• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Remember, remember...

IMG_4119.JPG

Herregud, ser att jag hamnade i heeeelt fel tråd med det inlägget :D

Jag tror jag är klar nu, faktiskt. Faktiskt!

ZqMa0iD.jpg

Överst: Christopher Ward C60, Sinn U1, Heuer Montreal, Hamilton Pan Europ, Hamilton Khaki Pilot Pioneer - Den fina raden
Rad två: Christopher Ward W61, Kadloo Mediterranée, Michael Kors, Nixon Player, CK something something - Frugans rad
Rad tre: Axcent Turbo LE (quartz), Benarus Moray 44mm, vintage-style PAM-homage, Autodromo Prototipo, Pulsar Kinetic - Bärs sällan
Neders: Meisterart Prowerke, Blueradish grey PAM-homage, Blueradish chocolate PAM-homage, Radiomir Ferrari-homage, Magrette Moana Pacific Pro - Hehe, alla klockor på denna raden har band från toshi-straps.co.uk :) Me like.
Utan Rolex blir du aldrig klar:)

Jag tror jag är klar nu, faktiskt. Faktiskt!

ZqMa0iD.jpg

Överst: Christopher Ward C60, Sinn U1, Heuer Montreal, Hamilton Pan Europ, Hamilton Khaki Pilot Pioneer - Den fina raden
Rad två: Christopher Ward W61, Kadloo Mediterranée, Michael Kors, Nixon Player, CK something something - Frugans rad
Rad tre: Axcent Turbo LE (quartz), Benarus Moray 44mm, vintage-style PAM-homage, Autodromo Prototipo, Pulsar Kinetic - Bärs sällan
Neders: Meisterart Prowerke, Blueradish grey PAM-homage, Blueradish chocolate PAM-homage, Radiomir Ferrari-homage, Magrette Moana Pacific Pro - Hehe, alla klockor på denna raden har band från toshi-straps.co.uk :) Me like.
"...homage"...?! :eek: Trodde inte det här var ett sånt forum...

Vad e chrille ward för nåt? Aldrig hört. Såg ut som omegor utan zoom. Men fin samling

Vad e chrille ward för nåt? Aldrig hört. Såg ut som omegor utan zoom. Men fin samling
Blev också fundersam så efter lite googlande kom jag fram till att det är billigare klockor med bra kvalitet samt att företaget är bra att ha och göra med. Men också att företaget lånar design från andra klockor, dock verka de oftast göra det med en egen touch. Så de verkar som hommage fast mer ok. Plus att de har ETA eller sellita-verk i sig.

"...homage"...?! :eek: Trodde inte det här var ett sånt forum...

Mina klockor är inte mer lika en Panerai än vad en Omega PO är lik en Rolex Sub, eller de båda är lika en Blancpain FF. So, don't worry. Jag har inte döpt dem till något vettigt bara. :) Kan döpa om homage till hemmabygge iofs.

Chr. Ward är ett "affordable"-märke med bra urverk baserade i England. Brukar få bra recensioner. Kända för hög kvalitet i det här segmentet. Mycket bang for the buck.

Blev också fundersam så efter lite googlande kom jag fram till att det är billigare klockor med bra kvalitet samt att företaget är bra att ha och göra med. Men också att företaget lånar design från andra klockor, dock verka de oftast göra det med en egen touch. Så de verkar som hommage fast mer ok. Plus att de har ETA eller sellita-verk i sig.

Säg det företag som inte lånar design från andra, å andra sidan. :)

Jag vet inte om det bara är jag som ser mönstret här, men klockan längst ut till höger tycks konstant leva farligt. Först var det en SKX som byttes mot en Sumo, som i sin tur byttes mot en SD. Får lov att flytta om i ordningen, för jag vill ha SD'n kvar ... :happyhappy:

Samling 2014-05-31.jpg

Det där är en så jäkla fin line-up både vad gäller märken och klocktyper....snyggt!!

Edit: en vintage GMT så är du hemma ;)

m8rt hur gillar du Autodromo? Värd degen??

Den har nästan samma känsla som min Heuer Montreal, men en egen stil och kostar en tiondel. Det hjälper att det (som på Montreal) inte finns sekundvisare för att man ska glömma att det är quartz. Men ja, mycket bra, förutom det medföljande glansiga racing-armbandet.

Jag tror jag hade köpt den med orange:a detaljer istället om den hade funnits när jag köpte min "Autavia Siffert"-färgade.

Jag vet inte om det bara är jag som ser mönstret här, men klockan längst ut till höger tycks konstant leva farligt. Först var det en SKX som byttes mot en Sumo, som i sin tur byttes mot en SD. Får lov att flytta om i ordningen, för jag vill ha SD'n kvar ... :happyhappy:

Samling 2014-05-31.jpg

Fina, men SD:n ska stanna! De 2 till vänster är svagast enligt mig, de får ryka! ;)

Fina, men SD:n ska stanna! De 2 till vänster är svagast enligt mig, de får ryka! ;)

Blir inget av med det ... :cigar:

Min Mark XVI kommer jag inte att skiljas ifrån ens under pistolhot och Aerospacen är och förblir min reseklocka. Ska jag skiljas från någon så är det Sinnen, men det kommer att göra ont också. Mindre ont om jag som sagt ovan jackar upp den till en 6060 istället.

Tillbaka
Topp