• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

DDraper

Omega
Tack! Medium skulle också funka men jag tycker nästan att datumfönstret är en av de mest användabara komplikationerna som finns! :p
Petigt av mig att ens nämna det känner jag nu! Sällan en så där fin trio dyker upp. Sen ska vi inte glömma bort att trion är din och (tyvärr!) inte min så gillar du datumfönster så är det klart du ska köra på det!
 
  • Like
Reactions: Dhx

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Uppdaterar med bättre bild i nya boxen
9AC87118-5B5F-4DF3-94D2-9E52EE09235B.jpeg
 

Dhx

Omega
Petigt av mig att ens nämna det känner jag nu! Sällan en så där fin trio dyker upp. Sen ska vi inte glömma bort att trion är din och (tyvärr!) inte min så gillar du datumfönster så är det klart du ska köra på det!
Tycka till får man ju alltid göra! Men det är som du säger your wrist your rules =D Såg att du hade en fin reverso också! 👌
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Har det senaste året gjort en totalvändning. Borta är gigantiskt (på min smala handled) nyproducerat sportstål och istället har gubbklockor inkommit. Att mindre klockor i guld funkar bra till mer dressad klädsel är såklart inget nytt. Däremot var det en väldigt trevlig överraskning att dessa små rackare i min mening gör sig så förbaskat bra till typ en stickad tröja och jeans.

Reverso, Omega tjockis 50-tal, Normale, 1803 och en till Reverso.
1CC87F1E-03E4-43A2-963B-894A83F06D87.jpeg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Har det senaste året gjort en totalvändning. Borta är gigantiskt (på min smala handled) nyproducerat sportstål och istället har gubbklockor inkommit. Att mindre klockor i guld funkar bra till mer dressad klädsel är såklart inget nytt. Däremot var det en väldigt trevlig överraskning att dessa små rackare i min mening gör sig så förbaskat bra till typ en stickad tröja och jeans.

Reverso, Omega tjockis 50-tal, Normale, 1803 och en till Reverso.
1CC87F1E-03E4-43A2-963B-894A83F06D87.jpeg
Suveränt! Har inlett samma resa som dig tankemässigt, men inte skridigt till handling.
 

Salle00

Omega
Har det senaste året gjort en totalvändning. Borta är gigantiskt (på min smala handled) nyproducerat sportstål och istället har gubbklockor inkommit. Att mindre klockor i guld funkar bra till mer dressad klädsel är såklart inget nytt. Däremot var det en väldigt trevlig överraskning att dessa små rackare i min mening gör sig så förbaskat bra till typ en stickad tröja och jeans.

Reverso, Omega tjockis 50-tal, Normale, 1803 och en till Reverso.
1CC87F1E-03E4-43A2-963B-894A83F06D87.jpeg
Vilken fin samling med många prisvärda klockor, bra val måste jag säga👍 Får man fråga vilken som är favoriten?
 

Dhx

Omega
Så sant som det är sagt! Tackar! Mycket nöjd med den. Vore kul med en Reverso GTG på andra sidan pandemin. Finns många roliga varianter att känna och klämma på! :)
Det är ju det som är problemet, att det finns för många! Jag är ett stort fan av Tribute 1931 serien, fick nyss syn på en limiterad US serie. Skillnaderna är som sagt subtila, men ändå noterbara!

1606142369395.png

1606142398449.png
 

BrianFallon

KS Explorers Club
OFF T. Men vilken bra profilbild! Inte ofta jag får koppla ihop musik och klockor men ibland så :) Saknar Gaslight Anthem-dagarna.. Lyckades se honom några gånger i Sverige senaste åren och han gör de bra på egen hand också!

Bra samling dessutom :)
Tackar, jag är nöjd! :) Brian och The Gaslight Anthem är magiskt bra, såg honom senast på Grönan förrförra sommaren :)
 

F32

Panerai
2-Faktor
Har det senaste året gjort en totalvändning. Borta är gigantiskt (på min smala handled) nyproducerat sportstål och istället har gubbklockor inkommit. Att mindre klockor i guld funkar bra till mer dressad klädsel är såklart inget nytt. Däremot var det en väldigt trevlig överraskning att dessa små rackare i min mening gör sig så förbaskat bra till typ en stickad tröja och jeans.

Reverso, Omega tjockis 50-tal, Normale, 1803 och en till Reverso.
1CC87F1E-03E4-43A2-963B-894A83F06D87.jpeg
Det var en imponerande samling. Stiligt och klassiskt. Men vad har du på armen en varm sommardag med strandhäng?
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Det var en imponerande samling. Stiligt och klassiskt. Men vad har du på armen en varm sommardag med strandhäng?
Tack! Har en våt dröm om att kunna finna en länk till min Normale. Ett troligare utfall är att en krispig Santos Carree får fylla den rollen, för precis som du påpekar så behöver även en landkrabba/badkruka som mig ändå kunna skippa läder under varmare dagar.
 

F32

Panerai
2-Faktor
Tack! Har en våt dröm om att kunna finna en länk till min Normale. Ett troligare utfall är att en krispig Santos Carree får fylla den rollen, för precis som du påpekar så behöver även en landkrabba/badkruka som mig ändå kunna skippa läder under varmare dagar.
Låter som ett bra komplement till en riktigt fin samling 😊.
 
Oförändrat sista året men det rycker lite i förändringsnerven.
Movado, arvegods med "för nit och redlighet i rikets tjänst" på boettlocket. För årets kostymtillfällen.
Casioak för skidåkning, fiske osv
Certina DS1 - Lämnar aldrig windern så den kanske borde lämna samlingen, men har bott kvar pga visst affektionsvärde.
Tag Heuer Aquaracer - vardagsdinkan.

saml.jpg
 

Åskviggen

Panerai
Detta är min ödmjuka samling.
under 2020 sålde jag av den större delen av min samling och plussade på kontantinsatsen på mitt första bostadsköp. Det vuxna beslutet inte alltid det roligaste helt enkelt ;)
Roterar flitigt mina nuvarande dock, nästa klocka blir en 114270 eller en 5siffrig datejust :)
341EFEE1-7050-4959-857E-AB2D46119FB5.jpeg
 
Topp