Det ser ut som porslin men är inte så. Har ett blått krokoläder men trivs bättre med Milanese. Kanske ett ljust brunt skulle passa bra.Är det porslinstavla på Stowan? Elegant. Kanske ännu bättre på läder?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det ser ut som porslin men är inte så. Har ett blått krokoläder men trivs bättre med Milanese. Kanske ett ljust brunt skulle passa bra.Är det porslinstavla på Stowan? Elegant. Kanske ännu bättre på läder?
Grym samling! Vilken är favoriten?Har de siste 3 årene fått øynene opp for Grand Seiko. Det er noe helt magisk med finishen.
Spring Drive, Hi-Beat, 9F-quartz og urverk som må trekkes manuelt - ren magi å oppleve og eie for en som elsker armbåndsur.
Har også lest mye om KS den siste tiden. Neste GS/KS som må inn er enten mer moderne varianter eller ren vintage fra 60-tallet. Vintage frister.
Takk. Det varierer, men SBGH273 er den jeg nok liker aller, aller best. Her er noen av årsakene:Grym samling! Vilken är favoriten?
Inte dyr, bara mycket pengarSamlingen just nu..börjar inse att den alltid kommer att förändras. Kul men dyr sport det här..
Sneglat på den där Oris:en innan, ser fantastiskt trevlig ut men är rädd att jag aldrig skulle bära den om jag köpte en sådan...Samlingen just nu..börjar inse att den alltid kommer att förändras. Kul men dyr sport det här..
Ja, den är ett bra "fattigmansalternativ" till en Tank eller JLC Reverso. Jag ska erkänna att den inte bärs dagligen...Tänkte mig den som en dressklocka men oftast bärs den av min tjej.Sneglat på den där Oris:en innan, ser fantastiskt trevlig ut men är rädd att jag aldrig skulle bära den om jag köpte en sådan...
Snygg samling, grattis! Orisen är fin, kollat på den och alla andra alternativ men köpte till slut en Raymond Weil guldplated till hustrun. Gillade den bäst givet kostnad. Ska bli en födelsedagspresent.Ja, den är ett bra "fattigmansalternativ" till en Tank eller JLC Reverso. Jag ska erkänna att den inte bärs dagligen...Tänkte mig den som en dressklocka men oftast bärs den av min tjej.
Tack! Jag har bara ägt GS i 2 veckor och har inte riktigt lärt känna den ännu. En jämförelse rakt av är nog inte helt rättvis eftersom Explorern är 4 ggr dyrare än denna GS. Jag kan hålla med dig om att Explorern är något annat, dels kvalitetskänslan och dels historiken. Jag tycker nog ändå att GS har lyckats väldigt bra, det är verkligen "mycket klocka för pengarna" om uttrycket tillåts, är ju rätt slitet och intetsägande. GS har möjligen mindre charm, men kvaliteten och detaljerna är svårslagna tycker jag. Min modell SBGX265 är en av deras enklaste modeller och quartz och kan se rätt tråkig ut. Urtavlan är dock fantastisk och det verkar som om GS faktiskt lägger lika mycket arbete på de enkla modellerna som på de dyrare. Jag skulle iofs inte ha några problem att sälja min GS, men min 114270, som jag köpte NOS i somras, får allt stanna. Så, Explorern vinner lätt matchen.Snygg samling, grattis! Orisen är fin, kollat på den och alla andra alternativ men köpte till slut en Raymond Weil guldplated till hustrun. Gillade den bäst givet kostnad. Ska bli en födelsedagspresent.
Mellan din Rolex och GS, kan du berätta om de skillnader i detaljkvalitet och känsla mellan dessa skulle det uppskattas. Gillar GS på bild men de känns lite könlösa live. Kanske jag som inte fattat grejen. Rolex är tvärt om - sjuka live, "poppar" mot en och skapar WOW.
70-talarna är ju fantastiska! Oris tickar många boxar.Korspostar lite.
Min samling av Orisar idag, i morgon kan det vara fler
Först ut en Oris från 1940-1950 med en snygg åldrad, gultonad tavla
En diver från slutet -60, början -70
Cool -70 talare med en fantastisk fin brun/guldtavla
Oris Artix pointer moon rose gold
Oris Aquis 39,5mm med tungsten bezel
Oris Aquis Source of life LE
Oris Carl Bashear LE
Oris Chronoris Grand Prix '70 LE
Vad är det för klocka i den högra i mitten? Riktigt läcker!Lite gammalt lite nytt. Är rätt nöjd egentligen men spanar alltid på nytt. En casio ana digi fattas men ligger isär i väntan på nytt batteri.
En rotary Aquaplunge från 60talet gillar den verkligen!Vad är det för klocka i den högra i mitten? Riktigt läcker!
Tack för feedback.jag har lite problem med att alla GS är så blanka. Min IWC pilot har blandning mellan borstat (åt olika håll) och polerat. Ger mer liv.har kollat GS i butik men inte hittat något med samma "liv".Tack! Jag har bara ägt GS i 2 veckor och har inte riktigt lärt känna den ännu. En jämförelse rakt av är nog inte helt rättvis eftersom Explorern är 4 ggr dyrare än denna GS. Jag kan hålla med dig om att Explorern är något annat, dels kvalitetskänslan och dels historiken. Jag tycker nog ändå att GS har lyckats väldigt bra, det är verkligen "mycket klocka för pengarna" om uttrycket tillåts, är ju rätt slitet och intetsägande. GS har möjligen mindre charm, men kvaliteten och detaljerna är svårslagna tycker jag. Min modell SBGX265 är en av deras enklaste modeller och quartz och kan se rätt tråkig ut. Urtavlan är dock fantastisk och det verkar som om GS faktiskt lägger lika mycket arbete på de enkla modellerna som på de dyrare. Jag skulle iofs inte ha några problem att sälja min GS, men min 114270, som jag köpte NOS i somras, får allt stanna. Så, Explorern vinner lätt matchen.
La upp denna bilden för några år sedan och fick stryk i kommentarerna att GS är skit. Varpå jag menar att detaljer och finish är bättre än Patek’nTack för feedback.jag har lite problem med att alla GS är så blanka. Min IWC pilot har blandning mellan borstat (åt olika håll) och polerat. Ger mer liv.har kollat GS i butik men inte hittat något med samma "liv".
Men urtavlan är fantastisk på GS!!
Trevlig samling. Du har gått ut starkt - Då är det bara att öka 2023!Det fattas någon, men så här har året utspelat sig sedan jag blev medlem i december förra året
Inledde året med SKX007K
Det fattas någon, men så här har året utspelat sig sedan jag blev medlem i december förra året
Inledde året med SKX007K
Tackar!Trevlig samling. Du har gått ut starkt - Då är det bara att öka 2023!
Vad är det för Casio? Den såg spännande ut
Vad har du för band till din MoonSwatch?Första gången jag har mer än 1 klocka samtidigt!
Jag kör ett brunt gummiband, osäker vad det kommer ifrån då jag köpte klockan på detta band. @Corgi kan nog svara vart det kommer ifrån!Vad har du för band till din MoonSwatch?