• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Slik ser samlingen ut i dag...
8I9AbdX.png

Tenker kanskje å få inn en JLC Reverso eller Rolex Sub. Time will show;)

Med den trippeln skulle du vara kung i radhusområdet ;)

Den här tråden skulle lika gärna kunnat heta "Varning, du kommer att dregla efter de två första sidorna".
Har suttit och betat av varenda sida nu, och det jag kommit fram till är att jag önskar att pengar växte på det trädet som står ute på tomten..

Helt sjukt fina samlingar många här sitter inne på - sådana man bara drömmer om!

Jaha, det har ju varit lite ruljans som vanligt. Ser ut såhär idag;

syse7u5u.jpg

Seikohörnan. Tack snälla Snårtas för tropicet jag fick till 6106an längst till vänster. 6105 ggr två och min 6306.

y4esamev.jpg

Chronographsektionen med Vantage och LeJour, lite tunt. En Pouge skulle passa in.

u3arame3.jpg

Farsans gamla Tissot

5y4umury.jpg

Mitt första vintageur, Certina DS2 som måste servas

dabeta6y.jpg

Black Bay

aseza3e3.jpg

Sen var det ju en Aqualand med döda batterier, en vintage Citizendykare som är hos doktorn och så den där godingen som är på väg hem :)

Det är svårt att komma under 10 stycken!!!

Har samlat på mig ett gäng klockor nu.

20140125_200332_2_zps30eafabe.jpg
Hej Daddyeo, Eric här. Vi är ju inte bekanta men jag måste fråga dig. Appråpå din profilbild. Är det du som är den där Skärgårdsdoktorn eller är jag inte nere med SoFo neo-ironin? Vill gärna veta. Skälet att välja just denna person annars är så totalt obegriplig för mig att jag måste veta. Afton.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lagom! En Seiko på det där så ;)

Den där jubileums-GMTn är ju riktigt fin, särskilt den limiterade med blå tavla. Annars har jag svårt att hitta en Seiko som väckt mitt begär men jag brukar rekommendera Seiko till icke-intresserade.

Annars är planen att skaffa en Aqua Terra av något slag. Jag behöver ett ur utan vridring-bezel då jag inte använder min Hamilton eller Tärnan längre. Kanske en Breitling Aerospace kan få tillkomma och ersätta min SMP som sovklocka. Fast jag klarar nog inte flippa den.

Ett problem jag har är att alla som väckt mitt intresse är finast med blå tavla och jag vill inte ha för många sådana.

image.jpg

Tillbaka
Topp