• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur mycket kan man pruta?

Träff

Rolex
Friends Of KS
Va rätt nöjd med pris förslagen jag fick då jag känner att det är som du säger.
Fick ett förslag på 3% plus 2k på något jävla Nk kort!!
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Va rätt nöjd med pris förslagen jag fick då jag känner att det är som du säger.
Fick ett förslag på 3% plus 2k på något jävla Nk kort!!
I min erfarenhet kan man alltid pressa några procent till på klockor som ändå "säljs ofta" och som inte är limiterade. Ett enkelt "Jag tar den direkt om du ger mig 18%" som ett motbud på ex 15% brukar i allmänhet funka för oss som inte är storkunder och plockar ut två guldrolex per år. Handlaren riskerar ju att inte sälja alls jämfört med någon tusenlapp mindre i marginal.

I ditt fall när de erbjuder 10% direkt finns det säkert utrymme för lite till om du står där med plånboken i hand. Lycka till och bra val!
 

jmspar123

Cartier
Vacker upp denna trad.

Hur ser det ut idag ett drygt ar senare? Kan man fa rabatt pa Rolex fortfarande eller ar det Tyvarr listpris ar det som galler?

Har ar det stenhart listpris om du ska betala med kreditkort. Bankoverforing/kontant ger 3%. Snalt tycker jag men bevisligen behover butikerna inte ens lagga nyinkommna sportklockor i montern om de inte vill.
Kunderna star pa ko Vantlistor ar arslanga pa GMT Daytona och enbart for VIP eller VVIP.
Dessutom avig installning att salja till icke lokalt boende....Undrar hur lange denna trend kan halla i sig?
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Vacker upp denna trad.

Hur ser det ut idag ett drygt ar senare? Kan man fa rabatt pa Rolex fortfarande eller ar det Tyvarr listpris ar det som galler?

Har ar det stenhart listpris om du ska betala med kreditkort. Bankoverforing/kontant ger 3%. Snalt tycker jag men bevisligen behover butikerna inte ens lagga nyinkommna sportklockor i montern om de inte vill.
Kunderna star pa ko Vantlistor ar arslanga pa GMT Daytona och enbart for VIP eller VVIP.
Dessutom avig installning att salja till icke lokalt boende....Undrar hur lange denna trend kan halla i sig?
Har du tur får du köpa stål Rolex, professional, om du betalar över list.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Skulle köpa en Tank Solo till frugan hos Nymans, är om inte känd kund så åtminstone kund med historia. Butiken erbjöd mig knappt 7%, fanns grått från UK med 18% rabatt. Jag tackade för mig och beställde online.
 

errare

Omega
Om det är någon som läser som aldrig prutat förut; gör det! Skadar aldrig att fråga, sen lirka lite på att du gärna stöttar deras verksamhet men att du har ännu mer rabatt någon annanstans, så kan de matcha :)

.... och köp förfan aldrig klockan 3 dagar innan black friday :banghead:
 

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Jag frågade i går om rabatt på en TT och fick svar 0%. Är känd men ganska ny kund (har handlat).

Jag ska kolla pris med min lokala AD. Säger de 0% på en TT som tokhöjdes 1/1 så kommer jag bli besviken.
 
Senast ändrad:

jmspar123

Cartier
Hur mycket rabatt tror ni man kan få på en helguld sub efter prisjusteringen? 20% ish?
Det tror jag inte.
Ryktet sager Rolex har blivit stenharda pa 0% rabatt over hela linjen.
Listpris ar vad som galler,men helguld och kontant kanske kan ge 5% vilket ar nagot mer an vad CC kostar butiken.

Tydligen skall grahandel med Rolex nu stoppas och handlare vars klockor upptacks riskerar bli av med rattigheterna.
Samtidigt som manga mindre AD inte kan/vill leva upp till Rolex nya krav pa butiksutformning.
Men kopare star pa ko anda.....
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Jag frågade i går om rabatt på en TT och fick svar 0%. Är känd men ganska ny kund (har handlat).

Jag ska kolla pris med min lokala AD. Säger de 0% på en TT som tokhöjdes 1/1 så kommer jag bli besviken.
Så bara för den tokhöjdes borde rabatt vara givet? eller hur menar du?
Tror inte du skall förvänta dig någon rabatt på Rolex ö.h.t. tbh.. tror nästa man på tur är villig att betala list, vare sig det är stål eller TT.
 

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Så bara för den tokhöjdes borde rabatt vara givet? eller hur menar du?
Tror inte du skall förvänta dig någon rabatt på Rolex ö.h.t. tbh.. tror nästa man på tur är villig att betala list, vare sig det är stål eller TT.
Att den höjdes 1/1 är precis som du säger inte relevant. Det håller jag med om.

Däremot anser jag att en lokal butik bör vara långsiktigt smart och ge kunder som handlar ofta lite extra för just det. Bara för att det i dag är hauss betyder inte att det alltid kommer vara så. Jag ser ingen fördel att handla hos samma AD om jag inte får något för det. Då kan jag lika gärna handla online eller hoppa runt hos vem som helst. Därav skulle det göra mig lite besviken.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Däremot anser jag att en lokal butik bör vara långsiktigt smart och ge kunder som handlar ofta lite extra för just det. Bara för att det i dag är hauss betyder inte att det alltid kommer vara så. Jag ser ingen fördel att handla hos samma AD om jag inte får något för det. Då kan jag lika gärna handla online eller hoppa runt hos vem som helst. Därav skulle det göra mig lite besviken.
Håller med dig,fast tyvärr tror jag inte verkligheten ser ut så när det gäller just Rolex eftersom dem mest troligt säljer sig själv ändå, till list.
 

Bondegatan

Cartier
2-Faktor
Håller med dig,fast tyvärr tror jag inte verkligheten ser ut så när det gäller just Rolex eftersom dem mest troligt säljer sig själv ändå, till list.
Nej du har tyvärr säkert rätt.

Däremot tror jag det vore smart av dem att ge mig nån % i dag också, om jag fortsätter handla av endast dem i framtiden. (Visst, det kan de inte vara säkra på) Men jag är seriös med att jag helst vill ha den relationen. Personligt, bra osv
 

Uret

Cartier
Tror jag följt ks i 5 år och förlåt om jag låter dryg men jag har sett dessa diskussioner nu i 5 år och många är typ ”DET ÄR ORIMLIGT” ”hur tänker rolex” ”hur ska detta gå?” Ja så länge folk betalar list och de finns klockor och sälja så spelar det absolut ingen roll om du, jag eller vem som att de är orimligt att lägga 135k för en tt eller liknande. Marknaden är som den är Acceptera det och sluta gråt please.
 

Alblundgren

Breitling
Hur mycket tror ni man kan pruta för en omega speedmaster Professional? Listpris 52 300 hos Eriksson urhandel i Stockholm. Såg en medlem som sålde sin i köp och sälj, han hade betalat 41 500 för den hos just denna handlare i april detta år. Är det möjligt för mig med tro?
 

jmspar123

Cartier
Hur mycket tror ni man kan pruta för en omega speedmaster Professional? Listpris 52 300 hos Eriksson urhandel i Stockholm. Såg en medlem som sålde sin i köp och sälj, han hade betalat 41 500 för den hos just denna handlare i april detta år. Är det möjligt för mig med tro?

Inte for att vara trakig,men det ar val bara att fraga om du ar serios och redo att kopa om svaret blir jakande.
Det varsta som kan handa ar att du far ett "Tyvarr kan vi inte salja den for X. Men vi kan tanka oss Y"
 
Topp