• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Hade missat den här tråden, men då min samling är ganska blygsam så är det väl ingen katastrof kanske :)

Hur som helst, här är min samling just nu. Favoritklockan är Longines Conquesten eftersom den är så stilren och blank :). Certina divern är den som används mest eftersom den bara blir tuffare med lite repor ;) Longinesen försöker jag hålla repfri. Till sist så är guldcertinan arvegods och den används mer sällan och då oftast till Kostym/mer uppklädda tillfällen

trippel.jpg

Rejäla grejer. Vad har en sån som du siktet på som nästa ur?

Jag är ganska nöjd för tillfället men jag är lite sugen på att köpa en Armida A1 när det kommer in fler med svart tavla!

Kul samling och trevligt se en Zilla letat sig in igen :) Victorinoxen är fin, är den i stål?

Tackar, den är så grym så jag tyckte det var bäst att skaffa en igen! Tack, nej den är helt i titan. :)

Hur mycket väger titanvictorinoxen? Jag har en i stål som känns som en gigant, lite tack vare vikten. Hur känns titanvarianten på armen? :)

Jag har ingen aning och jag äger tyvärr ingen våg men den är lätt, nästan lite för lätt faktiskt. Den känns gedigen och så men hade jag fått välja hade den lätt kunnat väga 100g till, den blir dessutom väldigt lätt repig till skillnad från min gamla i stål. :)

Jag har ingen aning och jag äger tyvärr ingen våg men den är lätt, nästan lite för lätt faktiskt. Den känns gedigen och så men hade jag fått välja hade den lätt kunnat väga 100g till, den blir dessutom väldigt lätt repig till skillnad från min gamla i stål. :)

Tack för infon, i så fall behöver jag inte tråna efter en i Titanium, Min i SS har en perfekt vikt!

Tillbaka
Topp