• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

För det mesta har jag halvtråkiga quartzare, men precis som Vonlind får jag väl beskylla min unga ålder för att min samling är så mager. Målet är ju att bättra på den allt eftersom tiden går. Avundsjuk om något blir man när man ser en samling som din Whedda!

Så här ser det ut idag. Kan tre räknas som en samling? Nästa klocka bör ju bli en kronograf eller något med vit urtavla. Kanske en kronograf med vit tavla :).

IMG_1076.jpg

Slutar tänka ekonomiskt när jag läser den här tråden, farligt! Vilka samlingar, blir inspirerad!

Whedda
En bild på dig själv med klocka på ARMEN ger en koppling till att du ägt klockan. En bild på massa klockor på en tidning kopplar bara ihop klockorna och tidningen. Jag har en mapp på min dator med cirka 200 klockbilder. Betyder det att alla de klockorna är mina?

Whedda
En bild på dig själv med klocka på ARMEN ger en koppling till att du ägt klockan. En bild på massa klockor på en tidning kopplar bara ihop klockorna och tidningen. Jag har en mapp på min dator med cirka 200 klockbilder. Betyder det att alla de klockorna är mina?

Det är inte jag utan försäkringsbolaget som föreslagit att man skall ta bilden med dagens tidning för att kunna bevisa att man ägde dem. Sen har jag såklart bilder på klockorna på armen, både tidigare och senare också...

Men de 200 klockorna ligger väl inte i samma bild på en tidning från mindre än 2 veckor bakåt som bara delas ut i din stadsdel?

Sen att jag har värderingsintyg och cert på två av de på bilden gör det ju högst troligt att de tillhör mig?

både dd och gp ww.tc är vitguld. gp:n väger nog 50% mer än dd, och då har den inte ens länk.tyvärr har jagför klena handleder för den så den ska bytas bort....

Hur troligt, uttryckt i procent, är det att du släpper din 14790 till mig?

6% ;)

Köper jag en Nautilus går dock procentsatsen upp avsevärt.

Sen säljer jag den självklart till 100% om priset är rätt men i nuläget behöver det vara ganska bra affär för att jag skall finna det intressant. Har precis servat den hos Nymans så nu känns det som man äntligen kan njuta av den.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Tillbaka
Topp