• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hublot-tråden

Hublot nya samarbete med japanska konstnären Takashi Murakami verkar brutalt coolt:
IMG_0368.jpeg

Klockan in action på Insta, urtavlan är som en liten karusell

Hublot nya samarbete med japanska konstnären Takashi Murakami verkar brutalt coolt:
IMG_0368.jpeg

Klockan in action på Insta, urtavlan är som en liten karusell
Håller verkligen med!

Vet att det är en vattendelare bland mina bekanta men jag gillar hela konceptet med denna "co-lab" har kollat på det en hel del. Att man valt att använda material för att göra grafiken känns så mycket mer genuint och kvalitativt än som Rolex gjorde med nya Satejust som ritat pusselbitarna på urtavlan det känns lite "påskyndat".
Karusellkonceptet är väldigt lekfullt.

Min personilga favorit är den svarta med regnbågssmajlyn:
CL6229~1.JPG

Det här är i alla fall inte old news @par 😀

Hublot samarbetar med Nespresso på ny LE Big Bang Unico modell, där boett delvis består av återvunnen aluminium från kaffekapslarna och bandet delvis gammalt kaffesump från kapslarna

IMG_0381.jpeg
Haha jäklar!

Jag är så sugen på en unico big bang särskilt sorai nya, den går för väldigt mycket på chrono jämförelse med i butiker är det för att dom inte säljer nåt?

Tja allt hat om hublot har fått mina ögon att titta noggrant o det finns väldigt många snygga modeller faktiskt. Vilken skulle ni säga är hetaste modellen? Är dom eftertraktade alls på andra hands marknaden? Jag vill inte äga klockor som inte går att sälja. Jag vill byta tröttnar efter ett tag o finns inte värre än att sitta i träsket med en klocka som ingen vill ha

Tja allt hat om hublot har fått mina ögon att titta noggrant o det finns väldigt många snygga modeller faktiskt. Vilken skulle ni säga är hetaste modellen? Är dom eftertraktade alls på andra hands marknaden? Jag vill inte äga klockor som inte går att sälja. Jag vill byta tröttnar efter ett tag o finns inte värre än att sitta i träsket med en klocka som ingen vill ha
Allt går att sälja. Men om förväntansbilden är att du ska få tillbaka samma belopp du gav för den kommer du bli besviken.

Hublot är inte för ängsliga själar! Klassiska Big Bang är absolut snyggast som modell. Version är ju en smaksak. 41:an sitter bra på alla……44:an är koolare, men stökigare på armen…..

UNICO är klart coolast med vasst inhouseurverk. Dock större än klassiska Big Bang. UNICO finns i 45mm/42mm, medan klassiska Big Bang finns i 44mm/41mm. Gäller kronografer som är coolast. UNICO finns också i 40mm vanlig automatare. UNICO bärs också större, jfr 42mm UNICO vs. 41mm Big Bang när jag provade hos AD
IMG_0782.jpeg

UNICO är klart coolast med vasst inhouseurverk. Dock större än klassiska Big Bang. UNICO finns i 45mm/42mm, medan klassiska Big Bang finns i 44mm/41mm. Gäller kronografer som är coolast. UNICO finns också i 40mm vanlig automatare. UNICO bärs också större, jfr 42mm UNICO vs. 41mm Big Bang när jag provade hos AD
IMG_0782.jpeg
Snyggt, aa unico är cool. Modellerna med integrated ceramic braclet tycker jag har passerat by helt limited edition desutom borde vara slut överallt. Folk verkar inte ha pengar..

Minner meg på en Swatchklokke jeg hadde på 80-tallet.

26291d1f-01a7-4ea9-b83e-9be9631d9dd9.jpg

Anyway - Hublot/Hodinkee skulle tatt den helt ut og byttet ut Hublot-logo på sekundviseren med Hodinkee sin H.

Tillbaka
Topp