• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hublot-tråden

Tack! Ursäktar för missen.
Det är lugnt, som sagt tror delvis att Hublot inte är så populär här är att de generellt inte har något vidare andrahandsvärde och väldigt många (tyvärr) drar sig för att köpa klockor som det potentiellt inte går att tjäna pengar på. Fördelen med Hublot är att om du köper den pre-owned eller ny hos gråhandlare går de att få till mycket bra priser. Vill man köpa helt nytt hos AD går det säkert att förhandla fram bra pris med, men räkna inte med att kunna tjäna några större summor på sikt

Det är lugnt, som sagt tror delvis att Hublot inte är så populär här är att de generellt inte har något vidare andrahandsvärde och väldigt många (tyvärr) drar sig för att köpa klockor som det potentiellt inte går att tjäna pengar på. Fördelen med Hublot är att om du köper den pre-owned eller ny hos gråhandlare går de att få till mycket bra priser. Vill man köpa helt nytt hos AD går det säkert att förhandla fram bra pris med, men räkna inte med att kunna tjäna några större summor på sikt
Tack för ett väldigt bra svar!
Får ge detta lite betänketid

Är det sunt ur ett "investeringsperspektiv" att köpa en Hublot?
Är väldigt intresserad av en Ice Bang, men något osäker på värdeminskningen framöver. Har en känsla av att värdet på en Hublot inte håller i längden jämfört med andra varumärken, vad tror ni?
Köp det du gillar! Det håller i längden

FE15E86E-DF25-49E4-873F-6CDD43BD8AE7.jpeg

Min superduo som båda listar norr om 150’ men går att landa beggade för betydligt lägre. Hellre kul, fränt och udda än konformt och uniformt :D

Tjena! Behöver lite expertis angående service och blir glad om det finns någon här med bättre koll :)

Rekommenderar ni att servicen görs hos AD (Rob i detta fall) eller går det lika bra att hitta en vettig urmakare i Stockholm som kanske inte är fullt lika pricy? Har ni isåfall någon att rekommendera?

Stort tack på förhand!

Senast ändrad:
Tjena! Behöver lite expertis angående service och blir glad om det finns någon här med bättre koll :)

Lämnade in min Classic Fusion ref. 1915.1 hos Rob.E. för service då gångreserven var nere på under 12h. Tror det sitter et ETA 2892-A2 i vilket dom önskar 8800kr för att serva ink byte av kronan. Rekommenderar ni att servicen görs hos AD (Rob i detta fall) eller går det lika bra att hitta en vettig urmakare i Stockholm som kanske inte är fullt lika pricy? Har ni isåfall någon att rekommendera?

Ps. Vet ni om det finns nya gummiband (OEM eller AM) att skaffa till en äldre CF? Rob hade endast släta svarta att tillgå och det vore kul med något annat. Hittar inget vettigt på nätet...

Stort tack på förhand!
Hade servat hos fristående uris

Lämnade in min Classic Fusion ref. 1915.1 hos Rob.E. för service då gångreserven var nere på under 12h. Tror det sitter et ETA 2892-A2 i vilket dom önskar 8800kr för att serva ink byte av kronan. Rekommenderar ni att servicen görs hos AD (Rob i detta fall) eller går det lika bra att hitta en vettig urmakare i Stockholm som kanske inte är fullt lika pricy? Har ni isåfall någon att rekommendera?

Ps. Vet ni om det finns nya gummiband (OEM eller AM) att skaffa till en äldre CF? Rob hade endast släta svarta att tillgå och det vore kul med något annat. Hittar inget vettigt på nätet...

Stort tack på förhand!
Beror på, ETA urverk bör väl de flesta urmakare kunna serva för billigare peng än AD. Däremot får du ju inte fabriksgarantin som medföljer när AD servar

Hej! Är det någon som vet var man kan hitta information om Hublot modeller utgivna ett visst år, exempelvis samtliga modeller år 2010?
Tacksam för ett svar!

Tja alla, jag behöver göra en service på min Hublot Classic Fusion, kan någon rekommendera en urmakare som kan fixa det förutom hos Rob, behöver ej vara auktoriserad och helst nära Stockholm, tack på förhand 🙏

Hej
En fråga till er Hublot kunniga,
Vad är ett rimligt pris för en Big Bang "all chocolate" limiterad 500ex, fullset, nyservad i mkt bra skick?
Screenshot_20201031-010703_WhatsApp.jpg
Screenshot_20201031-010728_WhatsApp.jpg

Hoppar in lite snabbt för nämna att jag saknar min Hublot Classic Fusion Chronograph. Hade den ca 6 månader och byte ut den mot en Rolex Hulk. Det är nog dags för mig att titta lite närmare på Hublot igen.

Jag börjar bli lite sugen på CF och siktat in mig på en keramisk. Hur är detta materialet i längden? Ska ju vara nästintill omöjligt att repa men vissa ser ju lite sunkiga ut på bilder jag sett. Kan detta vara så enkelt som smuts och fett? Vattentätheten är ju obefintlig, men är det någon som duschar/badar med sin CF?
578BA6D0-257C-4540-9B42-F4AD990DBF62.jpeg
659733ED-BACF-4A87-8D60-8050EA71D7FC.jpeg

Jag börjar bli lite sugen på CF och siktat in mig på en keramisk. Hur är detta materialet i längden? Ska ju vara nästintill omöjligt att repa men vissa ser ju lite sunkiga ut på bilder jag sett. Kan detta vara så enkelt som smuts och fett? Vattentätheten är ju obefintlig, men är det någon som duschar/badar med sin CF?
Om du menar bilderna ovan så är det fingeravtryck bland annat. Keramiken är blank och slät, vilket resutlerari att mer smuts osv syns. Keramik är sprött, så tål inte smällar men bör ju inte vara något problem för gemeneman.
Svincool, köp!

Jag varken duschade eller badade med min CF. Men bör ju inte vara problem med fräscha packningar, att plaska lite eller duscha.

Keramiska boetter är stenhårt, bara putsa av med duk efter daglig användning så håller den sig fräsch. Skulle passa dig bra ju!

Hvordan er storleken på en Classic Fusion 42mm? Noen som har jämfört med andre klokker som Zenith Defy?

Noen som har en og begynner å tröttna så er jeg intresserad 🙂

Tillbaka
Topp