• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hublot-tråden

Är din också Quartz? Kanske alla 1525.3 är? Men har sett dessa med Automatic på urtavlan också och tror dom hade glasbaksida.

Edit: Det var nog annan referens. Hittade denna t.ex. den var visst 38mm. Era är väl 36 båda två? Den hade stängt baklock.
IMG_4425.png
Tror alla modellerna med skruvar i glasringen har stängda baklock. Har för mig de tidigare även fanns automatiska i 36 mm. Ser dock ingen mening med att välja en automatisk. Blir klart tjockare då. Om man inte köper en exotisk modell då...

Hej,

Funderar på en Hublot men är orolig över andrahandsvärdet. Är de svårare att sälja än exempelvis Omega som jag tycker är fantastiska klockor?

Tacksam för svar!

Hej,

Funderar på en Hublot men är orolig över andrahandsvärdet. Är de svårare att sälja än exempelvis Omega som jag tycker är fantastiska klockor?

Tacksam för svar!

Allt är lätt att sälja, det är bara priset som avgör om det är svårsålt.
Hublot är väl inte direkt kända för att vara något vidare att sälja på andrahandsmarknaden. Däremot är det bra pris om man köper

Någon som har tips på vart man kan köp en mejsel av OK kvalitet för att kunna byta banden själv på en Big bang med H skruvar för banden?

Har inget emot att köpa varken originalverktyget eller kopia på Amazon. MEN Hublot verkar inte längre skeppa verktyget förutom till egna butiker och recensionerna på Amazon är lite si och så.

Så tips mottages tacksamt på om ni har ett till salu eller om ni vet en sajt eller butik som har.

Vad är rimlig prisbild för en liknande idag? Givetvis guld-varianten. Skulle kunna bli en perfekt kompis till min Diagono.
Beror på hur kräsen du är. Dvs vilken färg du vill ha. Sällan de dyker upp under 100'. Jag betalade 90' har jag för mig. Tycker det är lite dyrt men hade då löst bevakat dessa några år.

Beror på hur kräsen du är. Dvs vilken färg du vill ha. Sällan de dyker upp under 100'. Jag betalade 90' har jag för mig. Tycker det är lite dyrt men hade då löst bevakat dessa några år.

Precis det objektet jag hade i åtanke. Men tanke på att samtliga oavsett färg skulle vara specifikt en skojig sommarklocka, så är nog färg mindre viktig i detta fall. Den blå kanske känns mest vanlig/minst rolig, men skulle sannerligen ej tacka nej till den varianten ändå.

Helt enig. Lite dyrare än vad jag hade hoppats på dessvärre. Typ 70k hade varit avsevärt mer lättsmält. Vet ej hur populära dessa är? Finns kanske utrymme för rejält med prut?

Precis det objektet jag hade i åtanke. Men tanke på att samtliga oavsett färg skulle vara specifikt en skojig sommarklocka, så är nog färg mindre viktig i detta fall. Den blå kanske känns mest vanlig/minst rolig, men skulle sannerligen ej tacka nej till den varianten ändå.

Helt enig. Lite dyrare än vad jag hade hoppats på dessvärre. Typ 70k hade varit avsevärt mer lättsmält. Vet ej hur populära dessa är? Finns kanske utrymme för rejält med prut?
Tycker det borde finnas lite utrymme, batteridrivet damur i skarpa färger. Tyvärr gör väl listpris på 300' sitt. Innan jag köpte min försvann det några runt 80', tror dock de hade småsten. Man får ju även tänka på banden. Finns oftast bara färgmatchande med alligator på, de kostar 8' och är inte vattentåliga. Lite svettigt på en badklocka...

Tycker det borde finnas lite utrymme, batteridrivet damur i skarpa färger. Tyvärr gör väl listpris på 300' sitt. Innan jag köpte min försvann det några runt 80', tror dock de hade småsten. Man får ju även tänka på banden. Finns oftast bara färgmatchande med alligator på, de kostar 8' och är inte vattentåliga. Lite svettigt på en badklocka...
Får hoppas på det. Kanske blir att klippa en innan resten fattar grejen. Storlekarna på klockor minskar för de trendkänsliga, och färg, is och ädelmetall i pråliga små förpackningar verkar poppis nu.

Synd med banden. Antar att det ej finns några no name varianter där ute, utan alligator på gummit. En sommarklocka ska ju klara lite vatten, funkar inte att byta band för 8k varje sommar…

Får hoppas på det. Kanske blir att klippa en innan resten fattar grejen. Storlekarna på klockor minskar för de trendkänsliga, och färg, is och ädelmetall i pråliga små förpackningar verkar poppis nu.

Synd med banden. Antar att det ej finns några no name varianter där ute, utan alligator på gummit. En sommarklocka ska ju klara lite vatten, funkar inte att byta band för 8k varje sommar…
Tror jag får oljemätta bandet som jag gjorde på det gamla jag bytte ut och som jag gjort på Pasha som jag hade som båt/bad-klocka en sommar. Det på bilderna du citerade var på det gamla oljemättade. Blir klart mörkare tyvärr. Tvåton på det gröna är helt ok men känns lite fel. Hittade inget aftermarket i grönt till min iaf.

Tror jag får oljemätta bandet som jag gjorde på det gamla jag bytte ut och som jag gjort på Pasha som jag hade som båt/bad-klocka en sommar. Det på bilderna du citerade var på det gamla oljemättade. Blir klart mörkare tyvärr. Tvåton på det gröna är helt ok men känns lite fel. Hittade inget aftermarket i grönt till min iaf.
Har du bild på bandet före och efter behandlingen?Är nog personligen fine med att det skulle bli mörkare färgton, men allt beror ju givetvis på hur stor förändringen blir.

Tillbaka
Topp