• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
F8AC5D31-BE2B-468E-9684-B3B27DA45AA3.jpeg
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Såhär ser Squale-delen av min samling ut för tillfället. :)
PSX_20190425_171833.jpg


6045 aka 60 Atmos "sunburst grey"
2002/100 Atmos från 60-/70-talet
1545 Tropic GMT
1521 aka 50 Atmos "azuro"
1545 Militaire (Blancpain mod)
Sigel Super Squale från 60-talet
Mycket trevlig, kul med en sådan låda med. Vart skaffar man en sådan?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Stämmer bra, beställde min från Peli EU. Finns billigare på Clas Ohlson också men bara i svart och inte samma kvalitet dock.
Hur upplevde du svårighetsgraden på att få till bitarna? Jag har sneglat på en Peli ett tag men det känns ganska ovärt att betala typ 500 spänn extra för att få det färdigskuret. Å andra sidan är det inte heller särskilt kul om det går snett och man måste krångla med att beställa hem nytt skumgummi osv.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Hur upplevde du svårighetsgraden på att få till bitarna? Jag har sneglat på en Peli ett tag men det känns ganska ovärt att betala typ 500 spänn extra för att få det färdigskuret. Å andra sidan är det inte heller särskilt kul om det går snett och man måste krångla med att beställa hem nytt skumgummi osv.
Det är färdiga bitar som man pillar loss så det är väldigt enkelt. :)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Det är färdiga bitar som man pillar loss så det är väldigt enkelt. :)
Du köpte alltså ett färdigskuret kit? Jag har varit inne på case farm tidigare och kikat på deras utbud men den färdigskurna varianten av Peli 1200 vill de ha över 1300 spänn för och den fanns att köpa på en annan site för mindre än hälften, dock med ett enda block av skumgummi som det är tänkt att man ska skära till själv för att passa vad man nu vill förvara i lådan.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jag vet inte. Blev förvånad bara. ;) Imponerande att man har samlingar av olika märken. Jag försöker hela tiden (men lyckas inte) skala ner beståndet av klockor till några få som använda ofta.
Kanske inte det vanligaste märket att samla på men jag har totalt snöat in på Squale. Med det sagt så har jag ändå 40+ klockor totalt i min samling så detta är bara en liten del. :rolleyes: Har också försökt skala ner men det är mitt största misslyckande någonsin, haha. :D
 
Topp