje arm är bara osmakligt.Guds hand och Guds andra hand.![]()
Maradona är ju inte direkt känd för god smak och uppförande, rätt märkligt av Hublot att göra honom till officiell ambassadör till att börja med, nog måste det finnas lämpligare f.d. fotbollsgubbar att använda sig av?En på varje arm är bara osmakligt.
Kan bara instämma. Men han kanske säljer drösvis av Hubbar i Syd-Amerika?Maradona är ju inte direkt känd för god smak och uppförande, rätt märkligt av Hublot att göra honom till officiell ambassadör till att börja med, nog måste det finnas lämpligare f.d. fotbollsgubbar att använda sig av?
En på varje arm är bara osmakligt.
Pelé har en egen också.Maradona är ju inte direkt känd för god smak och uppförande, rätt märkligt av Hublot att göra honom till officiell ambassadör till att börja med, nog måste det finnas lämpligare f.d. fotbollsgubbar att använda sig av?
+1, CF är enorma.Bjud gärna på lite classic fusions
Mycket bättre valPelé har en egen också.
![]()
Jag vet inte vad ett nytt kostar men du kan använda låset till samtliga band som passar till modellen.Vad kostar ett gummiarmband till en Hublot Classic Fusion ?
Måste man köpa spänne till eller går det att återanvända spännet från det existerande gummibandet ?
Kostar väl runt 2-3K skulle jag gissa på spontant. Ett alligator med gummiundersida går loss på strax över 5K när jag kollade hos AD senastVad kostar ett gummiarmband till en Hublot Classic Fusion ?
Måste man köpa spänne till eller går det att återanvända spännet från det existerande gummibandet ?