• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Nu drar du för snabba slusatser, jag tror inte det är något fel på uret i sig. Sedan tror jag inte vem som helst kan se att glasringen är aftermarket, jag misstänker men är inte helt säker.

Jag tar inga slutsatser alls, jag kan ju som sagt ingenting ;)
Fast som dom extra bilderna så ser ju klockan iallafall äkta ut!
1803 är det grymmaste som finns ;) Och riktigt snyggt med barklänken!

Här är fler bilder☺️ vilket är bästa stället att lämna in den på service? Någon som vet om det finns någon AD nära Karlstad?
Ser ut som en 1803 skall vad jag kan se, inget att oroa sig över. Kronan är fel och länken samt glasringen är utbytta. Länken hör till en annan modell då den har en sk. bark-struktur på mittlänkarna. Glasringen kan vara aftermarket, jag är inte tillräckligt bra så jag kan se det på denna bilden. Det du bör fråga dig själv är om du trivs med glasringen? Annars kan du sälja den du har och leta upp en annan beg utan stenarna. Finns olika modeller beroende på vilket utseende du är ute efter. Angående service är det väl Bergströms, Nymans och Rob Engström som gäller i Sverige då det är de som har tillgång till reservdelar som ADs. Gillar din tavla, är den matt eller har den en sk. sunburst-struktur?

Ser ut som en 1803 skall vad jag kan se, inget att oroa sig över. Kronan är fel och länken samt glasringen är utbytta. Länken hör till en annan modell då den har en sk. bark-struktur på mittlänkarna. Glasringen kan vara aftermarket, jag är inte tillräckligt bra så jag kan se det på denna bilden. Det du bör fråga dig själv är om du trivs med glasringen? Annars kan du sälja den du har och leta upp en annan beg utan stenarna. Finns olika modeller beroende på vilket utseende du är ute efter. Angående service är det väl Bergströms, Nymans och Rob Engström som gäller i Sverige då det är de som har tillgång till reservdelar som ADs. Gillar din tavla, är den matt eller har den en sk. sunburst-struktur?

Fanns inte bark på 1803? Eller har jag fel?

Efter tillägg av min nya Airman, såhär: :happyhappy:

Samling 2014-09-13.jpg

Ja jag tycker den är snyggare utan stenar så jag ska försöka då tag på en vanlig. Någon kanske vet vart man får tag på en begagnad? ☺️Och kronan är helt galen och ser riktigt jävlig ut!

Ja jag tycker den är snyggare utan stenar så jag ska försöka då tag på en vanlig. Någon kanske vet vart man får tag på en begagnad? ☺️Och kronan är helt galen och ser riktigt jävlig ut!
Finns lite överallt. Jag bytte ut min isade aftermarketring mot ett begagnat original från eBay, gick plus på det bytet. Frågan du bör ställa dig är om du vill leta upp en barkad ring som matchar länken, sök på rolex 1807, eller om du vill ha en vanlig räfflad (1803). Kronan byts på service, inga konstigheter.

Det ligger för övrigt en barkad länk på VRM som ser ut att vara i liknande skick som din. Ligger för $3 400 vilket inte är så mycket mer än en vanlig president länk i samma skick så jag hade inte riktigt rätt. Trodde gapet i pris var mer.

Om någon
Finns lite överallt. Jag bytte ut min isade aftermarketring mot ett begagnat original från eBay, gick plus på det bytet. Frågan du bör ställa dig är om du vill leta upp en barkad ring som matchar länken, sök på rolex 1807, eller om du vill ha en vanlig räfflad (1803). Kronan byts på service, inga konstigheter.
Om det skulle vara någon som har en barkad eller räfflad att sälja så är jag intresserad

Min samling för tillfället! (minus lite haltande klockor)

H>V (yttre raden)
Jaques Lemans Porto
Heuer Surfer
Lagonda Världsmästare
Swatch Sistem51
Certina DS Action Diver
Timex vintage dykare
Tissot Seastar Visodate PR516 Automatic
Swatch Irony
Swatch vintage kronograf (minns inte namnet riktigt)

Och de inre, de som används mest H>V
Seagull 1963
Tissot vintage kronograf, ca 1946
Beleco vintage kronograf, förgylld

IMG_3176.JPG

H>V (yttre raden)
Jaques Lemans Porto
Heuer Surfer
Lagonda Världsmästare
Swatch Sistem51
Certina DS Action Diver
Timex vintage dykare
Swatch Irony

Seagull 1963

IMG_3176.JPG
Trevliga vintagekronograferna och Heuern är tuff!

H>V (yttre raden)
Jaques Lemans Porto
Heuer Surfer
Lagonda Världsmästare
Swatch Sistem51
Certina DS Action Diver
Timex vintage dykare
Swatch Irony

Seagull 1963

IMG_3176.JPG

Riktigt vacker samling! Belecon var grymt snygg.

Lite vintage

SEIKO 6105-8000, 1968

King SEIKO 5626-7000, 1973

SEIKO 7a38-7020, 1983

Och lite modernt

Skx007

Grand SEIKO SBGX117, 2014

SBGM001, 2004

Känns som att jag har täckt in de flesta kategorier. Dress, vintage, chrono, GMT, beater, dyk/bad. Finns inte mycket som lockar nu, men kanske omfördelar lite och satsar på en Credor chrono. Vi får se helt enkelt.

Lite vintage

SEIKO 6105-8000, 1968

King SEIKO 5626-7000, 1973

SEIKO 7a38-7020, 1983

Och lite modernt

Skx007

Grand SEIKO SBGX117, 2014

SBGM001, 2004

Känns som att jag har täckt in de flesta kategorier. Dress, vintage, chrono, GMT, beater, dyk/bad. Finns inte mycket som lockar nu, men kanske omfördelar lite och satsar på en Credor chrono. Vi får se helt enkelt.

Bra lineup med ett klart tema :D

Tillbaka
Topp