• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hublot-tråden

Hej!
Har snöat in mig på CF i 38 mm. Den blå är läcker men då jag har andra blå klockor är jag lite sugen på den med vit urtavla. Någon som testat eller har en sådan, och i så fall, hur upplever ni den? Säljs med svart läder men någon som vet om den går att beställa i t ex brunt läder? Har endast sett brunt läder på de större modellerna.

Hej!
Har snöat in mig på CF i 38 mm. Den blå är läcker men då jag har andra blå klockor är jag lite sugen på den med vit urtavla. Någon som testat eller har en sådan, och i så fall, hur upplever ni den? Säljs med svart läder men någon som vet om den går att beställa i t ex brunt läder? Har endast sett brunt läder på de större modellerna.
Hittade faktiskt en sida med deras band men brunt läder fanns inte.

Hej!

Premiär för mig i denna tråd (och nästan på forumet i termer av att posta efter ett antal år i skuggorna)!

Har alltid haft en grej för (ultra-)tunna klockor parat med någon slags fascination för Hublot så när denna Hublot MDM Genève 38mm/~8mm tunn 1880.1 dök upp på Kaplans slog jag till på distans (bild 1).

Döm om min förvåning när jag fick den i handen och insåg att tavlan var röd (bild 2) - dock en positiv överraskning!

Fråga: Originalbandet är lite för långt för mig men fräscht i övrigt så jag går ogärna på det med saxen - någon veteran i tråden som har koll på om det går att få tag på något liknande från någon tredjepartstillverkare? Exv. @aleks / @joca

Har ej kollat med AD än, spejat en sväng på bukten och C24 men verkar stökigt att pricka rätt direkt så skulle gärna ha något man kan klippa i lite mer ohämmat...

Tack på förhand!

EEAE0F10-3222-4EEE-A0BA-5A49ED8EA4D0.jpeg

7FFEAC3D-F55F-459D-884D-3259CDF8E12E.jpeg

1336FC87-1D09-40E0-824A-70DFB68BD6F3.jpeg

Hej!

Premiär för mig i denna tråd (och nästan på forumet i termer av att posta efter ett antal år i skuggorna)!

Har alltid haft en grej för (ultra-)tunna klockor parat med någon slags fascination för Hublot så när denna Hublot MDM Genève 38mm/~8mm tunn 1880.1 dök upp på Kaplans slog jag till på distans (bild 1).

Döm om min förvåning när jag fick den i handen och insåg att tavlan var röd (bild 2) - dock en positiv överraskning!

Fråga: Originalbandet är lite för långt för mig men fräscht i övrigt så jag går ogärna på det med saxen - någon veteran i tråden som har koll på om det går att få tag på något liknande från någon tredjepartstillverkare? Exv. @aleks / @joca

Har ej kollat med AD än, spejat en sväng på bukten och C24 men verkar stökigt att pricka rätt direkt så skulle gärna ha något man kan klippa i lite mer ohämmat...

Tack på förhand!

EEAE0F10-3222-4EEE-A0BA-5A49ED8EA4D0.jpeg

7FFEAC3D-F55F-459D-884D-3259CDF8E12E.jpeg

1336FC87-1D09-40E0-824A-70DFB68BD6F3.jpeg
Infästningen i ändlänk och spänne är end skruvar på bägge håll så går ej att klippa.. måste måtta fram rätt längd då det är fasta längder på dessa. Original Hublot kostar 3000kr hos Rob E

Hvordan er storleken på en Classic Fusion 42mm? Noen som har jämfört med andre klokker som Zenith Defy?

Noen som har en og begynner å tröttna så er jeg intresserad 🙂
Den upplevs, skulle jag säga, som mindre än 42mm. Skulle säga att den bärs som en 40mm typ!
Min tidigare var dock någon modell äldre och vågar inte svara på hur ”nya” bärs. Men jag gissar liknande!

Bilagor

• A150AD13-3C9F-4E96-94E1-27C7FEA3242A.jpeg
    A150AD13-3C9F-4E96-94E1-27C7FEA3242A.jpeg
    320.2 KB · Visningar: 76
Tjenis, jag är på jakt efter en Classic Fusion Black Magic 42 mm. Prisskillnad mellan ny och beggad är inte jättestor varpå jag kikar på en helt ny.
Jag har dock noterat att en ett till två år äldre version har kolfibertavla istället för den nuvarande mer släta tavlan. Utgår från att detta är en av deras uppdateringar kring modellen, men jag har sökt med ljus och lykta efter fler förändringar. Finns det fler eller bytte de enkom urtavlan? Jag tycker det var lite fräckt nämligen.
Någon som vet?
Biofogar bilder för tydlighet:

classic carbon.jpg

classic clean.png

Bild från Hublot Insta, skiss över designen och konstruktionen av den ursprungliga Big Bang som lanserades när JCB tog över styret för skutan 2005. Innan dess var företaget MDM/Hublot på väg mot konkurs med låga försäljningssiffror. Big Bang blev ju en omedelbar megasuccé i klockvärlden och den ursprungliga konfigurationen är ju också fortfarande en av storsäljarna. För övrigt den klocka som ursprungligen gjorde att jag blev intresserad av Schweiziska klockor
22FA32EF-BEF9-4047-BC9F-2799F725B613.jpeg

Tjenis, jag är på jakt efter en Classic Fusion Black Magic 42 mm. Prisskillnad mellan ny och beggad är inte jättestor varpå jag kikar på en helt ny.
Jag har dock noterat att en ett till två år äldre version har kolfibertavla istället för den nuvarande mer släta tavlan. Utgår från att detta är en av deras uppdateringar kring modellen, men jag har sökt med ljus och lykta efter fler förändringar. Finns det fler eller bytte de enkom urtavlan? Jag tycker det var lite fräckt nämligen.
Någon som vet?
Biofogar bilder för tydlighet:

classic carbon.jpg

classic clean.png
PM

Nysläpp från Hublot, en självuppdragande Tourbillion med tre dagars gångreserv. Gillar skarpt att mikrorotorn syns på framsidan. Priset vågar jag inte ens tänka på
62C96BB0-F6B9-43AF-B30D-1BE08663D0DA.jpeg

Galet dyr, mest troligt. Roliga saker, men way out of my budget.....och använda den som en daglig klocka känns inte som något man skulle göra.
In I konstsamlingen möjligtvis.

Ett sista tips för de som inte redan sett detta, sen ska jag sluta spamma tråden (visarna ser rätt anfrätta ut och bandet är av dock):

https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3847/vara/1707012

Hublot MDM Genève 36mm 1572.1

9AF305DE-F1FD-468E-9205-315B3F3A93E9.jpeg
Någon som försöker göra sig en snabb hacka?

Tillbaka
Topp