• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Favoriten i lådan är PO:n :)
image.jpeg

Sparar sakta till en bättre klocka men just nu äger jag dessa:

Traser Commander (plaskdammsvänlig klocka)
image.jpeg

Armida A6 (som Rolex och andra har kopierat utan skam i kroppen)
image.jpeg

Kommer snart hem denna som jag redan har ägt tidigare. Visst hindrar den mitt sparande men jag kunde inte låta bli att köpa den (köpte den för under 4000 på Uret, nypris i butik 8100). Superkvalitet och coola funktioner (chrono med 1/100 sek, evighetskalender, timvisaren går att ändra utan att rubba de andra visarna)
image.jpeg

Har en liten samling i samlingen bestående av några AKA Alba klockor. Ett Seiko märke som försökte få ut "ungdomliga" klockor främst på den Asiatiska marknaden.
Udda former och färger. Igår anlände ett blåtavlat exemplar med den ovala boett formen.
AKA ALBA 004.JPG

Tillsammans med sina "syskon"
AKA ALBA 001.JPG

Och så övriga i familjen
AKA ALBA 007.JPG

That`s it folks ! :)

Har en liten samling i samlingen bestående av några AKA Alba klockor. Ett Seiko märke som försökte få ut "ungdomliga" klockor främst på den Asiatiska marknaden.
Udda former och färger. Igår anlände ett blåtavlat exemplar med den ovala boett formen.
AKA ALBA 004.JPG

AKA ALBA 001.JPG

Och så övriga i familjen
AKA ALBA 007.JPG

coola länkar! :)

AKA ALBA 004.JPG

AKA ALBA 001.JPG

Och så övriga i familjen
AKA ALBA 007.JPG

Spännande länkar! Fler bilder? :)

Ny låda från urboks.se så nu får jag plats med alla i en låda igen! Lådan i sig känns helt ok för pengarna, dock tycker jag att kuddarna kunde varit lite bredare så att klockorna legat mer stilla.

Eftersom plats finns i överflöd nu så fick två av mina ungdomsbeaters (Q&Q och Swatch), ett gammalt fickur samt länkar/band göra sällskap :)
2016-03-25 12.33.08.jpg

Tillbaka
Topp