• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hublot-tråden

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Säkert krimskramsstenar….inget verkligt.
Denna är nog urmodellen…..riktiga safirer 👌 men gjordes för länge sedan och går inte att sourca. Tro mig, har försökt…

IMG_0602.png
Den såg lite bättre ut, har ju gillat dina två? tidigare så.

Tror bara de använder riktiga stenar? Men varierar ju hur ädla de är. Tsavoriter på min och inte smaragder. Men smaragder är ju typ alltid grumliga så inte så udda val.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Den såg lite bättre ut, har ju gillat dina två? tidigare så.

Tror bara de använder riktiga stenar? Men varierar ju hur ädla de är. Tsavoriter på min och inte smaragder. Men smaragder är ju typ alltid grumliga så inte så udda val.
Jo, de kör nog med riktiga stenar. Ska vara Topazer enligt beskrivningen…
 

Wi

NLA
2-Faktor
Hur mycket bankrånarur är den? Gillar den verkligen men har lite svårt att se mig bära den i ett seriöst sammanhang. Min Big Bang är sjukt oseriös men MDM är seriös och passar till det mesta
Alltså..Det är en bankrånare på en finare tillställning. Kläderna sitter rätt och det ser bra ut, men alla vet och sofistikerat är det inte.

Har kört MDM, CF och BB. MDM i guld trivdes jag riktigt bra med, men använde inte av någon anledning, den kanske var i för bra skick 🙃 BB tyckte jag var fin att kolla på men kändes aldrig rätt för mig på handleden. CF är precis mitt i mellan. Började med en helt vanlig CF som egentligen är perfekt men lite tråkig. Sen körde jag Ultra Thin Skeleton som jag trivdes riktigt bra med och satt rätt smäckert. Men den var lite ”nästan” för det var trots allt en sån här jag ville ha.

IMG_8199.jpeg
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Alltså..Det är en bankrånare på en finare tillställning. Kläderna sitter rätt och det ser bra ut, men alla vet och sofistikerat är det inte.

Har kört MDM, CF och BB. MDM i guld trivdes jag riktigt bra med, men använde inte av någon anledning, den kanske var i för bra skick 🙃 BB tyckte jag var fin att kolla på men kändes aldrig rätt för mig på handleden. CF är precis mitt i mellan. Började med en helt vanlig CF som egentligen är perfekt men lite tråkig. Sen körde jag Ultra Thin Skeleton som jag trivdes riktigt bra med och satt rätt smäckert. Men den var lite ”nästan” för det var trots allt en sån här jag ville ha.

IMG_8199.jpeg
Hur känns den att råna en bank med ?
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Tack, det här var svaret på en fråga som dykt upp i huvudet emellanåt. John E Franzén var noga med detaljerna.
Ska tydligen ha dokumenterats när han målade tavlan......så det kanske finns filmmaterial med mer avslöjande detaljer.......
 

UNO

Panerai
Ska tydligen ha dokumenterats när han målade tavlan......så det kanske finns filmmaterial med mer avslöjande detaljer.......
Yes, det finns några snuttar på Youtube och en dokumentär på SVT Play men det är rätt dåligt ljus. John E är och har varit min favoritkonstnär sedan slutet av 70-talet.
Vår Konung är rätt formell och strikt under den här perioden när tavlan målas i mitten av 80-talet så jag tror att manschett och kavajarmen döljer. Konstnären själv var väldigt intresserad av kläder och rätta detaljerna.
 
Topp