• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ser din "samling" ut idag?

Daniel1978

Panerai
2-Faktor
Så här ser det ut just nu
FullSizeRender 21.jpg
Vilken drömtrippel!
 

Fadeway

Omega
Ett halvårs klockintresse med en students budget. Mitt mål med samlandet är att ha"en av varje" så målet är en kronograf, en dykare, en dress, en field, en vardags och en med komplikationer. Så detta är min ödmjuka start. Kronografen är en Quartz tissot som jag fick av min far i konfirmationspresent. Så den är över tio år gammal nu :)

IMG_1655.JPG
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Ett halvårs klockintresse med en students budget. Mitt mål med samlandet är att ha"en av varje" så målet är en kronograf, en dykare, en dress, en field, en vardags och en med komplikationer. Så detta är min ödmjuka start. Kronografen är en Quartz tissot som jag fick av min far i konfirmationspresent. Så den är över tio år gammal nu :)

IMG_1655.JPG
Bra start.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ett halvårs klockintresse med en students budget. Mitt mål med samlandet är att ha"en av varje" så målet är en kronograf, en dykare, en dress, en field, en vardags och en med komplikationer. Så detta är min ödmjuka start. Kronografen är en Quartz tissot som jag fick av min far i konfirmationspresent. Så den är över tio år gammal nu :)

IMG_1655.JPG
Varför är det målet, om man får fråga?
 

Fadeway

Omega
Varför är det målet, om man får fråga?

Det är så jag samlar på saker. Jag vill gärna ha en bred samling Klockmässigt. Alltså olika klockor för olika ändamål :) Så målet är att ha dessa 6 varianter, och sedan byta upp sig nivåmässigt. Sen vet vi ju alla hur det är med att samla saker. Helt plötsligt inser man "Kanske en sådan klocka också skulle passa in i min samling". Men det här är det jag utgår ifrån, sen får vi se vart det kommer vara vid slutet av samlandet.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det är så jag samlar på saker. Jag vill gärna ha en bred samling Klockmässigt. Alltså olika klockor för olika ändamål :) Så målet är att ha dessa 6 varianter, och sedan byta upp sig nivåmässigt. Sen vet vi ju alla hur det är med att samla saker. Helt plötsligt inser man "Kanske en sådan klocka också skulle passa in i min samling". Men det här är det jag utgår ifrån, sen får vi se vart det kommer vara vid slutet av samlandet.
Vad händer om du hittar en till grym chrono i samma prisklass då?
 

Hamahang

Omega
Ett halvårs klockintresse med en students budget. Mitt mål med samlandet är att ha"en av varje" så målet är en kronograf, en dykare, en dress, en field, en vardags och en med komplikationer. Så detta är min ödmjuka start. Kronografen är en Quartz tissot som jag fick av min far i konfirmationspresent. Så den är över tio år gammal nu :)

IMG_1655.JPG

Bra, kul med en av varje
 
Topp