• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

mmh

Panerai
2-Faktor
Har du undvikit datumkomplikation med flit, eller har det råkat bli så?
Nja, dels är datumkomplikationen inte särskilt viktig för mig och jag gillar den cleana looken utan datum, men dels har det nog också råkat bli såhär. Jag har varit nära att köpa tex. Rolex DJ och Grand Seiko med datum men det har inte blivit av. Jag har faktiskt också en vintage Seamaster med datum som inte platsade på bilden (skulle egentligen gärna sälja den men frun använder den ibland så den får stanna). Jag är alltså inte helt emot datum, men visst uppskattar jag också enkelheten i att inte behöva ställa in rätt datum då jag tar i bruk en klocka som stannat efter några dagar i lådan.
 
Senast ändrad:

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
6F1A7F6A-4905-44C0-A16A-941620F058F2.jpeg

Rätt intressant att titta igenom denna tråd och se hur samlingen ändrats från år till år. Bara från i våras är den helt annorlunda och den enda klockan som funnits med hela vägen är min morfars Omega som jag haft sen jag var 15. Uppenbarligen har jag också en förkärlek för kungsblått, det har jag inte uppmärksammat tidigare.
 

Flying Viking

Omega
2-Faktor
Som följd till min video om min samling laddade jag nyss upp denna video om SNKD99! Ger lite inblick till modellen och går igenom mina tankar om den osv :)
Tycker att Seiko SNKD99 modellen förtjänar mera uppmärksamhet och hype :) Skaffade en ungefär 6 månader sedan och är väldigt imponerad. Gå gärna och kommentera eller gör det här :)


Blev distraherad av den snygga sunburst tavlan ett antal gånger medan jag filmade videon och hamnade ta om hahao_O
 

MGM

Breitling
Är i början av min resa med ”riktiga klockor”. Så här ser min låda ut i dag. Åtminstone ett rätt bra urval av både färger och storlekar. Tre mekaniska och två Quarz. Dessutom en vintage som står still sedan många år, men som jag hoppas få upp på banan igen. Frågan är vad som ska få fylla den tomma platsen.
9CBDDC66-DBF5-41A5-9BE3-8B9A334B00C6.jpeg
 

Tisdag

Cartier
2-Faktor
Är i början av min resa med ”riktiga klockor”. Så här ser min låda ut i dag. Åtminstone ett rätt bra urval av både färger och storlekar. Tre mekaniska och två Quarz. Dessutom en vintage som står still sedan många år, men som jag hoppas få upp på banan igen. Frågan är vad som ska få fylla den tomma platsen.
9CBDDC66-DBF5-41A5-9BE3-8B9A334B00C6.jpeg
En digitalare eller anadigi kanske?
 
  • Like
Reactions: MGM

Åskviggen

Panerai
Är i början av min resa med ”riktiga klockor”. Så här ser min låda ut i dag. Åtminstone ett rätt bra urval av både färger och storlekar. Tre mekaniska och två Quarz. Dessutom en vintage som står still sedan många år, men som jag hoppas få upp på banan igen. Frågan är vad som ska få fylla den tomma platsen.
9CBDDC66-DBF5-41A5-9BE3-8B9A334B00C6.jpeg
Fin samling, kanske dags för en alpinist eller en Hamilton field watch eller en ”rakt igenom” dressare? :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
6F1A7F6A-4905-44C0-A16A-941620F058F2.jpeg

Rätt intressant att titta igenom denna tråd och se hur samlingen ändrats från år till år. Bara från i våras är den helt annorlunda och den enda klockan som funnits med hela vägen är min morfars Omega som jag haft sen jag var 15. Uppenbarligen har jag också en förkärlek för kungsblått, det har jag inte uppmärksammat tidigare.

vad är det för något på grönt nato? :)
 

RailBird

Omega
Efter ca 10års sparande, letande, läsande, och ännu mer sparande har jag äntligen, i mina ögon, uppnått en fantastisk fyra där klockorna kompletterar varandra utan att trampa någon av de andra på tårna! Jag upplever själv att jag nu har något som funkar till kostym, badshorts, chinos och t-shirt osv.
20201009_180651.jpg

Jag är fantastiskt stolt över att lyckats uppnå detta tack vare ett enträget sparande, uppoffringar och ett brinnande intresse. Jag vill passa på att tacka KS som givetvis spelat en stor roll i att hålla motivationen uppe genom alla dessa 10 år!
Skön känsla, grattis!
 

Sony

Omega
Saknar 3 till så blir det en komplett samling
Dom jag tänker är
1 Omega , Tag Heuer
2 Tysk klocka Nomos Glashütte , Union Glashütte
3 ANONIMO eller nån japansk
Tar gärna emot tips
 

Bilagor

  • DSC_3330.JPG
    DSC_3330.JPG
    1 MB · Visningar: 66
  • Like
Reactions: F32
Topp