• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hublot-tråden

Oj
IMG_1261.jpeg
Bra duo! Kör själv 38an idag...

1000013843.jpg

Rätt stor skillnad på de två övre irl. @evki s mer påkostad men tycker min är renare och lite mer speciell. Hade köpt den tidigare med simpel tavla mao.
Du menar att du hade valt den du har med clean tavla? Eller är det ännu en modell utöver dessa du menar?

Din finns väl också i senare utgåva som automatisk med?

Är det vanligt att serie och modellnumret är bortfilat på 152x eller är det en varningsflagga?

Ser många med båda numren kvar och visa utan.

Har du någon bild på hur det ser ut? Generellt om något tagits bort i efterhand så ringer det ju varningsklockor.
Din som låg ute tidigare är ett exempel på hur jag tror att det skall se ut.

I denna annons finns ett exempel på där det ser ut att saknas:
https://www.blocket.se/annons/stockholm/hublot_mdm_klocka_i_stal_och_18_karats_guld/1207331749

OBS! Jag har inte ställt frågan till säljaren om det är blurrat med flit eller bara en dålig bild

Senast ändrad:
Du menar att du hade valt den du har med clean tavla? Eller är det ännu en modell utöver dessa du menar?

Din finns väl också i senare utgåva som automatisk med?
Hade valt min eller den lite senare som saknar quartz på tavlan, annars identisk.

Typ, nästan alla har den tidiga enkla tavlan. Den @evki visar har ju även lite annan glasring, större skruvskallar.

Det är rätt stor variation på hur graveringen såg ut. Vissa är riktigt grunda så de försvinner lätt. Kan dock inte alla varianterna på rak arm, men de tidigare är sämre.
Stort tack. Fick tips av @ajfa att läsa igenom denna tråden igen för att lära mig just de skillnaderna du beskriver.

Blir en till kopp kaffe och lite Hublot-lektyr ☕

Som @Aurum säger är det rätt stor skillnad mellan hans MDM och min, vad den nu heter. 1525.3 är referensnumret.

_3014215.JPG
Är din också Quartz? Kanske alla 1525.3 är? Men har sett dessa med Automatic på urtavlan också och tror dom hade glasbaksida.

Edit: Det var nog annan referens. Hittade denna t.ex. den var visst 38mm. Era är väl 36 båda två? Den hade stängt baklock.
IMG_4425.png

Är din också Quartz? Kanske alla 1525.3 är? Men har sett dessa med Automatic på urtavlan också och tror dom hade glasbaksida.

Edit: Det var nog annan referens. Hittade denna t.ex. den var visst 38mm. Era är väl 36 båda två? Den hade stängt baklock.
IMG_4425.png

Ja, min är kvarts. Automatiska fanns i varje generation, har jag för mig.

Tillbaka
Topp