• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

bvb

Cartier
2-Faktor
Tänkte hålla mig på max fem klockor, men ju djupare ner man hamnar i träsket desto mer lockar. Vintage både dykare och dressare, kanske något färgglatt, någon med blå urtavla. Fem blir svårt att hålla mig till..
54938B62-7871-479E-8AFF-062C36488072.jpeg
 

PNM

Panerai
Tänkte hålla mig på max fem klockor, men ju djupare ner man hamnar i träsket desto mer lockar. Vintage både dykare och dressare, kanske något färgglatt, någon med blå urtavla. Fem blir svårt att hålla mig till..
54938B62-7871-479E-8AFF-062C36488072.jpeg

Den där Breitling-chronon är fruktansvärd. Som i bra :)
 
  • Like
Reactions: bvb

Husse

Patek
Såhär ser Squale-delen av min samling ut för tillfället. :)
PSX_20190425_171833.jpg


6045 aka 60 Atmos "sunburst grey"
2002/100 Atmos från 60-/70-talet
1545 Tropic GMT
1521 aka 50 Atmos "azuro"
1545 Militaire (Blancpain mod)
Sigel Super Squale från 60-talet
Jättekul med din Squale-samling!
Måste nog skaffa en (minst) jag också!
Har du designat pelicanboxen själv?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jättekul med din Squale-samling!
Måste nog skaffa en (minst) jag också!
Har du designat pelicanboxen själv?
Tack så mycket! :) Klart att du ska, alla borde ha en Squale i sin samling. :D Ja, det har jag gjort om man med designat menar att jag har skurit ut skummet själv. Väldigt enkelt att göra eftersom det kommer i förskurna som man plockar bort.
 

Riffraff

Cartier
Jag tror väldigt få av formumfolket började med en handfull premiumklockor, vi började alla någonstans.
Personligen så började jag med en Longines som första finare klocka sen har det gått utför sedan dess...

Min resa gick från en champion köpt hos Ur&Penn som jag inte gillade från första stund egentligen (verkligen pengarna i sjön) . Så nån månad senare köpte jag mig en guldig Breitling som blingade utav bara helvete istället :p. Sedan följde två Seikos och de betydligt billigare inköpen skänker mig nog lika mycket glädje dom. Det som får mitt hjärta att slå extra snabbt och tillika nästa inköp är ytterligare en Seiko

Instämmer med vad tidigare skribenter sagt. Det betydelsefulla värdet av en samling utgörs inte av hur många kronor den kostat. Släng upp en bild nu SeikoZ :)
 
Topp