Har en samling på 6st klockor jag bär regelbundet. Sen kanske 6st till jag inte alls bär så ofta.
1. G-shock stålis på gummiband
- Beater deluxe, när jag inte vill oroa mig om att skada en mekanisk klocka så är det denna som gäller. Den här ska följa med mig på min resa i militären de nästkommande 9 månaderna.
2. Tudor Glamour Date Day
- Solklar keeper, present till mig själv när jag fyllde 18. Skitbra Tudor med ETA-verk. 39mm, grym vardagsklocka. 100m WR
3. Squale 1515 Medium ca 70-80-talet
- en av mina senaste köp, men också dn klocka som kommer att stanna länge. Riktigt mysig liten kvartsdykare från ett av mina favoritmärken. 34mm stor (liten). Sunburst blå urtavla med svart/orange bezel.
4. Squale 1521 Full Lume
- Också keeper. 1521 är en av mina favoritmodeller och definitivt favoritklockan under 10,000kr. Riktigt retrocool med urtavlan och aluminium-insert. 500m WR, 2824-verk. Bra grejer.
5. Certina DS First Ceramic Chronograph
- Riktigt grym kvartskronograf mdd ett påkostat ETA-kvartsverk helt i metall med 27 juveler. 200m vattentät, keramisk vridning.
6. Seiko King Turtle
- mitt senaste inköp. Tror denna kommer stanna länge också. Tog bort cyklopen. Satte på ISOfrane gummiband, nu är den perfekt. Bästa Turtle:en som inte går för sjuka summor.