• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur förvarar ni era klockor?

Standard box i ädelträ.

18c9c646-6c85-4e53-a846-3a7a0594dce4.jpg

Är det någon som har något tips på en snygg/bra box för minst 6 klockor?

Har idag en från finestboxes som hängt med några år.
Men kuddarna har gjort sitt och låsmekanismen gav upp för flera år sedan.

Eller ska man bara köpa en ny likadan?

Titta lite på Rapport London.

Titta lite på Rapport London.

Ska kolla lite på det. De är riktigt fina.
Har du någon uppfattning om kvalitet?

Mailade faktiskt Rainer(Finestboxes) och han löste nya kuddar för 5 EUR st 😍
Så kanske får bli det nu för tillfället.

Jag har haft ett sånt här set i många år och de funkar väldigt bra om du inte ska ut och flänga med klockorna. Sen är det ju fint att kunna utöka på ett enkelt sätt 😁

Någon som har tipps på en vettig låda för 8-10 klockor? Den ska helst inte kosta som en Rappaport. Gärna att kuddarna sitter fast i lådan så klockorna inte slår i varandra om man lyfter boxen.
Har kört någon billig låda samt ett pelicase men är sugen på något nytt.

Jag förvarar mina i billigare klock-lådor från ur och penn.
Modeller under ca 10 000 kronor förvaras lättåtkomligt i vardagsrummet och dyrare klockor hamnar i kassaskåp.

Chefen i huset har lust på någon klockrulle/ reseetui för att undgå repor, smällar och helt enkelt lagring när hon inte använder klockan.
De klockrullar vi har funkar inte då "kuddarna" är för stora för att länken ska nå runt.

Någon som har ett vettigt tips?

Chefen i huset har lust på någon klockrulle/ reseetui för att undgå repor, smällar och helt enkelt lagring när hon inte använder klockan.
De klockrullar vi har funkar inte då "kuddarna" är för stora för att länken ska nå runt.

Någon som har ett vettigt tips?
Kan rekommendera så kallade watch pods. Fungerar ypperligt. Snabba och smidiga att använda samtidigt som de ger bra skydd. Watchwear säljer en variant. Har inte just dessa, så jag kan inte uttala mig om kvaliteten, men själva idén är fenomenal tycker jag. Jag har använt mina dagligen i flera år och de ser nya ut fortfarande. Kan dock inte för mitt liv komma ihåg var jag köpte dem.

Kan rekommendera så kallade watch pods. Fungerar ypperligt. Snabba och smidiga att använda samtidigt som de ger bra skydd. Watchwear säljer en variant. Har inte just dessa, så jag kan inte uttala mig om kvaliteten, men själva idén är fenomenal tycker jag. Jag har använt mina dagligen i flera år och de ser nya ut fortfarande. Kan dock inte för mitt liv komma ihåg var jag köpte dem.

Har sett på dessa och känns som vettigt alternativ.
Frågan är om det passar klockor med kort länk

Måste föra vidare karman från/till KS, någon tipsade om den här grejen i en annan tråd, och det är ett av de bästa klocktillb.köpen jag gjort

IMG_20240419_115619.jpg

IMG_20240419_115629.jpg

Reser med en klocka på armen och denna i packningen, fylld med 1 klocka, några band och en putsduk
Funkar den bra? Jag gymmar fem gånger i veckan och vill inte ha någon av den finare klockorna på mig då utan skifta till en träningsklocka. Då verkade din lösning vara enkel och smidig för att förvara den fina klockan

Tillbaka
Topp