• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Närbild på guldis Genèven? :)

Absolut, varsågod. Kan vara favoriten i samlingen då den är så ovanlig och porrig =)
2012-10-19 15.04.16.jpg
2013-04-27 15.54.29.jpg

Du har en helt fantastisk samling, men det slog mig snabbt att du använder din chronomat evolution alldeles för lite ;) :)

Tackar! Det är av den enkla anledningen att den behöver en stor service. Den står helt still för tillfället, annars en stor favorit som jag gärna bär. Har haft en den på kostnadsförslag på Nymans ur och det skulle kosta ett gäng tusenlappar och åtgärda.

uppskattar stort Era samlingsbilder, tack!
Såhär ser mina lådor ut idag, blir nog aldrig klar och har låång önskelista :)

Snyggt. Ser att det är fler än jag som gillar 145.013 samt Memomatic. Just Memomatic måste vara en av Omegas mest underskattade modeller någonsin, jäklar vad den är cool.

Seamastern är en 861 va? Vad är det för klocka som är på nedre halvan, bulls eye, krnonograf?

Yepp, glad att få äga dessa smycken :)
861 stämmer på Seamastern. Bullseye charmtrollet,,,
"Urania, Landeron 48, ca 1940. Andreas Huber i München, Tyskland, Urania (musa astronomi i mytologi antikens Grekland) var namnet på deras fabrik för PWS och även deras varumärke

Väldigt fin. Den designen håller än idag. Tror många av dagens klockor inte kommer se lika bra ut om 70 år.

Yepp, glad att få äga dessa smycken :)
861 stämmer på Seamastern. Bullseye charmtrollet,,,
"Urania, Landeron 48, ca 1940. Andreas Huber i München, Tyskland, Urania (musa astronomi i mytologi antikens Grekland) var namnet på deras fabrik för PWS och även deras varumärke

Sett den där bilden innan, minns att jag kommentera då med, men tåls göra igen. Underbar bild och vilken klocka sedan! :)

Sett den där bilden innan, minns att jag kommentera då med, men tåls göra igen. Underbar bild och vilken klocka sedan! :)
Tack! Det är roligt när man ibland lyckas fånga en klocka på bild som den känns på riktigt!
Trevlig samling! Vad är det för Memovox-dinka andra från vänster på näst nedersta raden?
Tack, ännu en klocka med stark uttryck och känsla, jag använde den varje dag i ca 6 mån 2006/7 tills jag en dag till min förskräckelse upptäckte att jag hade en "snökula" på armen... Efter ny lumi på visarna så har den sedan haft ett mera behagligt liv.

"Eiger Luxe dykarur ca- 64, eta 2472, Super-Compressor (EPSA)"

Tack! Det är roligt när man ibland lyckas fånga en klocka på bild som den känns på riktigt!

Tack, ännu en klocka med stark uttryck och känsla, jag använde den varje dag i ca 6 mån 2006/7 tills jag en dag till min förskräckelse upptäckte att jag hade en "snökula" på armen... Efter ny lumi på visarna så har den sedan haft ett mera behagligt liv.

Otroligt snygg! :)

Förresten, är det inte någon som säljer en modern variant av den, någon liten spelare eller hemmabyggare eller något sådant? Tycker mig minnas att jag sett någon sådan här på forumet...

Förresten, är det inte någon som säljer en modern variant av den, någon liten spelare eller hemmabyggare eller något sådant? Tycker mig minnas att jag sett någon sådan här på forumet...
en svår sak att fota, men det som ger extra själ på dom gamla varianterna är ljusspelet i plexikupan

Tänker du möjligen på den här, dvs Longines Legend Diver (bild "lånad" från nätet):

Longines Ledged Diver.JPG

Tack för tipset, men det jag tänkte på var nån snubbe som heter Magnus som tydligen själv petat ihop ett antal "fusk"-super-compressors på TTT och här också. Jag hittade en tråd om det här, men det verkar inte vara klockor som man kan beställa idag. Men den där Longines är väldigt snygg :)

Jag tror jag är klar nu, faktiskt. Faktiskt!

ZqMa0iD.jpg

Överst: Christopher Ward C60, Sinn U1, Heuer Montreal, Hamilton Pan Europ, Hamilton Khaki Pilot Pioneer - Den fina raden
Rad två: Christopher Ward W61, Kadloo Mediterranée, Michael Kors, Nixon Player, CK something something - Frugans rad
Rad tre: Axcent Turbo LE (quartz), Benarus Moray 44mm, vintage-style PAM-homage, Autodromo Prototipo, Pulsar Kinetic - Bärs sällan
Neders: Meisterart Prowerke, Blueradish grey PAM-homage, Blueradish chocolate PAM-homage, Radiomir Ferrari-homage, Magrette Moana Pacific Pro - Hehe, alla klockor på denna raden har band från toshi-straps.co.uk :) Me like.

Så här såg det ut igår, idag finns tyvärr inte stål omegan kvar. En riktigt vacker pjäs som tyvärr aldrig användes, så den fick gå.
Tror en speedmaster pro skulle behövas.
2014-05-02 13.52.19-1.jpg

Lite dassig bild. Kan beskriva vad som finns i lådan, från vänster upp.
- Rolex Submariner 114060
- Rolex Datejust 1601, självklart har jag jubilee till.
- Omega Seamaster 2846
- Omega Geneve med okänd referens
- No name militär med eta-quartz urverk
- Seiko 6602-7040 P
- Omega Geneve med okänd referens
- Certina DS Podium Square
- Romanson kronograf
Certinan var riktigt fin! Trodde det var en Girard Perregaux först...

• Like
Reactions: Wii
Tillbaka
Topp