Boatman
Basic
Det är en Seiko Kinetic Sports SKJ004 5M43-0A40 som för tillfället väntar på en ny capacitor.Vad är det för Seiko?
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är en Seiko Kinetic Sports SKJ004 5M43-0A40 som för tillfället väntar på en ny capacitor.Vad är det för Seiko?
Du är i gott sällskap att tröttna och vilja rotera snabbt, tro migFina samlingar! Använder ni alla?
Är det bara jag som tröttnat fort på mina klockor eller har jag inte hittat min favorit?
Kör för övrigt bara budget. Har 2 st tissot
Du är i gott sällskap att tröttna och vilja rotera snabbt, tro mig
Om du handlar begagnat tappar du inte så mycket när du flippar, så då kan du testa väldigt mycket utan att det kostar skjortan. Med lite tur upptäcker du varför du gillar vissa bättre än andra, och så kan du börja lite mer riktat letande.Haha okej! Känner mig nästan lite sjuk som köper flera klockor. Köpte förra veckan en helt ny. Redan trött! Så vill hitta någon som jag alltid vill bära.
Jag har ju några andra klockor som jag i princip aldrig använder av lite olika skäl, men de är inte heller särskilt dyra och har nästan alla affektionsvärde så de får bo kvar.Fina samlingar! Använder ni alla?
Är det bara jag som tröttnat fort på mina klockor eller har jag inte hittat min favorit?
Kör för övrigt bara budget. Har 2 st tissot
Blått och stål går väldigt bra ihop!Mindre "samling" Saknar nåt i guld...
Var har du köpt den här klocklådan?Min samling prisvärda dykare. Gillar dem allihop. Om man skulle addera en lite dyrare, vad föreslår ni? Nya blåa BB? Något ur Seikos SBP14X-serie?
Wolf!Var har du köpt den här klocklådan?
Fin samling! Gå på en SPB14x om du vill ha Seikokänslan men i ett mindre format. BB58 blå är en grym klocka men känns mycket dressigare på armen eftersom den är två mm tunnare och har en mer sluttande bezel. Jag har båda och tycker de är super, men på väldigt olika vis.Min samling prisvärda dykare. Gillar dem allihop. Om man skulle addera en lite dyrare, vad föreslår ni? Nya blåa BB? Något ur Seikos SBP14X-serie?
Trevlig mix! Ser bl.a. en SBTR027, nyinköpt, gab.s?
Tack! Det stämmer braTrevlig mix! Ser bl.a. en SBTR027, nyinköpt, gab.s?
Riktigt trevlig trippel!Min enkla samling, work, play, relax.
Jag har en också, vi är nog dom enda på KS .Tack! Det stämmer bra
Helt i min smak! Hade föredragit medium utan datum på Santosen annars är det full pott i min bok. Grattis till en mycket din trippel!Min enkla samling, work, play, relax.
Prick, exakt ett år mellan bilderna. Första bilden är för ett år sedan. Andra bilden är hur samlingen ser ut idag. Kan inte avgöra ifall samlingen blivit bättre eller sämre.
När jag skulle banta samlingen sålde jag av klockorna och saknar flera av dem orimligt mycket. Mitt råd är att tänka efter en extra gång.Din samling är snyggare idag än för 1 år sen, men vad har du gjort av din Seiko 6309-5100?? Tycker den är/var en av forumets bästa klockor..
Hur resonerar ni som bantar er samling? Jag har kring 12-14 klockor idag och borde nog börja banta eftersom vissa används så sällan, men samtidigt har jag svårt att sälja av. Räknar ni kallt med att ni inte kommer sakna dom eller att en likadan kommer att gå att hitta igen om saknaden blir för stor?
Brukar lägga i en byrålåda i några veckor och se hur det känns...Din samling är snyggare idag än för 1 år sen, men vad har du gjort av din Seiko 6309-5100?? Tycker den är/var en av forumets bästa klockor..
Hur resonerar ni som bantar er samling? Jag har kring 12-14 klockor idag och borde nog börja banta eftersom vissa används så sällan, men samtidigt har jag svårt att sälja av. Räknar ni kallt med att ni inte kommer sakna dom eller att en likadan kommer att gå att hitta igen om saknaden blir för stor?
Jag sålde dumt nog den, en 40 år gammal klocka som diffade på sin höjd 1-2 sekunder på per dygn. Ångrar mig...Din samling är snyggare idag än för 1 år sen, men vad har du gjort av din Seiko 6309-5100?? Tycker den är/var en av forumets bästa klockor..
Tack! Medium skulle också funka men jag tycker nästan att datumfönstret är en av de mest användabara komplikationerna som finns!Helt i min smak! Hade föredragit medium utan datum på Santosen annars är det full pott i min bok. Grattis till en mycket din trippel!