Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ge henne en riktigt fin klocka först? Fast hon kanske inte skulle vilja ha en?Min tjej kommer lämna mig om jag köper en till. Jag måste ha en smp 300 senast igår helst men hur fixar jag den och behåller bruden samtidigt? Älskar ju både henne och klockan.
Om hon får en Sub av dig kommer du väl inte få en massa invändningar sen mot dina egna klockköp? (Fast kanske en dyrköpt lösning på bekymret...(?) )När tjejen klagade på att det är onödigt att köpa så dyra klockor så sa jag åt henne att det är sparkonton som håller värdet tillskillnad från hennes väskor och annat trams.
Det var end of discussion tills en annan diskussion dök upp om att hon vill att jag ska köpa en rolex sub till henne.
Kommer inte hända på bra länge trots att hon tjatar.![]()
Samma tanke gäller väl om partnern sitter med 3000 efter alla normala utgifter och du själv sitter med 20000? Jag tror jämställdhet vinner i längden.
Vi kör på modellen att lönen går in på våra respektive konton, sen betalar vi in till ett gemensamt konto så att det täcker de gemensamma utgifterna. Tricket för att få det jämlikt om man har olika lön är ju givetvis att betala in proportionerligt mot respektive inkomst istället för att dela rakt av.Ja, håller med om att det bara funkar inom rimliga gränser. Om ena tjänar massor och andra väldigt lite blir läget annorlunda.
Kan bara relatera till min egen situation där vi haft normala inkomster utan några stora överskott och där vi båda får spara ett tag om man vill unna sig nån lyxkonsumtion. I mitt fall t.ex klockor eller motorcyklar/bilar. Skulle bli galen om jag inte hade koll på den delen av ekonomin.
Jag tror varken på gemensam ekonomi eller på att ljuga om vad saker kostar. Ärligt så tror jag ett sånt upplägg står bakom många skilsmässor.
Vi kör på modellen att lönen går in på våra respektive konton, sen betalar vi in till ett gemensamt konto så att det täcker de gemensamma utgifterna. Tricket för att få det jämlikt om man har olika lön är ju givetvis att betala in proportionerligt mot respektive inkomst istället för att dela rakt av.
Nä. K samlar vintagesmycken och hästar. Kostar inget.Låter märkligt att man ska ljuga. Din partner har väl också hobbies som kostar pengar?
Samlar på hästar, det låter spännandeNä. K samlar vintagesmycken och hästar. Kostar inget.
Precis min tanke.Märklig tråd detta.
Rättfärdigar?
Jag betalar mina klockor, så vad är problemet?
Denna tar jag med mig tills att det blir dags.Steg 1.
Fria
Steg 2.
Planera bröllop och se till att respektives ring blir "lite dyrare" än ni tänkt
Alt. Fria med en dyr ring
Steg 3.
Kolla på respektives hand, respektives ögon och sen handen igen så kommer inga fler frågor efter det.
Hon (i mitt fall) hävdar att det inte funkar så. Klockorna kring min handled vittnar om nått annat..
Som jag svarat i en annan liknande tråd, en tur till Kolmården är per definition också en resa.Vi har inte delad ekonomi men sålänge inte klockintresset går ut över ex resor eller andra gemensamma kostnader så är det inga problem
Skulle jag köpa en klocka och dagen efter säga att vi inte kan åka på semester då blir det nog lite mer problem
Som jag svarat i en annan liknande tråd, en tur till Kolmården är per definition också en resa.
Tja det är ju också en lösning.Får hoppas för min del att det inte finns en lejongrop på Kolmården för risken är att jag och klockan hade hamnat där då![]()
Tell us moreKöpte dyrare klocka till frugan till bröllopsdagspresent än vad jag har själv.