• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Detta är min ödmjuka samling.
under 2020 sålde jag av den större delen av min samling och plussade på kontantinsatsen på mitt första bostadsköp. Det vuxna beslutet inte alltid det roligaste helt enkelt ;)
Roterar flitigt mina nuvarande dock, nästa klocka blir en 114270 eller en 5siffrig datejust :)
341EFEE1-7050-4959-857E-AB2D46119FB5.jpeg
Gillar! Seiko bryter av perfekt och gör din samling fullständig! :)

Appropå på G, så är det tre till på ingående bara för att 😁

Taktiken är 1 Baby-G till frun och 5 G till mig ;)👍
Och hittills har ingen kallat mig för frisk, men det är ju inget jag lider av :cool:

Edit: Bild på två av dom inkommande kommer i G-shocktråden under aftonen😁

Senast ändrad:
Kul, jag har kollat lite på Undone det senaste. Gillar deras nya "Terra". Vad tycker du om den så här långt?
Det känns som man får fin finish för pengen. Älskar designen och armbandet var betydligt bättre än jag förväntade mig också. Saknar väl bara lite mer än 3 ATM vattenresistens och safirglas, men det är ju inget problem på Terra som har både och ☺️

Senast ändrad:
image.jpg
Känner mig mycket nöjd med dessa fyra faktiskt. Oris classic date, Triwa lansen, Orient kamasu och seiko 5. Några förslag på vad som kan bli den femte?
Du har ju bra balans i den samlingen men kanske doppa tån i vintage-träsket? En G-shock skulle då inte få plats i lådan men den kan du ha på sidan om ;) .

Du har ju bra balans i den samlingen men kanske doppa tån i vintage-träsket? En G-shock skulle då inte få plats i lådan men den kan du ha på sidan om ;) .
haha tyvärr inte ett stort fan av g-shock (än) men vintage hade inte suttit fel. har kollat lite på någon Omega men har inte hittat någon speciell modell jag fastnat för, några förslag där?

Tillbaka
Topp