Roland81
Basic
Skaffa klocka utan datum, mycket enklareMen då kan man ju inte titta på dem?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skaffa klocka utan datum, mycket enklareMen då kan man ju inte titta på dem?
Tittar inte på mina klockor för att kolla datum, hade gärna skaffat en utan datum.Skaffa klocka utan datum, mycket enklare
Är det någon som har något tips på en snygg/bra box för minst 6 klockor?
Har idag en från finestboxes som hängt med några år.
Men kuddarna har gjort sitt och låsmekanismen gav upp för flera år sedan.
![]()
edle UHRENBOX FÜR 6 UHREN aus Massivholz, neu+OVP - ideal für große Uhren! | eBay
In dieser edlen schwarzen Uhrenbox präsentieren Sie Ihre Lieblingsuhren am eindruckvollsten. edle im Holz eingefasste silberne Beschläge. innen komplett mit schwarzem strapazierfähigen Kunstleder ausgeschlagen.www.ebay.de
Eller ska man bara köpa en ny likadan?
Titta lite på Rapport London.
![]()
Heritage Five Watch box - Macassar
Keep your favourite watches protected with our premium range of handmade five watch boxes. Choose from a variety of styles, materials and sizes. Free delivery in UK.rapportlondon.com
Ska kolla lite på det. De är riktigt fina.
Har du någon uppfattning om kvalitet?
Mailade faktiskt Rainer(Finestboxes) och han löste nya kuddar för 5 EUR st
Så kanske får bli det nu för tillfället.
Är det någon som har något tips på en snygg/bra box för minst 6 klockor?
Har idag en från finestboxes som hängt med några år.
Men kuddarna har gjort sitt och låsmekanismen gav upp för flera år sedan.
![]()
edle UHRENBOX FÜR 6 UHREN aus Massivholz, neu+OVP - ideal für große Uhren! | eBay
In dieser edlen schwarzen Uhrenbox präsentieren Sie Ihre Lieblingsuhren am eindruckvollsten. edle im Holz eingefasste silberne Beschläge. innen komplett mit schwarzem strapazierfähigen Kunstleder ausgeschlagen.www.ebay.de
Eller ska man bara köpa en ny likadan?
Jag har haft ett sånt här set i många år och de funkar väldigt bra om du inte ska ut och flänga med klockorna. Sen är det ju fint att kunna utöka på ett enkelt sätt
![]()
Stackable Set 2 - 6 Piece Watch Trays
www.wolf1834.com
Kan rekommendera så kallade watch pods. Fungerar ypperligt. Snabba och smidiga att använda samtidigt som de ger bra skydd. Watchwear säljer en variant. Har inte just dessa, så jag kan inte uttala mig om kvaliteten, men själva idén är fenomenal tycker jag. Jag har använt mina dagligen i flera år och de ser nya ut fortfarande. Kan dock inte för mitt liv komma ihåg var jag köpte dem.Chefen i huset har lust på någon klockrulle/ reseetui för att undgå repor, smällar och helt enkelt lagring när hon inte använder klockan.
De klockrullar vi har funkar inte då "kuddarna" är för stora för att länken ska nå runt.
Någon som har ett vettigt tips?
Kan rekommendera så kallade watch pods. Fungerar ypperligt. Snabba och smidiga att använda samtidigt som de ger bra skydd. Watchwear säljer en variant. Har inte just dessa, så jag kan inte uttala mig om kvaliteten, men själva idén är fenomenal tycker jag. Jag har använt mina dagligen i flera år och de ser nya ut fortfarande. Kan dock inte för mitt liv komma ihåg var jag köpte dem.
![]()
Resefodral - Svart - Watchwear.se
Smidigt resefodral för en klocka, med 2 avtagbara skuminsatser för bättre passform och skydd. Tillverkat i nylon, mått ca 10x10x5 cm.watchwear.se
Absolut. Det är upphöjningar på båda sidorna som håller klockan på plats. Finns ingen undre gräns för länkstorlek vad jag kan se. Watchwear har också 14 dagars öppet köp, så det är bara att prova.Har sett på dessa och känns som vettigt alternativ.
Frågan är om det passar klockor med kort länk
Absolut. Det är upphöjningar på båda sidorna som håller klockan på plats. Finns ingen undre gräns för länkstorlek vad jag kan se. Watchwear har också 14 dagars öppet köp, så det är bara att prova.
Funkar den bra? Jag gymmar fem gånger i veckan och vill inte ha någon av den finare klockorna på mig då utan skifta till en träningsklocka. Då verkade din lösning vara enkel och smidig för att förvara den fina klockanMåste föra vidare karman från/till KS, någon tipsade om den här grejen i en annan tråd, och det är ett av de bästa klocktillb.köpen jag gjort
![]()
Clam Cases® - Shop Collection
Clam Cases offers a carefully crafted selection of watch accessories that help protect, store, style, and care for your luxury watch.clamcases.co.uk
![]()
![]()
Reser med en klocka på armen och denna i packningen, fylld med 1 klocka, några band och en putsduk