• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

20131218:
131218DSC_0621_zps8d3e3575.jpg~original

+ Några omegor och en g-shock i vanlig ordning.
Bra fokus på samlingen!

DSC_9353.jpg

Sitter ganska nöjd just nu. Jag har nått lite av mina drömmars mål. Sub:en som var den som sist landade i lådan kvalar in som klassiskt ur. För 10 år sedan ville jag äga en Speedy, en dykare och Reverson. Samt lite olika vintageklockor. Nu känner jag att jag nått dit. En blandning av klassiska klockor, vintageklockor och ett par beaters.

Finns det behov av framtida kompletteringar? Tja, en VC saknas. Kanske en riktigt fin dress, typ en VC 34-36 mm i guld. Kanske en DD? Möjligen en GMT-Master av lite äldre eller nyare snitt. Men även en Pie Pan kan behövas med då säljs en annan Omega. Ja, så ser mitt klockliv ut.

Sitter ganska nöjd just nu. Jag nått lite av mina drömmars mål. Sub:en som var den som sist landade i lådan kvalar in som klassiskt ur. För 10 år sedan ville jag äga en Speedy, en dykare och Reverson. Samt lite olika vintageklockor. Nu känner jag att jag nått dit. En blandning av klassiska klockor, vintageklockor och ett par beaters.

Finns det behov av framtida kompletteringar? Tja, en VC saknas. Kanske en riktigt fin dress, typ en VC 34-36 mm i guld. Kanske en DD? Möjligen en GMT-Master av lite äldre eller nyare snitt. Men även en Pie Pan kan behövas med då säljs en annan Omega. Ja, så ser mitt klockliv ut.

Bra bredd på den där samlingen! En GMT hade passat fint också :)

...aka (den klassiska) "Radhustrion"... :). ....juuuust kidding, jag har en själv... Overall en MYCKET trevlig klocklåda du visar upp, explorer är kanske min favvo o Airking o lite ovanligare GMT-seamastern!

Haha, radhustrion... jag gillar det begreppet. Fast jag undrar i många radhus den finns..:) Och du har som vanligt en finstämd klocksmak. Explorern, Air-King och GMT:n är lite speciella.

DSC_9353.jpg

Sitter ganska nöjd just nu. Jag har nått lite av mina drömmars mål. Sub:en som var den som sist landade i lådan kvalar in som klassiskt ur. För 10 år sedan ville jag äga en Speedy, en dykare och Reverson. Samt lite olika vintageklockor. Nu känner jag att jag nått dit. En blandning av klassiska klockor, vintageklockor och ett par beaters.

Riktigt bra samling! Jag tycker dock att din SMP får gå till förmån för en till kronograf, typ en autavia eller nått. Sen eventuellt en GMT som du säger. Jag skulle varit riktigt nöjd om jag var i dina skor :)

Bra bredd på den där samlingen! En GMT hade passat fint också :)

Riktigt bra samling! Jag tycker dock att din SMP får gå till förmån för en till kronograf, typ en autavia eller nått. Sen eventuellt en GMT som du säger. Jag skulle varit riktigt nöjd om jag var i dina skor :)

Tack för era rader. Tänkta också passa på att säga att en GMT har jag redan. Men ni kanske menade en Rolex GMT..;)

Ser ut såhär idag, tillsammans med några andra icke-nämnvärda klockor. Den är dock inte i närheten komplett, har exempelvis ingen riktig dykare, eller någon med GMT-funktion heller för den delen. Det ska dock ändras så fort som möjligt. ;)
76opsD6.jpg

Fr. vänster: Orient, Omega Seamaster Quartz, Certina DS-1, Certina Priska och Buler Astromaster

I början av sommaren såg den ut så här:
DSCN0434_zps79905c6e.jpg

Sen tillkom en GMT II, tror jag missade fota den i lådan. Några rokader senare ser den ut så här:

65B0AE12-BA02-4315-B4B1-47266C5BD707_zps2dakcuzr.jpg

Har faktiskt rätt bra rotation på klockorna, kan känna nu när jag sålde Victorinoxen att jag saknar nåt med ljus tavla - får fixa det under 2014 känns det som :)

Tillbaka
Topp