• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Ninen79

Audemars
Dessa plus en gmt 16700 som är på service hos Nymans samt en sub 16613 LN på utlåning :)
IMG_1138.JPG
 

n1tro

Panerai
Snyggt! Inget självändamål att vara Rolexlös, men i mitt tycke 300 ggr roligare med tex din trippel än med tre random safirrollar. Våga bredda liksom :D

Har själv varit utan Rolex sen min (förvisso mycket trevliga) 216570 lämnade för något år sedan..
I hear ya ... man saknar dock alltid en Rolex känns det som. Men har bokstavligt talat gått igenom hela katalogen och det jag kan se idag är väl Hulk eller Milgauss Z Blue...
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Inte så mycket en samling. Mer en jävla röra...
Några genomtänkta köp men mycket "omedvetna" loppisfynd och Ebayköp. Dock några stycken som har blivit keepers.
Tråden fick mig att plocka fram allt frånsätt gamla skrotlådan.
Kvällens uppgift blir att sortera i 3 kategorier. Stanna kvar, sälja och skrot som inte går sälja...

P1040906.JPG
Ser kul ut! :)
Skulle gärna ha närbilder på klockan högst upp till vänster, kronografen högst upp i mitten som bara är blänk, och jump-hour ovanför midon till höger om mitten.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Inte så mycket en samling. Mer en jävla röra...
Några genomtänkta köp men mycket "omedvetna" loppisfynd och Ebayköp. Dock några stycken som har blivit keepers.
Tråden fick mig att plocka fram allt frånsätt gamla skrotlådan.
Kvällens uppgift blir att sortera i 3 kategorier. Stanna kvar, sälja och skrot som inte går sälja...

P1040906.JPG
Kul! Många roliga Komandirskie i samlingen! Kul med tankist klockan med krona klockan 2!
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Ser kul ut! :)
Skulle gärna ha närbilder på klockan högst upp till vänster, kronografen högst upp i mitten som bara är blänk, och jump-hour ovanför midon till höger om mitten.

Konstiga önskemål du har, kommunist- och 70-tals fetisch? :)
Det var dessa du menade?
Bild 1 och 2: en "dressad" Vostok (tror jag) från 70-talet. Underbar röd lagom sliten tavla om du frågar mig.
Bild 3: Buler... Går för tillfället i ca dubbla hastigheten, kör ett varv med sekundvisaren på under halvminuten
Bild 4: Ruhla Chronograph. Trevlig med båda tachymeter- och telemeterskala. Dock inga läsbara siffror kvar på ringen. Är egentligen ingen riktig kronograf i och med att den bara har sekundvisare. typ Cronostop.

P1040907.JPG P1040908.JPG P1040909.JPG P1040911.JPG
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Konstiga önskemål du har, kommunist- och 70-tals fetisch? :)
Det var dessa du menade?
Bild 1 och 2: en "dressad" Vostok (tror jag) från 70-talet. Underbar röd lagom sliten tavla om du frågar mig.
Bild 3: Buler... Går för tillfället i ca dubbla hastigheten, kör ett varv med sekundvisaren på under halvminuten
Bild 4: Ruhla Chronograph. Trevlig med båda tachymeter- och telemeterskala. Dock inga läsbara siffror kvar på ringen. Är egentligen ingen riktig kronograf i och med att den bara har sekundvisare. typ Cronostop.

P1040907.JPG P1040908.JPG P1040909.JPG P1040911.JPG
Väldigt coola alla tre! Ser ut som raketa-boett på första. Snyggt samlat!
 
Topp