• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hublot-tråden

Oris: Hold my beer.

1500 spänn

1633459797121.jpeg

Titan o ceramic 💥👌🏻
(iof sålt Classic Fusion)
Bedömer rabattmöjligheter 20-30% iaf.
Kan tänka mig den bärs riktigt bekvämt! Hade ett tag en Breitling Colt Skyracer som kvalade in på 55gr, så även om jag uppskattar tyngden i vissa klockor är det ibland trevligt med en lättviktare.

Denna är bra mkt coolare än Classon Fusion! Vad listar den?😊

Alright, lite som jag misstänkte då 👍🏻

Kan tänka mig den bärs riktigt bekvämt! Hade ett tag en Breitling Colt Skyracer som kvalade in på 55gr, så även om jag uppskattar tyngden i vissa klockor är det ibland trevligt med en lättviktare.

Denna är bra mkt coolare än Classon Fusion! Vad listar den?😊

Alright, lite som jag misstänkte då 👍🏻
BB Unico 42mm i det utförande jag har listar 196tkr. Ref 441.NM.1170.RX

Stenhård klocka och roligt val!
Känns som att Hublot inte riktigt får den uppskattning dem förtjänar.
Japp! Håller med! Finns mkt roliga Tudor , Omega , Hublot etc…”flocken” vill dock bara köpa Rolex o ej förlora pengar på sitt ”intresse” …mina amatör reflektioner :)

min Unico finns med uppdaterad ”tavla” där man ersatt de röda inslagen med vit. Ref är då 1171 istället för 1170

Japp! Håller med! Finns mkt roliga Tudor , Omega , Hublot etc…”flocken” vill dock bara köpa Rolex o ej förlora pengar på sitt ”intresse” …mina amatör reflektioner :)

min Unico finns med uppdaterad ”tavla” där man ersatt de röda inslagen med vit. Ref är då 1171 istället för 1170
Lite så är det ju.. Har själv tröttnat lite på Rolex, eller inte klockorna i sig kanske men hela situationen runt omkring...

En Hublot alt. Linde Werdelin har länge varit på min radar, inte "vågat" ta steget än dock 😅

Lite så är det ju.. Har själv tröttnat lite på Rolex, eller inte klockorna i sig kanske men hela situationen runt omkring...

En Hublot alt. Linde Werdelin har länge varit på min radar, inte "vågat" ta steget än dock 😅
Hublot ska du ha såklart! Nån särskild modell som lockar?

Edit: glömde citera @Hebbe

Har dålig koll på referenser och modellserier när det gäller Hublot…

Men har tidigare sneglat på en kronograf på 41mm, tror t.o.m. @Swizz beat har den om jag inte missminner mig? :)

Edit2: https://www.hublot.com/en-ph/watches/big-bang/big-bang-original-steel-ceramic-41-mm

Yes Big Bang orginal. Har själv varit lite sugen på den men gick ett steg längre …

Stämmer bra, väldigt nöjd med den. Var sugen på en 42mm UNICO men kom fram till att jag har för små handleder för den tyvärr.
Då skall vi inte prata om 45mm Unico 😱 Grymt cool modell denna ref. i Magic gold dock
CC456552-3BA4-477C-941F-080A1A80F012.jpeg

Stämmer bra, väldigt nöjd med den. Var sugen på en 42mm UNICO men kom fram till att jag har för små handleder för den tyvärr.
Då skall vi inte prata om 45mm Unico 😱 Grymt cool modell denna ref. i Magic gold dock
CC456552-3BA4-477C-941F-080A1A80F012.jpeg
Ah…45mm är stort

42mm som jämförelse (17cm handled) . Givetvis med matchstället dagen till ära. 42 är inte liten men lug to lug samt tunnare. Hublot har lyckats få till proportionerna s.k skalenligt ändå
image.jpg

Ah…45mm är stort

42mm som jämförelse (17cm handled) . Givetvis med matchstället dagen till ära. 42 är inte liten men lug to lug samt tunnare. Hublot har lyckats få till proportionerna s.k skalenligt ändå
image.jpg
Grymt bra, min handled ligger på cirka 16cm, lite för stort, men skall kanske ge det en chans till
D9853BCB-9D71-47E0-8A00-3A82B88B4049.jpeg

Kul att hoppa in i denna tråd. Alltid haft en hat-kärlek till Hublot och såg t ex Big Bang varianten med diamanter i bezeln på KS. Den är lite kul!
Har du någon rekommenderad AD @Hebbe ?

@par , vad har du för ref på din?

när Rolex osv tröökar får man hitta annat,:D

• Like
Reactions: par
Tillbaka
Topp