• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

marlun

Rolex
Just nu ser den ut så här.

image.jpeg
Mycket bra
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Fantastisk samling! Skulle tänka mig alla!
Speciellt den i mitten. Kan det vara gin och Grappo? Referens? :)

Referens har jag inte roligt koll på men det var Schweppes Tonic, Tanqueray No. Ten och pressade i lite extra citronsaft, därav att den ser lite grumlig ut. :)
 

Heken

Breitling
Vänster till höger, TAG Heuer Carrera Calibre 16, Anonimo 2000 Millemetri, frugans Montblanc Star Chronograph och Tudor Pelagos.
Skulle vilja byta ut Carreran mot en Rolex Hulk eller en Rolex Sea-Dweller.;););)
 

Bilagor

  • IMG-20160725-WA0002.jpg
    IMG-20160725-WA0002.jpg
    77.4 KB · Visningar: 180

Writer136

Panerai
Min lilla samling består av en Victorinox Maverick 241436. Riktigt skön vardagsklocka som funkar till allt. Nu till sommaren åkte länken av till fördel för olika natos.

Certina DS Action automatic, min första riktiga automat och senaste spontanköpet. Måste ju ha en automat att börja med ner i träsket :p hittils riktigt nöjd och tycker den sitter riktigt skönt.

G-shock GA-110, stridsklockan som utsätts för äventyr och färgstänk. Riktigt hardcore och sjyst med helsvart även om den digitala delen kan va svår att läsa i vissa ljus.

Casio Edifice Eqb-500. Spontanköp med coola funktioner och gillar designen på den. Smidigt med solcellsbatteri och häftigt med bluetooth som funkar riktigt bra.

Två stycken G-shock gst-w1100. Mera stridsklockor. Den ena satte jag gummiband på för variation. Riktigt grym klocka som nog kommer överleva mig. Den ena kommer förmodligen att ryka ur samlingen för behöver inte två o vill jag variera med gummiband/länk får jag nog masa mig till urmakaren eller köpa egna verktyg för det.

Det var hur det ser ut i dagsläget :) o jag vet jag visat ungefär samma bild i en annan tråd.
DSC_1709.JPG
 

MT81

Breitling
jag har en liten mix av nya och gamla , gott och blandat .
16710 pepsi
tudor daydate 38mm jumbo
submariner 5513 1989 glossy gone matte
nyare datejust 36 mm romerska indekser.

en speedmaster 1991 som är på spa (service).
Bilde 26.07.2016, 14.49.37.jpg
Bilde 26.07.2016, 14.49.40.jpg


IMG_0170.JPG
 
Senast ändrad:
Topp