• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

En salig blandning

samling jao.png

Övre raden: Seiko 7546-8200, Seiko SKX 007, Omega Seamaster 600
Nedre raden: Darwil Lord 71, Rolex GMT-Master II 16710

Så här ser klocklåddorna ut 2014. Fattas bara en oanvänd Certina som jag köpte ny 1982, och ett par Favre Leuba.
Det är frugan 3 rollar längst upp till vänster på andra bilden.

Fantastisk fin samling, hur lång tid har det tagit och VAR köper du dom. Utgår från att inte alla är köpta nya. Vad har du på armen när du snickrar, tränar mm tuff tillvaro?

Så här ser min ut just nu, helt OK då jag börjat samla och intressera mig så sent som för ett år sen. Vill ha in 1-2 till och sneglar mot något lite tåligare i budgetklassen, typ Glycine Combat Sub. Sedan lockar en Datejust. Vad tror ni om det?

IMG_2686.JPG

Såhär ser den ut just nu...

Vintage
Seiko 6139-7002, ska byta glas på denna. Blir nog "lämna in" den imorgon tror jag, är på tiden...

Seiko 7005, egentligen frugans men lånar den när hon glömmer ha den på sig. Underbar liten sak :)

1UKBNdK.jpg

Nytt
Seiko Sarb023

Citizen Ecozilla, till salu/byte just nu (är sugen på en i titan).

Seiko SKX007

jSmbISj.jpg

DSC_0232.jpg

Påväg in
Seiko 6139-6002, from far far away så seg väntan...

Tillbaka
Topp