Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har dock svårt att se och motivera att klockor till mig är viktigare än familjens gemensamma hem. Detsamma med gemensamma resor osv. Det är för mig ganska svårt på det stora hela att motivera att JAG ska ha saker när hon vill lägga pengar på OSS. Det betyder ju dock inte att man inte har ett eget sparande och egna "lekpengar". Mängden av dem beror ju helt på vad man tjänar och vad familjen kostar att "driva runt".Jodå vi vet nog det. Med risk för att vara lite vinklad i debatten brukar det vara så att delad ekonomi betyder "frun bestämmer" vad som är "bra för familjen". Det är helt fel. Stryk hennes kläder, smink, gardiner, möbler etc så får du en annan dialog. Själv har jag tvärnobbat all gemensam ekonomi.
Sådär ja, nu är du som vanligt igen. Var rädd för att du skulle sluta hugga när man träffat den lilla trevliga människan bakom fantomatens trikåDelad ekonomi? Hahahaha! Delar ni på din inkomst? Har ni ett give and take-förhållande. Du ger och hon tar?
Nej, en kvinna som bitchar över ens inköp, kläder, klockor, utseende, vänner etc är bara ett Farstaglitter, Golddigger eller bara en enkel simpel bitch.
Man kan väl säga som så att man delar på bådas ekonomi... Liksom en enda stor pott. Det är nog så de flesta äktenskap eller samboförhållanden funkar ekonomiskt. Kan tänka mig att det är annorlunda om det finns företag eller "familjeförmögenheter" inblandade så kan det vara andra uppdelningar.Delad ekonomi? Hahahaha! Delar ni på din inkomst? Har ni ett give and take-förhållande. Du ger och hon tar?
Nej, en kvinna som bitchar över ens inköp, kläder, klockor, utseende, vänner etc är bara ett Farstaglitter, Golddigger eller bara en enkel simpel bitch.
För att ha delad ekonomi måste man ha en kvinna som vill ha en. Tror med andra ord att den gode Stern inte tillhör målgruppen för den här frågan...Man kan väl säga som så att man delar på bådas ekonomi... Liksom en enda stor pott. Det är nog så de flesta äktenskap eller samboförhållanden funkar ekonomiskt. Kan tänka mig att det är annorlunda om det finns företag eller "familjeförmögenheter" inblandade så kan det vara andra uppdelningar.
Min fru är från Farsta så det där med bitch stämmer! I alla skall stundtals. ;-)
Inte Diana WalkerAin't all of them more or less like this...
Haha, ja, det blir lite uddlöst... Fantomen är ju hur trevlig som helst i verklighetenSådär ja, nu är du som vanligt igen. Var rädd för att du skulle sluta hugga när man träffat den lilla trevliga människan bakom fantomatens trikå![]()
Precis som jag misstänkte. Hon är bara ute efter min kropp.För att ha delad ekonomi måste man ha en kvinna som vill ha en. Tror med andra ord att den gode Stern inte tillhör målgruppen för den här frågan...
Absolut, det kan ta några "uppgraderingar" innan man hittar en partner med dyra hobbies. Båda skjuter in vad som behövs till hushållet och gör bäst f... man vill för resten.Det underlättar om man har en partner som delar ens intresse och som har samma (eller ännu mer) uppfuckade referensramar om vad som är rimligt att lägga på en klocka. Eller ett par löparskor. Eller en cykel. Och som har vett på att värdesätta det faktum att man har möjlighet att handla sånt här utan att behöva leva på potatis i en månad eller låta ungarna gå med trasiga kläder. Ni får säga till era partners att de ska vara förbaskat tacksamma att ni lägger era pengar på klockor istället för på vapen och knark. Och skänk en peng till välgörenhet varje månad som själslig rening.
Haha Farstaglitter!Delad ekonomi? Hahahaha! Delar ni på din inkomst? Har ni ett give and take-förhållande. Du ger och hon tar?
Hon är alltså blind?Precis som jag misstänkte. Hon är bara ute efter min kropp.
Jepp. Jag är som luft för henne.Hon är alltså blind?
Jepp. Jag är som luft för henne.
Vi kör också på den modellen vilket funkar utmärkt och innebär att så länge jag inte går och bränner pengarna som vi ska renovera köket för på en klocka så behövs inget rättfärdigas eller motiveras.Morsan och farsan har också gemensam ekonomi men en annorlunda modell.
Båda sätter in samma summa varje månad som ska täcka alla fasta och rörliga kostnader. Den summan som blir över efter insättning får dom spendera hur dom vill.
Ja ibland blir det tuffa val. På detta forum finns det en viss risk att SMP 300 ges prio. Förmodligen ett annat svar på familjelivMin tjej kommer lämna mig om jag köper en till. Jag måste ha en smp 300 senast igår helst men hur fixar jag den och behåller bruden samtidigt? Älskar ju både henne och klockan.
Köööööp! Ett bra test för att se om hon verkligen älskar dig eller en en kvinna som håller sitt ord. Du får en klocka. Om hon ljuger så får du behålla henne. Då vet du att din tjej är en lögnerska. Om hon inte ljuger så förlorar du henne. Då vet du att du missat en fin och hederlig tjej. Men du fick en klocka som tröstMin tjej kommer lämna mig om jag köper en till. Jag måste ha en smp 300 senast igår helst men hur fixar jag den och behåller bruden samtidigt? Älskar ju både henne och klockan.
Min tjej kommer lämna mig om jag köper en till. Jag måste ha en smp 300 senast igår helst men hur fixar jag den och behåller bruden samtidigt? Älskar ju både henne och klockan.