• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hublot-tråden

Här är min 45mm Unico.
Den är stor i jämförelse med de flesta andra klockor jag har men tycker ändå inte att den känns så stor som tex Paneraier jag tidigare haft.
IMG_20210923_105827.jpg

Grymt bra, min handled ligger på cirka 16cm, lite för stort, men skall kanske ge det en chans till
D9853BCB-9D71-47E0-8A00-3A82B88B4049.jpeg
Är det din klocka? Har hittat en på Blocket (någon klockhandlare i Lkpg). Funderar lite på den. Verkar väldigt prisvärd för ca 100 k. Det var en Big Bang Unico. Hur ligger Hublot i servicekostnader och kvalitet? Vem lämnar man in till gör service? Inte så många affärer i Sverige som säljer Hublot.

Bilagor

• IMG_20210213_093648-scaled.jpg
    IMG_20210213_093648-scaled.jpg
    548.2 KB · Visningar: 12
Är det din klocka? Har hittat en på Blocket (någon klockhandlare i Lkpg). Funderar lite på den. Verkar väldigt prisvärd för ca 100 k. Det var en Big Bang Unico. Hur ligger Hublot i servicekostnader och kvalitet? Vem lämnar man in till gör service? Inte så många affärer i Sverige som säljer Hublot.
Rob Engström

Den jag provade hos AD är 42mm versionen, den du länkar är 45mm och det kräver rejäla handleder för att bära upp. Har du det känns det som ett bra pris för UNICO, det är ett väldigt bra inhouse urverk. AD finns i både Sthlm och GBG

Den jag provade hos AD är 42mm versionen, den du länkar är 45mm och det kräver rejäla handleder för att bära upp. Har du det känns det som ett bra pris för UNICO, det är ett väldigt bra inhouse urverk. AD finns i både Sthlm och GBG
Jag har 2 st andra klockor på 49 mm, så jag tror 45 mm kanske till och med hade känts litet. Inte för att jag har megastora handleder, men har man vant sig vid "stora" klockor så är det svårt att gå tillbaka till "små" klockor.

Jag vet inte om mitt exemplar är helt komplett med det följde i alla fall med lite roliga prylar. Den är enligt certifikatet uttagen sommaren 1985 på en hamngata i Grado, vilket är beläget på en ö och intilliggande halvö i nordöstra Italien. Vilket känns passande för klockan.
DSC_2038.JPG

DSC_2031_2.JPG
DSC_2034.JPG
grado.png

Jag vet inte om mitt exemplar är helt komplett med det följde i alla fall med lite roliga prylar. Den är enligt certifikatet uttagen sommaren 1985 på en hamngata i Grado, vilket är beläget på en ö och intilliggande halvö i nordöstra Italien. Vilket känns passande för klockan.
DSC_2038.JPG

DSC_2031_2.JPG
DSC_2034.JPG
grado.png
Kul manual! Dela gärna mer.
Letar fortfarande efter en vettigt prisad i 18k..

Tycker Hublot har DNA och formspråk som ska rendera ett högre styckepris än 5000 kr ändå. Har själv inte haft någon men hoppas på en MDM vid något tillfälle

När dom lyckas få skruvarna att linjera så kan dom börja kosta över 5000kr.

1641200525569.png

Det känns som att du kikar för mycket på Youtube och alla nyfrälsta ”kännare” och har gått en snabbkurs i att bli en konnässör 😁

Visst, de har en krystad marknadsföring men deras finish på case och slipning av visare och index i exemplet som du själv ger är ju allt annat än dålig. Snarare tvärtom.
Sedan kan man självklart diskutera huruvida ett Sellita av den kalibern hör hemma i en klocka i den prisklass ditt exempel rör sig i.
Hublot har aldrig haft för avsikt att ge sig in på klockmarknaden och konkurrera om samma kunder som AP, VC, PP, FPJ, Dubuis mfl.

Sedan har de något som få andra tillverkare har - ”Vi tillverkar vad vi vill-attityd” vilket är jäkligt uppfriskande. Biver tog med sig mycket av formspråket från sin tid hos AP och han har ju gjort mängder av smarta drag marknadsmässigt för Hublot.
De har hittat sin nisch samt målgrupp och är nog ganska nöjda med var varumärket är idag jämför med 80-talet. Allt är business och alla andra tillverkare resonerar likadant.
Är man ängslig för hur andra ska uppfatta det man bär på armen ska man söka sig till andra märken. Är man också för fin för Hublot så är det väl bara att mätta sitt ego med något annat.

Jag har använt min gamla Hublot rätt flitigt den senaste månaden efter att gummit blev i rätt size, och får säga att den imponerar. Var lite orolig att det skulle bli svårt att läsa av tiden men skruvarna på glasringen gör läsbarheten god. Det är även glasringen som högst troligt har givit klockan dess namn. Hublot betyder hyttventil på franska och det är nog ingen vild gissning att glasringen ska symbolisera en sådan.
porthole.jpg

DSC_2116.JPG
DSC_2113.JPG

Senast ändrad:
Hej tråden 👋🏼
Funderar på att ta en Big Bang som delbyte. Hade den varit 41mm hade jag inte tvekat men denna är 44 😒
Vad säger ni ruttade, är det helt kört på en 17,5cm handled?
A0E3320E-7655-428E-A4F0-3A5BDD75B6F8.jpeg

Tillbaka
Topp