• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

CVesper

Cartier
2-Faktor
Jag var inne på den själv, men synd med sån extrem lug-to-lug. 52 mm blir tydlig overhang. Riktigt snygg! Grattis. Kul med morsekod på sekundvisaren också.

Ja dom tog tyvärr i lite, jag har stora handleder så den sitter bra, men 52mm l2l är verkligen mkt.
Synd att morsekoden inte lyser i mörkret bara, hade varit otroligt coolt.
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Avskalat men trevligt tycker jag.
B8B6A943-B587-4407-A80E-E52940D8E583.jpeg
 

Simon1

Cartier
Drömsamling. Något åt det här hållet jag siktar mot.
Jag vågar säga att jag är enig. ;) Älskar en bra verktygsklocka. Hur ser din samling ut i nuläget?
Så här är senaste utkast, men ska genast sätta på grått nato på speedyn igen.

Okej, en update nära ett år senare.
D3BB93DA-5084-452A-A13E-B8B2A32C5C8B.jpeg

Speedyn är kvar, likaså Squalen. Skx007 såldes, men saknade SKX för mycket. En SKX013 inhandlades och den sitter ärligt talat lite bättre på min tunna handled.
I övrigt har jag skaffat en vintage Rolex Oyster Precision 6426, i trivsamma 34mm, en billig Quartz-Seiko Silverwave samt en G-Shock. Försökt sprida samlingen mellan affordables, dykare, kronograf, med länk, läder, nato och gummi.
Mest handledstid får fortfarande Speedyn och Squalen. Men är jäkligt lockad av lite mer elegans. Kanske en Cartier Tank?
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Jaaaa, vad ska jag säga om detta då. Jag försöker hålla mig till ett fåtal favoritmärken och helst med off the shelf ETA i så hög grad som möjligt. De är gamla i gemet om man säger så.

505336E3-B898-4BF7-B1B4-05569346F132.jpeg

Uppifrån och ner, från vänster till höger ungefär:
Fortis Flieger Pro
Fortis Spacematic
Fortis Flieger (pytteliten, felköp, blev dotterns)
2 st mögel-Fortis manuella
Halios Seaforth brons blå
Chopard Mille Miglia
Yema, ev dotterns den med :)
Yema Superman Heritage blue (dotterns när hon fyller 18, om 14 år, bestämdes igår, hon gillar färgen)
Yema Superman heritage
Armida A12 blå, favoritklockan

Fokus på Fortis, Halios och Yema. Lite för nöjd med dessa tyvärr, jag vill flippa men kan nog inte om jag ska vara ärlig.
 

Simon1

Cartier
Okej, en update nära ett år senare.
D3BB93DA-5084-452A-A13E-B8B2A32C5C8B.jpeg

Speedyn är kvar, likaså Squalen. Skx007 såldes, men saknade SKX för mycket. En SKX013 inhandlades och den sitter ärligt talat lite bättre på min tunna handled.
I övrigt har jag skaffat en vintage Rolex Oyster Precision 6426, i trivsamma 34mm, en billig Quartz-Seiko Silverwave samt en G-Shock. Försökt sprida samlingen mellan affordables, dykare, kronograf, med länk, läder, nato och gummi.
Mest handledstid får fortfarande Speedyn och Squalen. Men är jäkligt lockad av lite mer elegans. Kanske en Cartier Tank?
Bra där!
Känns som vi kör ungefär samma linje. På med natot nu :)

edit: Har haft en liknande Seiko Silverwave.
3C65BB54-E0EC-47C4-B461-A17953F09DB0.jpeg

Done!
F468D7E3-D23F-4156-86E6-EDB91BD54459.jpeg
 

Sallberg

Omega
2-Faktor
Såhär ser samlingen ut idag, inget speciellt men jag tycker jag får in lite skön variation. Från vänster till höger:

Orient Star Classic WZ0251EL
Seiko SKX007
Maurice Lacroix Aikon Anthracite Dial
Seiko Prospex Diver SPB107 Topper Limited Edition
Certina DS Podium 8
IMG_20200214_154128.jpg
 

AndersM

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Såhär ser samlingen ut idag, inget speciellt men jag tycker jag får in lite skön variation. Från vänster till höger:

Orient Star Classic WZ0251EL
Seiko SKX007
Maurice Lacroix Aikon Anthracite Dial
Seiko Prospex Diver SPB107 Topper Limited Edition
Certina DS Podium 8
IMG_20200214_154128.jpg
Vaddå inget speciellt? Du har, förmodligen med viss eftertanke, köpt Orient Star och Maurice Lacroix. Det gör inte vem som helst hur som helst. Sträck på dig och var stolt:)
 
Topp