• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Då jag i dagsläget inte äger några dyrgripar - och har en förstående fru - kan och får jag ha utvald del av samlingen till ständig display. Blir glad varje gång jag passerar hyllan och är ofta där och pillar. Inte minst vid morgonens - och ibland kvällens - klockval. Klockinnehållet i displayen varierar lite beroende på vad jag plockar fram förutom vintagekronograferna. Tycker mycket om traditionell konst också (måleri, skulptur) men klockorna är det jag helst vilar ögonen på.

Boxarna kom jag över när en stjärnurmakarbutik lades ner (butiksinventarie och ingen vara) och de har perfekta stringmått :)

Vän av ordning noterar säkert att en Aetos Geneve sitter felvänd vilket beklagas på förhand ;)
image.jpg

Oj, här hade vi en del klockor :D Vad är det för någon näst längst till höger i mittenhöjd?

Jag är inte lika övertygad, kan du inte lägga upp fler bilder Emilvag ?
Den är kommer från en auktion på en pantbank.
Jag är själv ny på rolex så jag kan inte speciellt mycket men jag har fått berättat att glaseringen är aftermarket, kronan är kass då den inte sitter riktigt bra mot boetten.
Men jag ska lämna in den på service så fort som möjligt för att få det utbytt.
Det står 1803 på den. Men jag lägger lite fler bilder på den så får ni kika.

Tavlan ska likna en tavla från en 1803:a, boetten är polerad vilket inte kom förrän med 118238 vilket är 3:e generationen efter 1803, dessutom har boetten fel form. Sen är ju kronan inte ens i närheten av en riktigt Rolexkrona.

Att du kan se det på en sån där bild är fanemig helt otroligt!
Att vridningen är fel ser ju vem som helst men resten, jag kan ytterst lite om saker och ting märker jag :bag:

Att du kan se det på en sån där bild är fanemig helt otroligt!
Att vridningen är fel ser ju vem som helst men resten, jag kan ytterst lite om saker och ting märker jag :bag:
Nu drar du för snabba slusatser, jag tror inte det är något fel på uret i sig. Sedan tror jag inte vem som helst kan se att glasringen är aftermarket, jag misstänker men är inte helt säker.

Här är fler bilder☺️ vilket är bästa stället att lämna in den på service? Någon som vet om det finns någon AD nära Karlstad?

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    198.1 KB · Visningar: 455
  • image.jpg
    image.jpg
    187.4 KB · Visningar: 440
  • image.jpg
    image.jpg
    188.5 KB · Visningar: 430
  • image.jpg
    image.jpg