• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur stor klocka kan en kvinna ha?

Strindberg

Patek
2-Faktor
Det får inte se ut så här:

image.jpg


(Min lilla winder)
 

Anna

Breitling
Tycker att det är snyggt med ett stilrent ur i storleken 34-36mm till ett smalt läderarmband. Fick leta länge efter en klassisk damklocka i gammaldags stil utan en massa onödigt tjaffs då det inte verkar vara på modet just nu... Hittade till slut detta armbandsur, Fossil jacqueline, 36mm.
 

Man

Rolex
Finns det någon som tycker att en 26 mm Rolex är snygg på en kvinna under 60 år? Eller en 28 mm Aquaracer eller Breitling? Eller den lilla Cartier Tank Francoise, är inte säker på den storleken men den är liten. Tja, vilken klocka som helst under 28 mm - är det verkligen snyggt?

På en tjej med väldigt smala handleder kan faktiskt en sån sitta riktigt bra, tycker jag.
(Dock gillar jag även större på dem som kan ha dem.)
 

Mangusta

Cartier
På en tjej med väldigt smala handleder kan faktiskt en sån sitta riktigt bra, tycker jag.
(Dock gillar jag även större på dem som kan ha dem.)

Vad tycker du är den perfekta storleken på en tjej som Jennifer Aniston? (För att ha en verkligen person att utgå ifrån som alla vet hur hon ser ut.) Jag har aldrig varit något fan av wokpannor på armen men jag har svårt att tycka att 26-29 mm är snyggt numera. Man blir väl påverkad av modet antar jag vare sig man vill eller inte. :(
 

Man

Rolex
Vad tycker du är den perfekta storleken på en tjej som Jennifer Aniston? (För att ha en verkligen person att utgå ifrån som alla vet hur hon ser ut.) Jag har aldrig varit något fan av wokpannor på armen men jag har svårt att tycka att 26-29 mm är snyggt numera. Man blir väl påverkad av modet antar jag vare sig man vill eller inte. :(

Hmm... Ja, just i Jenifers fall så är hon ju så snygg så hon nästan kan ha vad som helst... :D Skämt åsido, i hennes fall kanske 36mm? På bilden nedan har hon nåt som jag iaf tycker sitter alldeles för löst. Sen gillar jag personligen inte guld. Nej, hon borde ha en silverfärgad Rolex DJ 36mm, exempelvis. Jag gillar iofs nästan alltid Rolex Sub på tjejer.. fast en sån är ju lite större. Vad tycker du? :)

jennifer-aniston-hair.jpg
 

Mangusta

Cartier
Hmm... Ja, just i Jenifers fall så är hon ju så snygg så hon nästan kan ha vad som helst... :D Skämt åsido, i hennes fall kanske 36mm? På bilden nedan har hon nåt som jag iaf tycker sitter alldeles för löst. Sen gillar jag personligen inte guld. Nej, hon borde ha en silverfärgad Rolex DJ 36mm, exempelvis. Jag gillar iofs nästan alltid Rolex Sub på tjejer.. fast en sån är ju lite större. Vad tycker du? :)

jennifer-aniston-hair.jpg

På en kvinna i hennes storlek så tycker jag att allt upp till 36 mm passar. Jag skulle säga att 31-36 mm är den perfekta storleken och att under 30 mm blir det lite för mycket tant/barnklocka men att allt upp till 36 är okej. IMHO.
 
Handlar väl mest om personlighet och utstrålning. Vissa kommer undan med alla tänkbara trend och stilbrott när andra döms ut innan de ens tänkt tanken.
 

Man

Rolex
IMG_7644.JPG

Hur stor klocka kan en kvinna bära.. Är väldigt sugen på en 114060. Vad tycker ni?
Man ser min perfekta midsize DJ i bakgrunden, frågan man ställer sig är: does size matter?
Kanonsnyggt!
(Ibland kan (när)bilder man tar göra att klockan ser extra stor ut på armen.) Alla gånger jag sett en Sub på en kvinna har jag bara tänkt: Wow, snyggt och coolt! Så även här. Jag tycker inte den är för stor på dig, så jag skulle säga: kör! :)
Mvh
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Det beror ju helt på vad man själv gillar. Finns ju även killar som köper klockor som tar upp hela handleden...

Jag säger så här: Så länge personen i fråga trivs kör!!!!!
Det är ju inte det som detta handlar om. Man kan givetvis gå runt med en väggklocka runt handleden om man fäster den bra, men frågan är vad som ser bra ut. För min del, 36-38mm.
 

MissDatejust

Rolex
2-Faktor
Sub är i mitt tycke för det mesta skitsnyggt på tjejer; kör!
Kanonsnyggt!
(Ibland kan (när)bilder man tar göra att klockan ser extra stor ut på armen.) Alla gånger jag sett en Sub på en kvinna har jag bara tänkt: Wow, snyggt och coolt! Så även här. Jag tycker inte den är för stor på dig, så jag skulle säga: kör! :)
Mvh

Tack, kan säga att det blir svårare och svårare att motstå! :D
 
Topp