Jo, olika vinkar gör skillnad. Är nöjd med min 36 mm på 16,5 handled. Hade nog kunnat tänka mig 34 mm men inte mindre så fattar.Sanningen ligger som vanligt någonstans mellan dessa två bilder. 34 mm hade fungerat, men 32 blir för litet för mig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo, olika vinkar gör skillnad. Är nöjd med min 36 mm på 16,5 handled. Hade nog kunnat tänka mig 34 mm men inte mindre så fattar.Sanningen ligger som vanligt någonstans mellan dessa två bilder. 34 mm hade fungerat, men 32 blir för litet för mig.
Ok, jag backar. Denna vinkel gav en annan bild av storleken.Är individuellt, men gillar inte detta. Tycker designen passar bättre när den är lite större.
Håller med, "försvinner" lite på handleden från denna vinkeln. Inte lika tydligt på den första.Är individuellt, men gillar inte detta. Tycker designen passar bättre när den är lite större.
Bättre med naturfärgat läder:Håller med, "försvinner" lite på handleden från denna vinkeln. Inte lika tydligt på den första.
Väldigt snygg kombo med stål, svart urtavla och orange krokko
HoarderBättre med naturfärgat läder:
Neeeh, har bara tre stycken och ska bara behålla två. Men någon lite vulgärare hade varit trevligt.Hoarder
Är individuellt, men gillar inte detta. Tycker designen passar bättre när den är lite större.
Vad kör du för andra runda klockor?Förstår, men vill inte ha större i denna version. Alternativt en onödigt vulgär 38-40mm i guld. Tänker typ Pasha.
/B
Ett par olika - de flesta ca 36mm tex DJ, Tudor Sub och Connie Piepan, lite blandat diverse vintage strax 34-35mm, men även Pasha 38, 16710 och GS på 40. Men ingen annan rund under 34. Kanske därför jag gillar den. Behöver kanske fler små runda.Vad kör du för andra runda klockor?
Lite förvånad ändå då jag själv tycker 36 mm känns så mycket bättre. Iofs skönt att vi alla inte tycker lika.Ett par olika - de flesta ca 36mm tex DJ, Tudor Sub och Connie Piepan, lite blandat diverse vintage strax 34-35mm, men även Pasha 38, 16710 och GS på 40. Men ingen annan rund under 34. Kanske därför jag gillar den. Behöver kanske fler små runda.
/B
Jag kanske borde testa den i 36 och se vad jag egentligen tycker bäst om.Lite förvånad ändå då jag själv tycker 36 mm känns så mycket bättre. Iofs skönt att vi alla inte tycker lika.
Jag tyckte 36mm kändes rätt mycket mindre än 36 DJ när jag hade den. Så tunn och härlig!Jag kanske borde testa den i 36 och se vad jag egentligen tycker bäst om.
/B
Blir de tillsammans lika stor som en riktig Hublot …..dvs 44,5mm….Bättre med naturfärgat läder:
Samma vikt som en viss grisajävel iaf!Blir de tillsammans lika stor som en riktig Hublot …..dvs 44,5mm….
Absolut, billigare att serva också.Gillar dem skarpt. Urverket duger gott.
De har ju sitt Unico men jag är osäker på om de har ett för ”time only”.Absolut, billigare att serva också.
Men ett inhouse (finns i någon big bang har jag för mig) hade fått dem att stiga i rang kan jag tänka mig. Men jag är så jäkla nöjd! Blir sugen att testa i andra färger och med andra band
Hublot tillverkar ett antal olika inhouseurverk till sina klockor, mer än man kan troAbsolut, billigare att serva också.
Men ett inhouse (finns i någon big bang har jag för mig) hade fått dem att stiga i rang kan jag tänka mig. Men jag är så jäkla nöjd! Blir sugen att testa i andra färger och med andra band
Inhouseurverk i samtliga UNICO kronografmodeller. I time only modellerna sitter det ett Zenith Elite urverk. Båda märkena ägs av LVMHDe har ju sitt Unico men jag är osäker på om de har ett för ”time only”.
Aha, så de har släppt Sellita helt?Inhouseurverk i samtliga UNICO kronografmodeller. I time only modellerna sitter det ett Zenith Elite urverk. Båda märkena ägs av LVMH
Nej, gäller bara Big Bang Integral etc. I Classic Fusion som är deras entry level linje är det Selita urverkAha, så de har släppt Sellita helt?
De har alla gått på Bullshit UniversityHar varit sugen på Classic Fusion länge. Och ju mer ”experterna” på youtube osv tjatar om att de är skit, desto mer vill jag ha den
Vad tycker de är dåligt med Hublot?Har varit sugen på Classic Fusion länge. Och ju mer ”experterna” på youtube osv tjatar om att de är skit, desto mer vill jag ha den
Har väl generellt varit de höga priserna vs vilket urverk som sitter i. Sen alltid att skruvarna inte är alignadeVad tycker de är dåligt med Hublot?
Själv tycker jag att många andra schweiziska märken bara släpper trötta tributes till 50- och 60-talet, det om något är ju skit
Uppföljning, mammas Hublot, vilken hon ägt bra många fler år än jag ägt mina, är definitivt för liten för mig… Dock en kul liten tuff klocka. Tyvärr bara sett en eller två st irl. Senaste var iaf en medveten italienska. Nu med nytt verk nr två då de två senaste dött pga läckande batterier…32 mm är helt klart för litet för mig, kommer förbli 36 mm framöver.