• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Hur ska detta sluta? När jag reggade mig på forumet i oktober så hade jag tre klockor: konfirmationspresenten (Certina DS titan) från 1989, en kvarts-Tag som jag köpte när jag fick mitt första jobb 2001 och en PAM177 som jag belönade mig själv med efter ett halvårs utstationering i Kina 2007.

8 månade senare ser det ut såhär:

Konfapresent och Tag kvar. Pannan lämnat. Fyra nya i samlingen, samt en Glycine som har gjort både entré och sorti sedan januari.

Frugan börjar bli måttligt road... Men det är ju sjukt kul, och KS är ju grymt för både noobs som jag själv och ärrade veteraner!

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Bra start! Oväntat nog tyckte jag faktiskt att Tag:en var rätt snygg, kan man få se den på lite närmre avstånd? :watching:

muqemyny.jpg

Så här ser det ut just nu. Rolex 116610ln, omega PO 8500 och en vintage handjagad zenith.
Planen är att flippa POn och skaffa en aqua terra, samt leta reda på nån riktig beater som jag kan plåga.

Sjukt roligt att kunna se sin egen samling retroaktivt i denna tråd. I mars skrev jag såhär:
Det känns som att det fattas en Seiko tuna som borde kunna ersätta g-shocken. En annan uppgradering jag skulle kunna tänka mig är att byta ut SARBen till en GS, men det lär ju dröja.

Nu har jag både en GS och en tuna. :)
Så här ser det ut idag + en g-shock, en gammelcasio, två gammelomegor och ett omegafickur.

DSC_0182_zpsb4c616aa.jpg

Trodde jag var en OWG egentligen, men har nu en trio som känns perfekt (tre nedre). De översta två är min frus klockor då jag ordnade en liten familje GTG-medan hon var upptagen på annat håll... :D

ol1dlq3.jpg

Möjligen skulle jag kunna tänka mig att klämma in något i guld (på läder) på sikt. Bratten kan komma att ersättas av en Rolex GMT/Sub så småningom, men inget som känns angeläget för stunden.

Alla fick inte plats... Kronografer och diverse vintage får bli på en annan bild, en annan dag :)
8e3a3u2y.jpg

Dags för en ny samlingstråd tycker jag!

Jag satt och skrev nyss på min tomhetstråd och dunkade in en samlingsbild i slutet, när det slog mig att samlingsbilder är kanske de roligaste bilderna! Dagens klocka och actionbilder/wristshots i all ära men en skön samling är roligare!

Jag börjar och som ni ser, ingen skryt-tråd, utan bara en tråd med bilder på samlingar! ;)

D1BF96DB-8F48-4E80-A913-6DAAF44711C2-4624-00000CE29CCA1B21.jpg

Nice! Breitlingen är riktigt schysst, skulle gärna äga än sådan, TAG Monacon var jag hemligt förälskad i 12 år sedan, var super nära att köpa mig en sådan men något kom i mellan tyvärr :shifty:

5ap7H1i.jpg

Hemsk bild, men men.
Från vänster:
Tissot Le Locle
Steinhart Ocean One
Certina DS1 Day-date
Tissot PRC 200
Rolex Datejust 1603
Plus några tråkiga seiko 5 och kvartsare!

Tillbaka
Topp