Rättfärdigar ? Vadå, ska vi dela på den ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om man får generalisera så gäller det väl alla klockmärken? Bryr ni er om om hur mkt era fruar lägger på smink, kläder och heminredning?Tips: samla på Panerai. Då ser inte respektive skillnad på dem![]()
Detta går under avdelningen "Saker som inte hänt".Jag: jag betalade handpenning på en Rolex idag.
Kärringen: men det är ju inte längesen du köpte ny klocka...
Jag: den har en blå sunburst tavla
Kärringen: åhh de är så fina, får jag se en bild på hur den ser ut? När får du den?
Haha, det hände förra veckan om vi ska vara petnoga.Detta går under avdelningen "Saker som inte hänt".![]()
Låter som en typ av kvinna få har, men ingen förtjänar. Grattis!Haha, det hände förra veckan om vi ska vara petnoga.
Enda lögnen i inlägget är att hon inte är en kärring eftersom hon är betydligt yngre än mig =)
Bra jobbat! Du har helt klart kommit långtNär jag började med klockor:
- Du köpte precis en klocka för 50k, räcker det inte med en? Du menar på allvar att du ska köpa en till för 50k?
Lång diskussion om prioriteringar. Allmänt dålig stämning.
Idag:
- Hey, titta på denna Rolex DD i guld som någon säljer på Blocket. Vad tror du att den kostar? 200k.
- 200k?
Det var inte så farligt!
Så kokar man en groda!När jag började med klockor:
- Du köpte precis en klocka för 50k, räcker det inte med en? Du menar på allvar att du ska köpa en till för 50k?
Lång diskussion om prioriteringar. Allmänt dålig stämning.
Idag:
- Hey, titta på denna Rolex DD i guld som någon säljer på Blocket. Vad tror du att den kostar? 200k.
- 200k?
Det var inte så farligt!
Är väl lite som att man inte byter till ett nytt jobb med mindre betalt och sämre förmåner =)Är det aldrig av intresse att hitta ovanliga klockor som är billiga? Eller är det alltid strävan efter nytt och hela tiden dyrare? För att sprätta pengar i klockvärlden krävs väl ingen vidare erfarenhet?![]()
Usel jämförelse.Är väl lite som att man inte byter till ett nytt jobb med mindre betalt och sämre förmåner =)
Det var lite på skämt jag skrev det.Usel jämförelse.
Varför börjar man ens fundera på att köpa något för premiumpris om man inte ser skillnaden?Som någon skrev så handlar det snarare om att rättfärdiga det för sig själv.
När man är mitt uppe i det så låter det så logiskt att bara för att klockan är 30 år äldre så ska man betala premiumpris för att den är vintage, men när man håller den i handen och måste anstränga sig för att se skillnaden - då har jag svårt att motivera prisskillnaden. Detsamma gäller mellan premiummärken och mer "affordables".
Själv har jag gått Tudor-Rolex-Tudor.Jag har ju blivit tvärsugen på en Explorer 1a, men den är ju en hög med pengar helt klart. Så jag har försökt intala mig själv att en Tudor bb36/41 skulle vara ett vettigt substitut, berättade för kärringen om detta dilemma (hon är inte insatt mer än att det är dyrt) och hon sa "visst har du som passerat det där mellan steget redan? Köp Rolex istället"![]()
Helt rätt!Jodå vi vet nog det. Med risk för att vara lite vinklad i debatten brukar det vara så att delad ekonomi betyder "frun bestämmer" vad som är "bra för familjen". Det är helt fel. Stryk hennes kläder, smink, gardiner, möbler etc så får du en annan dialog. Själv har jag tvärnobbat all gemensam ekonomi.