• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Så här ser min samling ut nu, men det kanske blir någon uppgradering
9ysa5uju.jpg
3uzyte6y.jpg

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Mums! :hungry: Fler bilder på övre raden!

Jösses vilka makalösa samlingar folk ligger inne med :woot:

Tyvärr har jag både stundande husköp och bilköp (och barn inom närmaste året) framför mig med allt vad det innebär så inget jätteläge att utöka samlingen tyvärr. Men men det ska väl finnas tid till det också vart det lider.

Kul att kunna kika på era dock under tiden!

Kör en uppdatering, mest för min egen skull. :)
I dagsläget är det inte mycket till samling. Brukar ju fylla boxen och mer därtill, men har den senaste tiden "insett" att klockor blir liggande om jag har fler än 3 st "riktiga klockor".
image.jpg

Kör en uppdatering, mest för min egen skull. :)
I dagsläget är det inte mycket till samling. Brukar ju fylla boxen och mer därtill, men har den senaste tiden "insett" att klockor blir liggande om jag har fler än 3 st "riktiga klockor".
image.jpg
Har jag druckit för mycket eller ser jag två Omegor i din box? Dem har vi aldrig fått se ;)

Edit: Zenithen är helgrym!

Då jag i dagsläget inte äger några dyrgripar - och har en förstående fru - kan och får jag ha utvald del av samlingen till ständig display. Blir glad varje gång jag passerar hyllan och är ofta där och pillar. Inte minst vid morgonens - och ibland kvällens - klockval. Klockinnehållet i displayen varierar lite beroende på vad jag plockar fram förutom vintagekronograferna. Tycker mycket om traditionell konst också (måleri, skulptur) men klockorna är det jag helst vilar ögonen på.

Boxarna kom jag över när en stjärnurmakarbutik lades ner (butiksinventarie och ingen vara) och de har perfekta stringmått :)

Vän av ordning noterar säkert att en Aetos Geneve sitter felvänd vilket beklagas på förhand ;)
image.jpg

Då jag i dagsläget inte äger några dyrgripar - och har en förstående fru - kan och får jag ha utvald del av samlingen till ständig display. Blir glad varje gång jag passerar hyllan och är ofta där och pillar. Inte minst vid morgonens - och ibland kvällens - klockval. Klockinnehållet i displayen varierar lite beroende på vad jag plockar fram förutom vintagekronograferna. Tycker mycket om traditionell konst också (måleri, skulptur) men klockorna är det jag helst vilar ögonen på.

Boxarna kom jag över när en stjärnurmakarbutik lades ner (butiksinventarie och ingen vara) och de har perfekta stringmått :)

Vän av ordning noterar säkert att en Aetos Geneve sitter felvänd vilket beklagas på förhand ;)
image.jpg
Trevlig lösning. Lätt att det blir lite tacky men det ser fint ut. Tycker mig skymta trevliga klockor dessutom, trots att jag mobilsurfar. :)

image.jpg

Det där ser sjuktligt underbart ut! Vilken samling kronosar! Lägg upp bild på alla i kronograftråden!

Trevlig lösning. Lätt att det blir lite tacky men det ser fint ut. Tycker mig skymta trevliga klockor dessutom, trots att jag mobilsurfar. :)

Tack! Då klockorna fyller en egen hylla i ett större hyllsystem (inte jättestort) så funkar det ändå. Det blir klockvisning utan intrång som ändå på nåt sätt samtidigt harmoniserar med det övriga.

image.jpg
Snygg lösning! Skymtar många härliga Tissot kronografer :)

Tillbaka
Topp