Solvik
Silver
Snygg lösning! Skymtar många härliga Tissot kronografer
Tack! Inte så många men några..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Snygg lösning! Skymtar många härliga Tissot kronografer
Då jag i dagsläget inte äger några dyrgripar - och har en förstående fru - kan och får jag ha utvald del av samlingen till ständig display. Blir glad varje gång jag passerar hyllan och är ofta där och pillar. Inte minst vid morgonens - och ibland kvällens - klockval. Klockinnehållet i displayen varierar lite beroende på vad jag plockar fram förutom vintagekronograferna. Tycker mycket om traditionell konst också (måleri, skulptur) men klockorna är det jag helst vilar ögonen på.
Boxarna kom jag över när en stjärnurmakarbutik lades ner (butiksinventarie och ingen vara) och de har perfekta stringmått
Vän av ordning noterar säkert att en Aetos Geneve sitter felvänd vilket beklagas på förhand
Oj, här hade vi en del klockor Vad är det för någon näst längst till höger i mittenhöjd?
Rekordbra! GMTn får mig att dö en smula.Typ samma sorts klockor som tidigare men trion förändras lite nu och då.
Snygg trio!Samling o samling... Men en trio iallafall
14060, 116400GV, 116610LV
Kände att det var dax att posta här igen. Har bytts ut en hel del i lådan sedan sist så här kommer en ny bild på min samling. Dax att väcka denna tråden till liv igen. Alltid kul att se vad folk sitter och trycker på .
Ser bra ut! Sista platsen är till för en guldklocka eller?Kände att det var dax att posta här igen. Har bytts ut en hel del i lådan sedan sist så här kommer en ny bild på min samling. Dax att väcka denna tråden till liv igen. Alltid kul att se vad folk sitter och trycker på .
Haha, det är faktisk tanken .Ser bra ut! Sista platsen är till för en guldklocka eller?
Gött! Det gör du rätt i. (Tummen upp)Haha, det är faktisk tanken .
Skrik till när "Hulken " är till salu! Fin trio btw!Samling o samling... Men en trio iallafall
14060, 116400GV, 116610LV
Den där Rolexen är en kopia vilket inte är tillåtet på detta forumet, rekommenderar att du omedelbart backar över den med bilen.
Den där Rolexen är en kopia vilket inte är tillåtet på detta forumet, rekommenderar att du omedelbart backar över den med bilen.
Tavlan ska likna en tavla från en 1803:a, boetten är polerad vilket inte kom förrän med 118238 vilket är 3:e generationen efter 1803, dessutom har boetten fel form. Sen är ju kronan inte ens i närheten av en riktigt Rolexkrona.Förutom glasringen och kronan vad avslöjar? Är själv för novis tydligen för att enkelt se det
Jag är inte lika övertygad, kan du inte lägga upp fler bilder Emilvag ?
Den är kommer från en auktion på en pantbank.Jag är inte lika övertygad, kan du inte lägga upp fler bilder Emilvag ?
Tavlan ska likna en tavla från en 1803:a, boetten är polerad vilket inte kom förrän med 118238 vilket är 3:e generationen efter 1803, dessutom har boetten fel form. Sen är ju kronan inte ens i närheten av en riktigt Rolexkrona.
Nu drar du för snabba slusatser, jag tror inte det är något fel på uret i sig. Sedan tror jag inte vem som helst kan se att glasringen är aftermarket, jag misstänker men är inte helt säker.Att du kan se det på en sån där bild är fanemig helt otroligt!
Att vridningen är fel ser ju vem som helst men resten, jag kan ytterst lite om saker och ting märker jag