• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Ninred

Omega
2-Faktor
OWG
20201002_205023.jpg
 

Akohler

Breitling
Såhär :)
Fv, vintage Certina, Black Bay Heritage, Sub TT (16613), OP 39mm (114300), vintage Datejust (16013), Seiko SKX007, Casio & Tissot Visodate.
Sen är en ny BB58 på ingång från Rob samt en ny Speedmaster Professional som landar i veckan.
En Rolex ska iväg (osäker på vilken, hjälp?) och BB58 kommer få ersätta BB.
IMG_20201005_172017.jpg
 
Senast ändrad:

Filippusmaximus

Rolex
2-Faktor
Såhär :)
Fv, vintage Certina, Black Bay Heritage, Sub TT, OP 39mm, vintage Datejust, Seiko SKX007, Casio & Tissot Visodate.
Sen är en ny BB58 på ingång från Rob samt en ny Speedmaster som landar i veckan.
En Rolex ska iväg (osäker på vilken, hjälp?) och BB58 kommer få ersätta BB.
IMG_20201005_172017.jpg
Väldigt trevlig, en speedy kommer passa riktigt bra där. Jag hade skickat iväg datejusten tror jag
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Såhär :)
Fv, vintage Certina, Black Bay Heritage, Sub TT (16613), OP 39mm (114300), vintage Datejust (16013), Seiko SKX007, Casio & Tissot Visodate.
Sen är en ny BB58 på ingång från Rob samt en ny Speedmaster Professional som landar i veckan.
En Rolex ska iväg (osäker på vilken, hjälp?) och BB58 kommer få ersätta BB.
IMG_20201005_172017.jpg
Fin samling! Två TT blir för mycket. Så jag hade sålt en av dem.
 

Akohler

Breitling

ted

Omega
2-Faktor
1037E24C-FF24-44C1-99A6-BC42AB807279.jpeg

För första gången känner jag mig nöjd.
Får se hur länge den känslan håller i.
Har testat flera klockor ur dessa märken innan jag nu tror mig hittat rätt.

Panerai, en av mina första finare klockor var en pam 090. För mkt detaljer så den flippades för denna mer cleana 111.

Rolex, köpte en 16570 flippades omgående. Skaffade en sub som höll i ett år innan jag tyckte den var för liten.
Sea-dwellern har allt subben hade men är lite mer rejäl med sina 43mm. Love it!

Breitling, började med en SOH. Älskade meshlänken men var för liten.
Köpte ”Leo” avenger. Alla rätt förutom att titan var tråkigt och för lätt på armen.
Sålde och har nu Köpt denna avenger gmt. Perfekt med sina 43mm och bärs väldigt nätt pga den låga höjden.

Och jätteviktigt för mig, alla går att bada med :D
 
Efter ca 10års sparande, letande, läsande, och ännu mer sparande har jag äntligen, i mina ögon, uppnått en fantastisk fyra där klockorna kompletterar varandra utan att trampa någon av de andra på tårna! Jag upplever själv att jag nu har något som funkar till kostym, badshorts, chinos och t-shirt osv.
20201009_180651.jpg

Jag är fantastiskt stolt över att lyckats uppnå detta tack vare ett enträget sparande, uppoffringar och ett brinnande intresse. Jag vill passa på att tacka KS som givetvis spelat en stor roll i att hålla motivationen uppe genom alla dessa 10 år!
 
Efter ca 10års sparande, letande, läsande, och ännu mer sparande har jag äntligen, i mina ögon, uppnått en fantastisk fyra där klockorna kompletterar varandra utan att trampa någon av de andra på tårna! Jag upplever själv att jag nu har något som funkar till kostym, badshorts, chinos och t-shirt osv.
20201009_180651.jpg

Jag är fantastiskt stolt över att lyckats uppnå detta tack vare ett enträget sparande, uppoffringar och ett brinnande intresse. Jag vill passa på att tacka KS som givetvis spelat en stor roll i att hålla motivationen uppe genom alla dessa 10 år!
Riktigt bra
 

Mr E

Omega
2-Faktor
Missade det 😅
Den är svår att svara på, Zenith är senaste tillskottet och den har varit på varje dag i en vecka nu. Favoriterna är Zenith, DS, Harrods. BB58 används minst!
 

Tobbelerone

Omega
2-Faktor
Efter ca 10års sparande, letande, läsande, och ännu mer sparande har jag äntligen, i mina ögon, uppnått en fantastisk fyra där klockorna kompletterar varandra utan att trampa någon av de andra på tårna! Jag upplever själv att jag nu har något som funkar till kostym, badshorts, chinos och t-shirt osv.
20201009_180651.jpg

Jag är fantastiskt stolt över att lyckats uppnå detta tack vare ett enträget sparande, uppoffringar och ett brinnande intresse. Jag vill passa på att tacka KS som givetvis spelat en stor roll i att hålla motivationen uppe genom alla dessa 10 år!
Roligt och höra, gratulerar till en finfin samling! :)
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Såhär har min egentliga samling sett ut sedan augusti (finns även en g-shock och ett par gamla klockor jag aldrig använder som inte platsade i bilden). Känner mig rätt nöjd med dessa och har inga planer på att köpa flera klockor på ett tag.
73C2917C-1013-4E78-89AF-E02C0717CBF9.jpeg
 
Topp