• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Seiko, Certina, Omega, Rolex och Tag Heuer. En lite spretig samling klockor.
image.jpg

Riktigt bra smak. Snyggt!

Seiko, Certina, Omega, Rolex och Tag Heuer. En lite spretig samling klockor.
image.jpg

Det där skulle lätt kunna vara min framtida samling, gillade min tags boett så skulle lätt kunna hämta hem en sådan igen. Har fortfarande ett sug efter Certinan som jag sålde och de andra behöver jag inte ens förklara varför jag har habegär över. Börjar nog bli dags för en Seiko femma igen hur som helst...

Detta är vad jag lyckats skrapa ihop på exakt 11 månader. Portuguesen är bara 3 dagar gammal och har min fulla kärlek. Någon kommer antagligen lämna inom kort för en annan klocka jag fått upp ögonen för...
IMG_2507.JPG
Du får gärna slänga dem i en hög och ta ett nytt foto så man ser klockorna. Ser bra ut på håll. :)

Här är min blygsamma samling, egentligen används endast Explorern, de andra kanske används en gång i månaden.

Från vänster:

Orient dykare, mycket bang for the buck, känns gedigen.
Lorus Sports, haft den i tio år nu ;). Min första "riktiga" klocka.
Rolex Explorer ref 14270, byttes in mot den ökända Vacheron 222:an av en italiensk handlare. Finklockan och används 24/7.
Casio, tyckte G-shock var för dyr så blev denna istället ;).
Casio fiskeklocka, ett annat spontaninköp, gillar den faktist.
Novus, köpte den på Kaplans för skojs skull, verkade trevlig i vitmetall. Armbandet var dyrare än klockan :D.

Nu är siktet inställd på en GMT Master, om ett halvår kanske.

Bilagor

• klockor 11.2014 005.JPG
    klockor 11.2014 005.JPG
    286.4 KB · Visningar: 245
Tillbaka
Topp