• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Hej!
Länge sedan jag skrev något här inne, men tänkte dela med mej hur min samling ser ut just nu.
Vi börjar med ett gruppfoto.

image.jpg

image.jpg

116713 och 1675, två stycken fantastiska klockor. Så olika men ändå så lika

image.jpg

Bratten är min dagliga beater, Pam 112 används inte ofta, men jag tycker om den väldigt mycket.

image.jpg

Morfars gamla 18k Certina som nyss är servad och en Longines Automatare som har lite sliten tavla.

image.jpg

Svårt att se något mönster i mina val av klockor.
Trevlig kväll på er.

Hej!
Länge sedan jag skrev något här inne, men tänkte dela med mej hur min samling ser ut just nu.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Bratten är min dagliga beater, Pam 112 används inte ofta, men jag tycker om den väldigt mycket.

image.jpg

Morfars gamla 18k Certina som nyss är servad och en Longines Automatare som har lite sliten tavla.

image.jpg

Trevlig kväll på er.

Grym samling, får en tår i ögat varje gång jag ser en 112a...

Jobbig samling, Whedda! En vintage day-date och lite mer mögel bara så ;)

Problemet med DD i gulguld är att ja inte skulle bära det tillräckligt. Tills vidare så får tjejens förlovningsklocka Date 1500 i 14k stilla eventuell guldabstinens.

Vad ja däremot blivit mer och mer sugen på är en DD i vitguld eller platina. Både tokfett och lättburet.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Problemet med DD i gulguld är att ja inte skulle bära det tillräckligt. Tills vidare så får tjejens förlovningsklocka Date 1500 i 14k stilla eventuell guldabstinens.

Vad ja däremot blivit mer och mer sugen på är en DD i vitguld eller platina. Både tokfett och lättburet.

Så då säljer du din Nautilus?

Hatten av för din samling, men du vet ju redan vad jag tycker om dina klockor ;)

Så då säljer du din Nautilus?

Hatten av för din samling, men du vet ju redan vad jag tycker om dina klockor ;)

Vet inte om något skulle lämna men skulle så vara fallet sitter just Nautilusen ganska säkert.

Problemet med Vitmetalls DD är helt enkelt att de är lite för lika DJ som redan finns i samlingen i dubbel upplaga. Sen är det rätt saftiga pengar (ca 90-100k för WG och 150k för Platina) vilket jag inte kan motivera i nuläget.

Hej!

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Trevlig kväll på er.

Respekt !!!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Hej!

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Trevlig kväll på er.
Trevlig samling

Tillbaka
Topp